Skip to main content

Hallo,

 

als ik de speedtest doe via mijn laptop over de wifi is mijn internetsnelheid de ene keer 29 Mbit en de andere keer rond de 60 Mbit. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Ik werk momenteel thuis via een VPN verbinding net als mijn vrouw en heel regelmatig valt mijn VPN weg of is heeeel traag. Is dit dan in relatie tot mijn internetsnelheid ?

 

Daarnaast de vraag of het echt nut heeft om voor € 8,99 mijn snelheid te verhogen naar 200 Mbit ?

Is deze snelheid dan gegarandeerd ?

 

gr. Jacco 

Hallo @Jacco1972 , snelheidstesten zijn alléén bekabeld zinvol. Dus als jij opwaardeert naar 200Mbit/s wil dat nog niet zeggen dat de wifi-snelheid ook beter wordt, in ieder geval wel je bekabelde snelheid.

 


Dag @Jacco1972. Bedankt voor je bericht. Zoals @JanD al aangeeft, garanderen we de snelheid bekabeld. Als je dus je snelheid verhoogt naar 200 Mbit/s, dan is dit vooral bekabeld. De wifi snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren. Daarom raad ik altijd aan om van een bekabelde verbinding gebruik te maken als de stabiliteit van het netwerk voor jou erg van belang is. Verder hebben we de Wifi Manager in het leven geroepen om de wifi verbinding waar mogelijk te verbeteren. Daarmee garanderen we een wifisnelheid van 20 Mbit/s, overal in huis. Tenslotte hebben nog een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Ik raad aan om die ook even door te nemen. 


Reageer