Skip to main content
Beantwoord

Internet snelheid zakt regelmatig heel ver naar beneden

• February 14, 2025
  • 4 reacties
  • 108 keer bekeken

Tussen de 5 a 20 minuten zakt mijn internet snelheid dramatisch naar beneden voor ongeveer 10 a 30 seconde waarin het langzaam weer omhoog gaat. Dit ervaar ik op meerdere apparaten op mijn netwerk. Ik heb zelf even rond gezocht maar zie niet veel mensen met ditzelfde probleem dus vandaar dat ik het hier even probeer.

Ik heb een Experiabox v10a met een 100Mb/s bundel.

Iemand ideeën? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Pieter-Post . Welkom bij de KPN Community.

Dat klinkt vervelend! Om de oorzaak beter te achterhalen, is het belangrijk om eerst een bekabelde test te doen. Dit helpt om uit te sluiten of het probleem mogelijk door wifi wordt veroorzaakt.

Kun je een apparaat rechtstreeks via een netwerkkabel op de Experiabox v10a aansluiten en kijken of de snelheid dan ook inzakt? Test dit bijvoorbeeld met een speedtest terwijl je geen andere apparaten actief gebruikt.

Als het probleem ook bekabeld voorkomt, kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken zoals de verbinding zelf of de modeminstellingen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 14, 2025

Beste ​@Pieter-Post ervaar je dat via een bekabelde verbinding met de modem/router of uitsluitend draadloos via wifi of gecombineerd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2025

Dit komt voor via wifi, ik weet niet of dit ook bij een bekabelde verbinding plaatsvind. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 14, 2025

Dit komt voor via wifi, ik weet niet of dit ook bij een bekabelde verbinding plaatsvind. 

Test dat ook eens s.v.p. ​@Pieter-Post 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 18, 2025

Hoi ​@Pieter-Post . Welkom bij de KPN Community.

Dat klinkt vervelend! Om de oorzaak beter te achterhalen, is het belangrijk om eerst een bekabelde test te doen. Dit helpt om uit te sluiten of het probleem mogelijk door wifi wordt veroorzaakt.

Kun je een apparaat rechtstreeks via een netwerkkabel op de Experiabox v10a aansluiten en kijken of de snelheid dan ook inzakt? Test dit bijvoorbeeld met een speedtest terwijl je geen andere apparaten actief gebruikt.

Als het probleem ook bekabeld voorkomt, kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken zoals de verbinding zelf of de modeminstellingen.