Mijn glasvezel internet wordt steeds trager tot het punt dat het niet meer werkt. Meestal is er een reset van de Experiabox v10A nodig of het modem lijkt zichzelf te resetten en dan werkt het weer op normale snelheid. Probleem doet zich voor bij bekabeld internet, wifi en de tv mediabox. Het is dus niet dat bijvoorbeeld de wifi verbinding wegvalt. Het gaat echt om de internet verbinding.
Eerst dacht ik dat het misschien aan de wifiverbinding lag en heb ik een drietal TP-Link Deco Accesspoints in een mesh verbinding geinstalleerd. Wifi van de Experiabox staat momenteel dan ook uit. Met deze apparatuur had ik goede ervaringen dus vandaar deze keuze. Echter dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb ook van alles geprobeerd door alles los te koppelen. Of alles van het wifi netwerk te halen (uitzetten van apparatuur en veranderen wifi wachtwoord). Om dan vervolgens met een enkel apparaat verbonden te blijven. Ook dan gaat het na verloop van tijd mis.
Ik heb al jaren alles van KPN (TV, 5x mobiel abbo, internet) en ben hier verder tevreden over. Het liefst wil ik dat het gewoon opgelost word, maar ik sta wel op het punt om over te stappen. Wat zijn de opties? Modem vervangen voor een Experiabox v12?
Met vriendelijke groet,
Rob