Skip to main content

Goedenavond,

Volgens mijn abonnement hoor ik 50mbs download snelheid te moeten hebben, als ik echter een speed test doe bij jullie haal ik maar 34 mbs. Vervolgens wat door de website geklikt en ook daar werd inderdaad geconstateerd dat de internet snelheid die ik haal te laag is. Uiteindelijk beland op de volgende tool, maar daar krijg ik uiteindelijk een foutmelding →

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-traag-internet.htm .

Uiteindelijk krijg ik daar na 5-10min wachten de volgende melding:

Het is niet gelukt om je gegevens op te halen. We helpen je graag op een later moment verder.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar op mijn Experia box v10 blijft het servicelampje rood. Ik heb al geprobeerd om de stekker van het modem eruit te halen en daarna er weer in, maar zonder succes.

Kan iemand mij helpen ?

Hi @jlist, welkom op het forum. 

Een rood servicelampje kan duiden op een slechte verbinding. Het kan ook zijn dat dit het maximale haalbare is op jouw adres. Dat kunnen we snel achterhalen, wat krijg je te zien wanneer je je postcode en huisnummer invult op onze website? Wat wordt daar aangegeven bij Maximaal haalbare snelheid? Dit staat onder kopje 3. 

Heb je ook de mogelijkheid om een speedtest via een netwerkkabel uit te voeren? En dus niet via WiFi?

Ik hoor graag van je. 


Hi @Alex_P ,

 

Dan zie ik het volgende:

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 63 Mbit/s 11 Mbit/s

Met internetkabel zelfde snelheid.

 

Groeten,

 

Jesper

 


Dag @jlist weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan. Ga naar status en dan naar geavanceerd.  Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen.  Ik vermoed dat we dan snel zien wat er aan de hand is.


Hi @Joep1965 ,

Zie onderstaand:

 


Dat dacht ik al. Bel de klantenservice 0800-0402 en zeg dat je pairbonding hebt en er één line is uitgevallen. Een ander modem is niet de oplossing als dat wordt voorgesteld. 


Is dit inmiddels opgelost @jlist ?


@jlist, is het gelukt via de collega's aan de telefoon? Anders pakken we het hier alsnog op.Â