Skip to main content
Vraag

Internet trager na downloaden van grote pakketten, rond 9 TB

• November 30, 2025
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn internet is al een tijdje wat trager na het consumeren van bijna 9tb (datasets zijn groot) is het internet voorheen 800mbps gezakt naar maar liefst 250mbps. ik vind het opvallend omdat het beloofde internet 1gbps is en nu zelfs onder de KPN marges valt.

Is er een internet limiet bij KPN om misbruik te voorkomen? Is er iets wat ik kan doen om dit te verbeteren? Op het netwerk wordt het internet niet gebruikt door iemand of iets anders.

Ja ik heb de router al opnieuw opgestart, ja ik zit op internet maar de verbinding naar de router is veel hoger dan de aangeboden 250mbps

Het complete plaatje is als volgt een Unifi UCG MAX met 2 U7 PRO een een U7 LITE ik ben verbonden met de U7 PRO, het is ook bij bedraad internet. Ik test met de speedtestCLI 

6 reacties

• November 30, 2025

Heb je de Unifi rechtstreeks aan het glasvezelkastje hangen? Of achter de Experiabox/KPN Box? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Ja ik heb de router al opnieuw opgestart,

Start de ONT ook opnieuw, kan zijn dat hij door een memory leak of vast loper de hoge snelheid niet meer aan kan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Heb je de Unifi rechtstreeks aan het glasvezelkastje hangen? Of achter de Experiabox/KPN Box? 

Direct naar de NT box

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Ja ik heb de router al opnieuw opgestart,

Start de ONT ook opnieuw, kan zijn dat hij door een memory leak of vast loper de hoge snelheid niet meer aan kan.

Naja ik had het stroom van het hele huis er af dus ja die is ook opnieuw opgestart geweest

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mark-h, welkom op onze community! Wat een ingewikkelde. Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Vanuit ons zit hier geen blokkade oid op.

Ik hoop dat je snel de oplossing vindt!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 2, 2025

Hoi Mark heb je dit gedrag ook als je experia box van kpn gebruikt?