Skip to main content
Beantwoord

Internet+TV upgraden naar 200 Mbit duurder dan alleen Internet upgraden

• January 20, 2026
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het valt mij dus op dat als ik een upgrade van 100 mbit naar 200 mbit doe bij alleen internet het slechts 1 euro kost, terwijl als je een tv + internet abonnement hebt een upgrade naar 200 mbit 8,05 euro kost! 

Dat is toch heel vreemd ? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Robert.Middel ,

Dan heb jij nog een oudere abonnementsvorm. Sinds 2025 bestaat er een abonnement waarbij het prijsverschil tussen 100 Mbit/s en 200 Mbit/s slechts één euro is. Wel of geen aanvullend TV, dat maakt dan niet uit. Het prijsverschil blijft één euro. 

Maar mogelijk kun je (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+. Grote kans dat jouw abonnement dan goedkoper wordt ondanks dat je dan tegelijkertijd de snelheid verhoogd naar 200 Mbit/s.  

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

4 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Robert.Middel, goed dat je hier een topic voor aanmaakt! Ik snap dat je hier verbaasd van opkijkt. 

Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met het abonnement dat je nu hebt en of deze verlengd wordt of niet. Heb je foto's van het prijsverschil dat je ziet?
Als je die hier plaatst dan kan ik meedenken. 😄 Let wel op dat je eventuele privégegevens wegpoetst in de schermafdrukken/foto's! 

• January 22, 2026

Die 1 euro verschil is alleen bij de allernieuwste propositie. Als het meer dan 1 euro kost, dan heb je een oudere abonnementvorm. Of je wel of geen tv hebt maakt niet uit.

Je moet denk nieuwste propositie hebben waarbij ook 500 mbit beschikbaar is. Als je glasvezel hebt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 22, 2026

Hallo ​@Robert.Middel ,

Dan heb jij nog een oudere abonnementsvorm. Sinds 2025 bestaat er een abonnement waarbij het prijsverschil tussen 100 Mbit/s en 200 Mbit/s slechts één euro is. Wel of geen aanvullend TV, dat maakt dan niet uit. Het prijsverschil blijft één euro. 

Maar mogelijk kun je (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+. Grote kans dat jouw abonnement dan goedkoper wordt ondanks dat je dan tegelijkertijd de snelheid verhoogd naar 200 Mbit/s.  

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Haha, ik had al gehoopt dat jij om de hoek kwam met die afbeelding ​@Noordzee. 😁 Fijn dat je ook meehelpt! 

Die 1 euro verschil is alleen bij de allernieuwste propositie. Als het meer dan 1 euro kost, dan heb je een oudere abonnementvorm. Of je wel of geen tv hebt maakt niet uit.

Dit is de samenvatting van wat ik ook vermoed inderdaad. 
@Robert.Middel Neem gerust de afbeelding van Noordzee door en de tips in dat bericht. Je kunt dan kijken of het scheelt en of het nieuwe abonnement bij je past als je kunt verlengen. 🙂

Laat het hier gerust weten als je nog tips nodig hebt!