Skip to main content

Beste,

Wij hebben een gek probleem hier thuis, waarover al meerdere keren is gebeld. Helaas is dit zonder positieve uitkomst geweest.

Ons internet verbinding vliegt er circa 2 tot 4 keer per dag uit. Het is niet altijd rond de zelfde tijd en het ligt ook niet aan hoeveel man er gebruik maakt van het internet. Wat wel het gekke is, dat het altijd maar maximaal 2 minuten plat ligt. Daarna valt de wifi even uit, schieten de lampjes “service” en “internet" op de Experia box op rood voor circa 10 seconden en werkt het internet weer. Dit is consistent het zelfde.

Dit gaat al langere tijd zo door. Wat ook gek is, is dat ergens aan het eind van de 2 minuten dat we geen internet hebben, ik gok rond de periode dat de lampjes op rood springen, we de volgende melding op internet krijgen:

Dit gebeurt al ruim 2 maanden. 

Na meerdere keren gebeld te hebben, is er geen oplossing geboden en ben ik dus hier beland. Is er toevallig een willekeurig iemand die tegen het zelfde probleem aanloopt?

Ik hoor het graag! 

Dat klinkt niet goed @MrPakkie. Wat doen de lampjes op het glasvezelkastje al je uitval hebt?


@Joep1965 ik zal het glasvezelkastje in de gaten houden de volgende keer. Ik kom hopelijk snel terug met een reactie.


@Joep1965 het gebeurde gisteren weer. Er is niets te zien aan het glasvezelkastje, deze blijft op groen zonder verandering.

 

 


Hmm, als alles normaal blijft bij je glasvezelkastje, lijkt het er gelukkig niet op dat er iets met de lijn zelf aan de hand is @MrPakkie, dat scheelt!

Het klinkt alsof je modem zelf de verbinding even kwijtraakt, zou je het modem eens een reset willen geven? En dan ook alle kabels even loshalen en weer goed vast willen klikken? Ik ben benieuwd of het daarna goed blijft!


Hoe staat het er nu voor @MrPakkie? Heb je de reset en kabel-check uitgevoerd en maakt dit een verschil?


Hi @Maja van KPN , bedankt voor je reactie en sorry voor het late antwoord. Wij hebben het kastje al meerdere keren een reset gegeven inderdaad. De kabel check is nog niet gedaan, zou het daar aan kunnen liggen?

Ik zal het voor de zekerheid nogmaals doen en kijken of dat resultaat biedt. 
 

 


Hi @Maja van KPN we hebben alles geprobeerd nu. De glasvezelverbinding gereset, de modem gereset, de modem terug gezet naar fabrieksinstellingen, zelfs de stekkerdozen van stroom vervangen, maar het BLIJFT maar gebeuren dat 2-4x per dag het internet wordt onderbroken. Aangezien we hier allemaal thuiswerken en veel meetings hebben, is dit gewoon geen doen meer. Ik heb ook de helpdesk gebeld enige tijd geleden die de standaard zaken heeft doorgemeten, uitkomst was niets (ze zagen wel overigens dat verbinding inderdaad steeds onderbroken was). We zijn nu op het punt aangekomen dat we of overstappen naar een andere provider, of gaan eisen van KPN dat er een vervangend modem wordt gestuurd. Dit is echt geen doen meer zo…..


Wij hebben nu ook al 3 weken dezelfde situatie.

 


Hmm, als de helpdesk de verbrekingen wél terug kan zien, dan ligt ook echt de hele verbinding er uit. Wij zien verbrekingen pas naar voren komen als het modem de verbinding met het netwerk heeft verloren (dat kan door iets vanuit de verbinding komen, maar ook door de aansluitsituatie of door het modem zelf).

Ik wil je toch aanraden om hier nogmaals telefonisch contact over op te nemen @MrPakkie, met de vraag of er een storingsmelding voor dit probleem aangemaakt kan worden. Aangezien dit al maanden structureel elke dag speelt, zou dat terug te vinden moeten zijn in de metingen en dan kan onze technische dienst onderzoeken waar de verbrekingen door veroorzaakt worden. 

Voor jou geldt hetzelfde advies @Doldie, even contact zoeken met onze klantenservice via 0800 - 0402. Mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten!


Zelfde probleem hier, WiFi valt geregeld uit sinds aantal maanden. Moet nu switchen naar mn hotspot/ mobiel om door te kunnen. Ook een Experiabox v10, alles verschillende keren gereset, stekkers eruit en erin, factory settings hersteld via inloggen op ZTE modem.

Heb nu net ook een gast SSID gecreeerd en die doet het vreemd genoeg wel terwijl het ‘hoofdnetwerk’ het niet doet…   0800 0402 en hope for the best dan maar zeker ?  


Hi allen, @Maja van KPN mag ik je eens uitnodigen om zelf eens de helpdesk te bellen (0800 0402). Ga het voor de grap eens doen, en deel je ervaring met je collegae. Het is zo ongelooflijk gebruiksonvriendelijk. Zodra je tegen de robot gezegd heb dat je een internet-storing hebt, wordt je direct afgeserveerd naar de website waar je online de WIFI-hulp moet gebruiken. Gek genoeg is een internet-storing iets heel anders dan een WIFI-storing. Mijn WIFI doet het prima namelijk, de WAN verbinding naar buiten is aan het klapperen. Verbinding wordt automatisch verbroken terwijl ik helemaal niet geholpen ben. Na verschillende progingen ben ik maar gaan liegen en heb de robot gezegd dat ik graag een nieuw abonnement wil afsluiten: Wonderbaarlijk kreeg ik direct iemand aan de lijn! Ik zal het vandaag nog eens proberen, maar ik zie het somber in. Het is nu 12:00 uur en hedenochtend is de verbinding er alweer twee keer uitgevlogen. Wifi doet het prima, de verbinding naar buiten klapt er uit. Ik ben het inmiddels zo ongelooflijk zat, dat ik nog eenmaal vandaag probeer te bellen, als er geen direct resultaat uit komt stap ik over naar Ziggo. Niet omdat ik dat graag wil, maar omdat ik geen andere keuze heb. Inmiddels genoeg meetings gemist waardoor thuiswerken niet meer mogelijk is. En als je kijkt wat ik per maand betaal aan KPN (inclusief 4+ mobiele abonnementen) mag je echt wel verwachten dat ik een stabiele verbdinging heb EN een fatsoenlijke helpdesk aanwezig is achter 0800 0402.


P.s. Ondertussen zal ik proberen om de tip van Eric_G op te volgen en een gast WIFI met eigen SSID op te zetten in de modem. Kijken of dat helpt.


Ik heb het KPN nummer dus gebeld en al snel doorverbonden met medewerker dus dat viel mij mee. Ik heb haar al snel de suggestie gedaan om mij een andere modem te sturen en zo hebben we dat ook gedaan. Heb nu een V12 en de V10 teruggegeven. Alles werkt nu (nog steeds) naar behoren. Dus dit zou je ook kunnen proberen wellicht voordat je overstapt. Maar ik snap de frustratie. Success in elk geval @MrPakkie  


Hi Eric_G dank hiervoor !! Ik zal mijn charmes in de strijd gooien om ook mijn modem te vervangen, zou geweldig zijn als mijn problemen verholpen worden. 


Jammer dat je niet zo'n goede ervaring hebt met het bellen @MrPakkie 😕 Het menu is zo ingericht dat je de meest voorkomende oplossing voor een bepaald probleem als eerst gepresenteerd krijgt, maar in jouw geval is er toch wat anders aan de hand en dat zou het menu door moeten hebben. 

Ik hoop dat het inmiddels alsnog gelukt is om 1 van mijn collega's te spreken te krijgen, zodat je lijn goed doorgemeten kon worden. Mocht dat nog steeds niet gelukt zijn, dan hoor ik het uiteraard graag.


Beste,

Wij hebben een gek probleem hier thuis, waarover al meerdere keren is gebeld. Helaas is dit zonder positieve uitkomst geweest.

Ons internet verbinding vliegt er circa 2 tot 4 keer per dag uit. Het is niet altijd rond de zelfde tijd en het ligt ook niet aan hoeveel man er gebruik maakt van het internet. Wat wel het gekke is, dat het altijd maar maximaal 2 minuten plat ligt. Daarna valt de wifi even uit, schieten de lampjes “service” en “internet" op de Experia box op rood voor circa 10 seconden en werkt het internet weer. Dit is consistent het zelfde.

Dit gaat al langere tijd zo door. Wat ook gek is, is dat ergens aan het eind van de 2 minuten dat we geen internet hebben, ik gok rond de periode dat de lampjes op rood springen, we de volgende melding op internet krijgen:

Dit gebeurt al ruim 2 maanden. 

Na meerdere keren gebeld te hebben, is er geen oplossing geboden en ben ik dus hier beland. Is er toevallig een willekeurig iemand die tegen het zelfde probleem aanloopt?

Ik hoor het graag! 

Ik heb de zelfde probleem..modem  valt helemaal uit ..geen stroom op de modem. Alle lampjes zijn ook uit ..Na het modem helemaal uit de stekker te halen en weer opnieuw opstarten  werkt het weer .Maar dit is meedere keren op een dag...


Ik heb een KPNBox 12b.. weet ook niet anders hoe deze modem heet..Ben ook nieuw met dit KpN box.

Help aub.


Reageer