Skip to main content

Internet valt elke dag 1 to 2 keer weg en is dan enkele minuten niet bereikbaar (500mbit glasvezel up/down abonnement met experiabox v10a).

Apparaten die via wifi zijn aangesloten (telefoons) en meerdere bekabelde apparaten (tv/pc/accepoints) hebben op dat moment allemaal geen internet.

 

volgende zaken geprobeerd:

  • modem herstart
  • modem gereset
  • apparaten verwijderd van het netwerk (denk aan externe AccesPoints)
  • servicetool voor internet gebruikt van kpn

 

Hoi @Michiel0578, welkom op ons forum. Je hebt de meest voorkomende oorzaken al wel uitgesloten zo! Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Hoe branden de lampjes op je glasvezelkastje en V10a wanneer de verbinding wegvalt? Gebruik je heel toevallig ook Sonos apparatuur? Dat wil dit ook nog wel eens veroorzaken!


Hallo Thomas,

Heb perongeluk je reactie gemarkeerd als antwoord.

Maar ik maak verder geen gebruik van sonos of andere draadloze geluidsapparatuur, ik heb mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Ik zal de lampjes in de gaten houden wanneer het weer gebeurt.

Kan ik zelf ook nog ergens het signaal monitoren op bijv. wegvallen van de lijn?

 

mvg Michiel


Hallo Thomas,

 

Het gebeurde net weer, de experiabox ging rood branden op het moment dat het internet wegviel, de modem bleef wel groen met alle lampjes. Zie afbeelding voor modem en router.


mvg Michiel


Duidelijk! Met dat alle drie de lampjes op je glasvezelkastje groen branden sluit dit ook een hoop uit. Het lijkt erop dat er in je experiabox iets niet helemaal goed gaat. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd. Zodra deze verzonden is krijg je daar bericht over. Hij zal morgen voor je klaar liggen bij een servicepunt. Ik stuur je meer details in een privébericht.


 Hallo,

Netwerk viel net weer weg om 11:04, kpn gebeld “helaas” duurde het weer maar enkele minuten dus toen ik kpn aan de lijn had werkte het internet alweer, kpn zag de melding “slechte verbinding op klantlocatie” Ze gaan waarschijnlijk een monteur sturen. Ik word hier nog over gecontact.

 


Goedemiddag @Michiel0578, ik zie dat het inderdaad bij mijn collega's ligt inmiddels. Houd ons vooral op de hoogte!