Skip to main content

Goedenavond,

Sinds een week ben ik overgestapt op KPN, maar dagelijks (vooral ‘s avonds) valt het internet zo nu en dan eens weg (zowel WiFi als bekabeld). Erg vervelend als je dingen aan het doen of kijken bent. WiFi snelheid ligt ook veel lager dan de pakketsnelheid.

Ik lees heel veel topics van mensen die hetzelfde probleem hebben, dus ik heb eigenlijk niet zoveel hoop dat er een oplossing voor is. 

Ik ben overgestapt vanaf Ziggo (lagere pakketsnelheid, maar een stuk betere verbinding) vanwege het prijsverschil, maar daar heb ik nooit problemen gekend. Ik zit nu nog in mijn bedenktijd periode, maar ga serieus overwegen om het contract te ontbinden gezien de vele verhalen over hetzelfde probleem. WiFi manager heeft geen zin.

Hallo @Pjotr93, welkom bij de KPN Community! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen. 💚

Alleen wel jammer dat jouw internetverbinding te wensen over laat. Ik heb hier helaas geen pasklare oplossing voor. Allereerst is het goed om eens te kijken naar de informatie in onderstaand artikel:

​​​​​Hoewel dit vooral is toegespitst op abonnementen met 1 of 4 Gbit/s, kan het geen kwaad om de tips op te volgen bij abonnementen met een lagere internetsnelheid.

Mogelijk kan de Servicetool Traag Internet ook iets voor je betekenen.

Als laatste is het ook goed om de apparatuur in huis eens goed onder de loep te nemen. Want internet is zo snel als het langzaamste apparaat. Heb je bijvoorbeeld een switch die geen IGMP snooping ondersteunt? Dan kan dit de boel verstoren. Je kunt dit natuurlijk testen door alle apparaten los te koppelen en speedtests uit te voeren. Is de snelheid goed, dan kan je 1 apparaat toevoegen en weer opnieuw een speedtest doen. Zo ga je net zo lang door tot je alle apparatuur hebt uitgesloten.