Skip to main content

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen..

Wij hadden eerst Vodafone thuis, tot het over ging in T-Mobile…

En toen werd het internet enz ook slechter..

Wij zijn toen overgestapt naar KPN...en het eerste jaar was eigenlijk perfect..prima snelle verbinding en televisie en radio was ook perfect..maar daarna ging het snel bergafwaarts.

Het internet valt met regelmaat weg, en dan heb ik het niet over een keer per dag maar meerdere malen...radio die met regelmaat stil valtnen televisie die of bevriest of je krijgt het bekende blauwe scherm en heb je helemaal niets.

Contact met KPN kun je al helemaal vergeten en de internettool die je verbinding controleerd....en daar maximaal 2 minuten voor nodig heeft die geeft na een minuut of 4 de melding dat hij je gegevens niet kon ophalen..

 

Dus eerlijk gezegt zakt mijn broek af van de KPN en de waardeloze verbinding

Goedemorgen @Henk'66 en bedankt voor je bericht.begrijp i

Ontzettend zuur natuurlijk dat je de laatste tijd zoveel problemen ervaart met je verbinding. Heb je glasvezel of maak je nog gebruik van een koperlijn (DSL)? Wat betreft het internet; je geeft aan dat dit met regelmaat wegvalt. Gaat dit dan om de wifi of ervaar je ook problemen met een bekabelde verbinding? Verder begrijp ik dat je ook problemen ervaart met tv/radio; welk type tv ontvanger heb je in gebruik? En hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box?


Goedemorgen Jan,

Ik heb glasvezel...en eigenlijk gaat alles hier draadloos, maar zodra het internet wegvalt dan valt ook de radio en tv uit.

Probleem zit hem dus niet in de draadloze verbinding maar in de verbinding van de router lijkt mij want de tv en radio zit met een kabelaansluiting.

De tv ontvanger die ik heb is de VIP5202

De router is de KPN Box 12

Ik heb heel sterk het idee dat het signaal van de glasvezel steeds wegvalt


Goedemorgen Jan,

Ik heb glasvezel...en eigenlijk gaat alles hier draadloos, maar zodra het internet wegvalt dan valt ook de radio en tv uit.

Probleem zit hem dus niet in de draadloze verbinding maar in de verbinding van de router lijkt mij want de tv en radio zit met een kabelaansluiting.

De tv ontvanger die ik heb is de VIP5202

De router is de KPN Box 12

Ik heb heel sterk het idee dat het signaal van de glasvezel steeds wegvalt

Bedankt voor de duidelijke toelichting @Henk'66!

Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; zou jij het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken?


Het zou ook kunnen dat bepaalde apparaten het wifi signaal verstoren, ik heb dat gehad bij mij Sonos era 300 speaker. Ik heb toen mijn Sonos Netwerk op een ander wifi kanaal gezet en het probleem is nooit weer geweest. 


Goedemorgen Jan,

Ik heb glasvezel...en eigenlijk gaat alles hier draadloos, maar zodra het internet wegvalt dan valt ook de radio en tv uit.

Probleem zit hem dus niet in de draadloze verbinding maar in de verbinding van de router lijkt mij want de tv en radio zit met een kabelaansluiting.

De tv ontvanger die ik heb is de VIP5202

De router is de KPN Box 12

Ik heb heel sterk het idee dat het signaal van de glasvezel steeds wegvalt

Bedankt voor de duidelijke toelichting @Henk'66!

Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; zou jij het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken?

Jan....ondanks jouw goede bedoelingen…

Dat traject heb ik allemaal al gehad...gereset...stroom van de tv ontvanger af enz enz...alle kabels nagelopen ...enz..


Goedemorgen Jan,

Ik heb glasvezel...en eigenlijk gaat alles hier draadloos, maar zodra het internet wegvalt dan valt ook de radio en tv uit.

Probleem zit hem dus niet in de draadloze verbinding maar in de verbinding van de router lijkt mij want de tv en radio zit met een kabelaansluiting.

De tv ontvanger die ik heb is de VIP5202

De router is de KPN Box 12

Ik heb heel sterk het idee dat het signaal van de glasvezel steeds wegvalt

Bedankt voor de duidelijke toelichting @Henk'66!

Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; zou jij het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken?

Jan....ondanks jouw goede bedoelingen…

Dat traject heb ik allemaal al gehad...gereset...stroom van de tv ontvanger af enz enz...alle kabels nagelopen ...enz..

Dat kan hoor @Henk'66 maar dat kon ik natuurlijk niet weten en wou graag beginnen bij het begin. Vaak wordt het resetten van het glasvezelkastje vergeten dus ik wou dat graag vermeld hebben :) 

Tevens heb ik je verbinding net eens doorgemeten en op dit moment ziet dat er goed uit. Ik begrijp dat dit een momentopname is hoor. Zou jij daarom eens kunnen kijken hoe de lampjes op je Experia Box branden op het moment dat de verbinding wegvalt? 


Ik zal een poging doen.

Het is ook niet dagelijks...soms gaat het 2..3 dagen ineens goed en dan zit je gewoon weer een paar dagen dat de verbinding wel 5 tot 10 keer wegvalt op een dag..

 


Ik zal een poging doen.

Het is ook niet dagelijks...soms gaat het 2..3 dagen ineens goed en dan zit je gewoon weer een paar dagen dat de verbinding wel 5 tot 10 keer wegvalt op een dag..

 

Wat ik je zou willen adviseren is om eens te bellen met onze helpdesk (0800 0402) op het moment dat dit probleem zich voordoet. Dan kunnen we op dat moment een meting doen en vanuit daar verder schakelen richting een oplossing! 


Goedemorgen Jan,

Ik heb glasvezel...en eigenlijk gaat alles hier draadloos, maar zodra het internet wegvalt dan valt ook de radio en tv uit.

Probleem zit hem dus niet in de draadloze verbinding maar in de verbinding van de router lijkt mij want de tv en radio zit met een kabelaansluiting.

De tv ontvanger die ik heb is de VIP5202

De router is de KPN Box 12

Ik heb heel sterk het idee dat het signaal van de glasvezel steeds wegvalt

Bedankt voor de duidelijke toelichting @Henk'66!

Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; zou jij het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken?

Jan....ondanks jouw goede bedoelingen…

Dat traject heb ik allemaal al gehad...gereset...stroom van de tv ontvanger af enz enz...alle kabels nagelopen ...enz..

Dat kan hoor @Henk'66 maar dat kon ik natuurlijk niet weten en wou graag beginnen bij het begin. Vaak wordt het resetten van het glasvezelkastje vergeten dus ik wou dat graag vermeld hebben :) 

Tevens heb ik je verbinding net eens doorgemeten en op dit moment ziet dat er goed uit. Ik begrijp dat dit een momentopname is hoor. Zou jij daarom eens kunnen kijken hoe de lampjes op je Experia Box branden op het moment dat de verbinding wegvalt? 

Heeft even geduurd maar vandaag de kans gekregen om te kijken, maar alle lampjes branden als de verbinding wegvalt


Ik zal een poging doen.

Het is ook niet dagelijks...soms gaat het 2..3 dagen ineens goed en dan zit je gewoon weer een paar dagen dat de verbinding wel 5 tot 10 keer wegvalt op een dag..

 

Wat ik je zou willen adviseren is om eens te bellen met onze helpdesk (0800 0402) op het moment dat dit probleem zich voordoet. Dan kunnen we op dat moment een meting doen en vanuit daar verder schakelen richting een oplossing! 

Vandaag wederom al 3 keer onderbrekingen...en bellen met de helpdesk is wel leuk...als je dan ook verbinding krijgt voordat het internet weer herstelt is.…

 

Al met al betaal ik een aardig bedrag per maand voor een waardeloze verbinding

 

Terwijl ik dit type word de verbinding alweer verbroken...dus dat is om 12:22 al 4 keer....herstel...nog een keer...nu dus al 5 keer


Hoi @Henk'66 , dat schiet natuurlijk niet op :(
Ik heb net nogmaals wat metingen uitgevoerd en zie nu ook dat de verbinding niet stabiel is. Dat betekent dat hier een monteur moet worden aangestuurd. Daarvoor moet ik je vragen om te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Ik heb een notitie in je dossier gemaakt zodat de persoon die je aan de lijn krijgt dit meteen verder met je op kan pakken! Laat je ons weten hoe dit is afgelopen?


Hoi @Henk'66 , dat schiet natuurlijk niet op :(
Ik heb net nogmaals wat metingen uitgevoerd en zie nu ook dat de verbinding niet stabiel is. Dat betekent dat hier een monteur moet worden aangestuurd. Daarvoor moet ik je vragen om te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Ik heb een notitie in je dossier gemaakt zodat de persoon die je aan de lijn krijgt dit meteen verder met je op kan pakken! Laat je ons weten hoe dit is afgelopen?

Beste Jan,

Hoe het afgelopen is?

Nou dat zal ik jou vertellen.

Na dat ik jouw bericht had gelezen was ik blij dat er iemand van de kpn had geconstateerd dat het aan de verbinding ligt...en ja, helpdesk bellen met jouw verhaal...appeltje eitje toch ?

Na lang wachten kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon.

Ik leg het hele verhaal uit en vertel dat jij had gezegt dat er een monteur opgezet moest worden.

Dus een monteur heeft u wifi versterkers toegezegd?

Nee...dus ik vertel nogmaals het hele verhaal..

Kunt u de stekker van de router er 30 sec uithalen ?

Nee daar ga ik niet aan beginnen en vertel nogmaals het hele verhaal

Ze ging de gegevens erbij halen en jouw notitie..

Ze ging de verbinding testen…

Waarom dan ? ...want dat heeft de monteur al gedaan..

Ze moest dit doen omdat ze anders geen monteur kon inplannen

Ik in de wacht…

Toen kwam de dame terug met het bericht dat kpn geen betaalde monteur erop ging zetten maar dat een expert contact met mij ging opnemen en op afstand gratis het probleem ging oplossen…

En toen was mijn geduld op..

Ik heb verteld dat wij dit niet gingen doen..

Ik ga niet op afstand stekkertje eruit..stekkertje erin...die tijd heb ik gehad.

Ik heb gezegt dat ik mijn abonnement geld terug ging halen en niet eerder betaal dan dat het probleem is opgelost.

 

Als dit de werkwijze van de kpn is dan vraag ik mij af waar dit forum voor is en jij nog je best doet om een probleem op te lossen?

Dus ik denk dat kpn een klant kwijt is want ik ga hier niet meer voor betalen en laat mij niet in de zeik nemen


@Jan van KPN 

Ik weet ook niet waar de oorzaak zit van de onstabiele verbinding, maar als het buitenshuis is...dan hebben ze mij toch niet nodig ?

Vanwaar dan een afspraak ?

 

Oja...abonnement geld laat ik al terugstorten...


En toen was Jan ook stil....


En toen was Jan ook stil....

Goedemorgen @Henk'66. ik ben niet 24/7 aanwezig op het forum dus jouw bericht is een beetje voorbarig ;)

Balen dat dit niet is gelukt via onze helpdesk, ik heb hier ook geen verklaring voor. Ik had een heel duidelijk verhaal in je dossier gezet maar dat was blijkbaar niet genoeg voor de collega die je hebt gesproken. Daarom heb ik een monteur voor je ingepland op maandag 19 februari tussen 8.00 en 12.00. In eerste instantie zal hij waarschijnlijk een kijkje nemen in de centrale maar het kan ook zijn dat de monteur nog bij jou thuis langs moet. Hopelijk schikt dit voor jou. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan moet je alsnog even bellen met 0800 0402 om deze afspraak te verzetten. 


En toen was Jan ook stil....

Goedemorgen @Henk'66. ik ben niet 24/7 aanwezig op het forum dus jouw bericht is een beetje voorbarig ;)

Balen dat dit niet is gelukt via onze helpdesk, ik heb hier ook geen verklaring voor. Ik had een heel duidelijk verhaal in je dossier gezet maar dat was blijkbaar niet genoeg voor de collega die je hebt gesproken. Daarom heb ik een monteur voor je ingepland op maandag 19 februari tussen 8.00 en 12.00. In eerste instantie zal hij waarschijnlijk een kijkje nemen in de centrale maar het kan ook zijn dat de monteur nog bij jou thuis langs moet. Hopelijk schikt dit voor jou. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan moet je alsnog even bellen met 0800 0402 om deze afspraak te verzetten. 

Pffff...was bang dat ik jou ook al kwijt was 😂😂..

Helemaal top wat je hebt gedaan....kunnen een hoop mensen bij kpn een voorbeeld aan nemen..

Ik wacht maandag af...ik ben als het goed is dan ook thuis 😉

 

Dank je wel 


@Jan van KPN 

De monteur is geweest en heeft een hele lijst van fouten laten zien…

Volgens hem moet de poort vervangen worden maar daar kreeg hij geen toestemming voor.

Wel heeft hij hier alles vervangen...hij hoopt dat het verholpen is maar denkt dat die poort vervangen moet worden…

 

Word vervolgd 


@Jan van KPN

De monteur is geweest en heeft een hele lijst van fouten laten zien…

Volgens hem moet de poort vervangen worden maar daar kreeg hij geen toestemming voor.

Wel heeft hij hier alles vervangen...hij hoopt dat het verholpen is maar denkt dat die poort vervangen moet worden…

 

Word vervolgd 

Er zit nu in ieder geval wat beweging in @Henk'66. Ervaar je nu ook al verschil nadat de monteur is geweest (ondanks het feit dat hij vooralsnog geen toestemming kreeg om de poort te vervangen)?


@Jan van KPN op het moment is het nog te kort om daar over te oordelen...op het moment werkt alles in ieder geval..

 

Dank je wel voor alle moeite 😉


@Jan van KPN op het moment is het nog te kort om daar over te oordelen...op het moment werkt alles in ieder geval..

 

Dank je wel voor alle moeite 😉

Graag gedaan @Henk'66 en indien nodig weet je me te vinden!


@Jan van KPN ik heb het even aangekeken..

De radio is nog enige malen uitgevallen maar verder lijkt tot nu toe alles probleemloos te gaan 😉


@Jan van KPN ik heb het even aangekeken..

De radio is nog enige malen uitgevallen maar verder lijkt tot nu toe alles probleemloos te gaan 😉

Dat is positief om te horen @Henk'66. Mocht het probleem met de radio aanhouden, laat het ons hier vooral even weten!


@Jan van KPN ik heb het even aangekeken..

De radio is nog enige malen uitgevallen maar verder lijkt tot nu toe alles probleemloos te gaan 😉

Dat is positief om te horen @Henk'66. Mocht het probleem met de radio aanhouden, laat het ons hier vooral even weten!

Beste Jan,

Het ging een tijdje goed...maar helaas daar ben ik weer.

Kpn heeft mij een mail gestuurd dat de internet snelheid gratis en voor niets verhoogd is....nou niet dus.

Internet is helemaal niet sneller ....en het uitvallen van het internet is ook weer begonnen..

 


Goedemiddag @Henk'66!
Enorm balen dat je weer last hebt van wegvallend internet. Nu geef je in eerste instantie aan dat je een mail hebt gehad dat je internetsnelheid gratis zou zijn verhoogd maar dat je hier niks van merkt; wat voor snelheid meet je precies? En meet je dit met een bekabelde verbinding of via de wifi? Houd er rekening mee dat zo'n snelheidsverhoging alleen betrekking heeft op de snelheid die binnenkomt op het modem, je wifi gaat er niet per se sneller van worden. Wat betreft dat uitvallen van het internet; gaat dit om de wifi of ervaar je ook problemen met je bekabelde verbinding? Ik zou je sowieso willen adviseren om eens te bellen met 0800 0402 op het moment dat je problemen ervaart, dan kunnen we je verbinding op dat moment direct doormeten en vanuit daar weer verder gaan kijken.


Goedemiddag @Henk'66!
Enorm balen dat je weer last hebt van wegvallend internet. Nu geef je in eerste instantie aan dat je een mail hebt gehad dat je internetsnelheid gratis zou zijn verhoogd maar dat je hier niks van merkt; wat voor snelheid meet je precies? En meet je dit met een bekabelde verbinding of via de wifi? Houd er rekening mee dat zo'n snelheidsverhoging alleen betrekking heeft op de snelheid die binnenkomt op het modem, je wifi gaat er niet per se sneller van worden. Wat betreft dat uitvallen van het internet; gaat dit om de wifi of ervaar je ook problemen met je bekabelde verbinding? Ik zou je sowieso willen adviseren om eens te bellen met 0800 0402 op het moment dat je problemen ervaart, dan kunnen we je verbinding op dat moment direct doormeten en vanuit daar weer verder gaan kijken.

Filmpjes enz op bijvoorbeeld facebook laden net zo snel als daarvoor....en misschien fout van mij maar had toch verwacht dat er met die super snelle internet een filmpje toch sneller zou laden..

Wat betreft het uitvallen...dat is wederom de radio die stil valt...internet die wegvalt en tv die begint te haperen...het exact zelfde probleem als eerder..

En ja, dan kan ik wel weer een poging doen om te bellen maar voordat ik dan iemand aan de telefoon heb dan is de verbinding natuurlijk weer hersteld....of ze houden mij weer aan het lijntje zoals ze eerder deden...


Reageer