Skip to main content
Vraag

Internet valt meerdere keren per dag weg, ik ga incasso's terugdraaien

  • 12 September 2024
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Al mijn hele leven ben ik klant bij KPN. De laatste 20 jaar doet ons Internet het voor max 75% over de dag, dus gemiddeld 20X per dag uitval, rode lampjes op Experia Box, duurt meestal 5-10min, soms langer. 

Een jaar of 4 geleden ging het even wat beter, deed Internet het voor 95% over de dag. Maar het laatste jaar is het gewoon totaal ontspoord,  uitval over de hele dag, dal en piekuren, wel geen vakantietijd maakt niets uit.  Er rest mij eigenlijk geen andere mogelijkheid dan de aut. KPN incasso’s
terug te draaien……..

 

  

Hallo @Upiet 

 

Heb je dan wel de klantenservice op 0800-0402 gebeld op het moment van zo'n storing?
Voor een storing kan dat 24/7.
Ze moeten dan kunnen zien dat je internetverbinding niet stabiel is en actie ondernemen, bijvoorbeeld door een monteur in te plannen.


@Upiet 

 

Waarom heeft u zolang gewacht?

Ik had dit bij vodafone, in 2016. Om de zoveel dagen het draytek modem uit- en aanzetten om maar weer online te komen.

 

Na een jaar overgestapt naar XS4All.


Wat zonde dat er zo lang gewacht is. KPN weet natuurlijk niet dat je al zo lang uitval hebt als het niet gemeld wordt. En het kan vaak snel opgelost worden. Dus ik zou zeker contact opnemen met de klantenservice zodat er eventueel een monteur aangestuurd kan worden. 


@DaveA 

 

Geachte Dave,

 

Zou u het op prijs stellen als ik u een PM stuur?

 

De vraag is monteur gerelateerd, dus heeft niks met dit topic te maken.

 

MVG


Tuurlijk @Krijskever 😉


Zoals ik al schreef; zolang ik hier woon (31 jaar) is de telecommunicatie ‘problematisch geweest’  alleen vroeger met alleen ‘oude schijftelefoon’  merkte je het niet zo.  Tijdens de internet bubbel bleek wel dat  100% internet in ons gebouw niet ‘haalbaar’ is.  We hadden ons al neergelegd bij max: 75% signaal over 24hr.  Tientallen KPN monteurs zijn hier geweest, zeker 4 X de Experia gewisseld.  Vele rapporten ook dat de storing buiten de (flat)woning en zelfs van buiten het gebouw kwam? Er was een tijd; tot vorig jaar, dat het wat beter ging. Maar het laatste jaar is het gewoon te erg.  Een half jaar geleden hadden we nog ‘onaangekondigd bezoek’ van 2 KPN  monteurs (gelegitimeerd)  die kwamen kijken naar aanleiding van de vele tientallen storings en uitval meldingen uit het hele gebouw.  Ze konden toen niets doen,  ik wacht even tot weer uitvalt, zeker binnen 30min en ga dan naar  0800-0402 .   


Hallo @Upiet 

 

Misschien is het dan handiger om een klacht via het klachtenformulier in te vullen, je kan dat hier vinden: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Vul daar dan ook het hele verhaal in, dat kan ook in een document als bijlage.

Hopelijk komt het probleem dan bij iemand van KPN onder de aandacht die wel de juiste acties uit kan zetten.


Nog wat meer info: de laatste 5 jaar is het aantal huishoudens in onze straat en de directe zijstraten met factor 5 toegenomen. Ieder van die huishoudens heeft gemiddeld 5 ‘data-vragers’  In de ons omliggende straten is echter geen centimeter ‘koper’ bijgekomen. Dus lijkt mij dat de beschikbare capaciteit gewoon nu wel totaal opgebruikt is. Verleden jaar briefje gehad van KPN;  ‘Glasvezel’ komt eraan.  Inderdaad onze en alle omliggende straten hebben verleden jaar stuk voor stuk een aantal weken ‘opengelegen’.  Vanmorgen nog gebeld met: ‘van Gelder’;  helaas nog even geduld aub, planning is;  ‘Uw appartementen-complex is gepland voor aansluiting aan de Glasvezel - niet eerder dan mei 2025’.  Ik zou me kunnen voorstellen dat er weinig animo meer is om nu nog wat aan het koper te doen………...   


Hi @Upiet, welkom hier. 

Ontzettend naar om te lezen dat dit al zo lang niet goed gaat, er zijn ook al een aantal monteurs geweest als ik het zo goed lees. Het lijkt mij ook handig dat iemand hier naar gaat kijken. Heb je de link gebruikt om een klacht in te dienen? Dan kan iemand specifiek met jou meekijken en ook zien wat er al is gebeurt. 


Reageer