Skip to main content
Beantwoord

Internet valt regelmatig weg bij ons en de buren

• July 12, 2025
  • 4 reacties
  • 149 keer bekeken

Wij hebben al jaren KPN en nooit problemen gehad, maar van het ene op het andere moment valt het internet regelmatig weg. Dit duurt maar enkele minuten en zelfs soms maar seconden, dit is vooral vervelend als we tv kijken. Het beeld blijft regelmatig stil staan en af en toe krijgen we een blauw scherm waarop aangegeven wordt dat er geen verbinding met het modem is. Op de telefoon krijgen we dan bericht dat er geen internet is.

Dit duurt nu al een week en wij hoopten dat dit vanzelf over zou gaan. We hebben regelmatig alles van de stroom gehaald maar dat wil ook niet helpen. Onze buren hebben ook KPN en hebben precies hetzelfde probleem. Wie o wie heeft de oplossing?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@joostjep. Nooit leuk dat je internet en tv zo vaak wegvalt binnen korte tijd. Zoals je het beschrijft lijkt het op een probleem met je gehele verbinding. Ook omdat de buren dezelfde problemen hebben en die zitten ook bij KPN dan neem ik aan. Dan is het raadzaam om telefonisch contact op te nemen, zoals JanD hierboven al aangeeft. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. Een medewerker kan dan je verbinding doormeten en zien of de verbinding heel vaak wegvalt per dag. Vervolgens kan hij daarop actie ondernemen.

Wat je nog zelf kunt proberen, voordat je belt, is om je Experia Box een harde reset te geven. Als je op glasvezel zit, haal dan eerst het glasvezelkastje twee minuten van de stroom. Daarna kun je onderstaande instructie volgen. 

Laat maar weten of je al contact hebt gehad en of er een oplossing (onderweg) is. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 12, 2025

Beste ​@joostjep beiden even apart een storing melden bij KPN via 0800 0402

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 15, 2025

Hoi ​@joostjep. Nooit leuk dat je internet en tv zo vaak wegvalt binnen korte tijd. Zoals je het beschrijft lijkt het op een probleem met je gehele verbinding. Ook omdat de buren dezelfde problemen hebben en die zitten ook bij KPN dan neem ik aan. Dan is het raadzaam om telefonisch contact op te nemen, zoals JanD hierboven al aangeeft. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. Een medewerker kan dan je verbinding doormeten en zien of de verbinding heel vaak wegvalt per dag. Vervolgens kan hij daarop actie ondernemen.

Wat je nog zelf kunt proberen, voordat je belt, is om je Experia Box een harde reset te geven. Als je op glasvezel zit, haal dan eerst het glasvezelkastje twee minuten van de stroom. Daarna kun je onderstaande instructie volgen. 

Laat maar weten of je al contact hebt gehad en of er een oplossing (onderweg) is. 

• Auteur
  • Topper
  • August 1, 2025

Harde reset is gebeurt, vervolgens teruggezet naar factory instellingen. Dit had trouwens geen enkel effect. Daarna gebeld met KPN, medewerker wist te vertelellen dat ik door een update een nieuwe voeding nodig had, deze heb ik ontvangen en gaf echter geen verbetering.

Vervolgens weer met KPN gebeld, modem werd opnieuw gereset en tot nu toe gaat het goed, al zie ik bij streamingdiensten de kwaliteit van het beeld regelmatig sterk afnemen.

Het probleem is dat ik over drie weken naar een andere stad ga verhuizen, dus deze topic kan voor mij gesloten worden, ik verwacht niet dat er een oplossing komt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@joostjep. Het leek dus even opgelost, maar jammer dat de streams niet helemaal soepel afspelen. Dan lijkt het erop dat verbinding even minder wordt, waardoor het beeld zich moet herstellen. Kan het zijn dat je de streamingdiensten via Wifi afspeelt of gaat dat gewoon bekabeld? 

Maar ik snap het dat je hier geen tijd meer in wilt steken als je binnenkort gaat verhuizen. Het is ook te hopen dat daarna de problemen tot het verleden behoren.Â