Skip to main content

Zoals de titel stelt, er zijn momenten dat m'n internet even een paar seconden wegvalt.

Dit zorgt ervoor dat ik uit mijn online spel gekicked wordt en dat mijn discord verbinding enkele seconden wegvalt.

Ik lees dat dit vaker voorkomt, hoe kunnen we dit oplossen?

Hoi @Wulsjuh . Welkom op het forum.

Is jouw pc/console bedraad aangesloten? Valt de verbinding overal weg? Of is dit alleen de wifi?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Hoi @Wulsjuh . Welkom op het forum.

Is jouw pc/console bedraad aangesloten? Valt de verbinding overal weg? Of is dit alleen de wifi?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Beste Erwin,

Mijn PC is bedraad aangesloten en de verbinding lijkt alleen op deze wijze weg te vallen. Ik ben hierop overgestapt naar een draadloze WIFI verbinding. De snelheid hiervan is lager, maar hij lijkt niet langer aan te geven dat er af en toe een tweetal seconden zonder verbinding is.

 

Verder heb ik m'n profiel zover mogelijk aangevuld. Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik dat graag.

 

mvg,

Willem


Hoi @Wulsjuh . Dan kan het aan verschillende zaken liggen die we min of meer moeten uitsluiten.

Loopt er één lange kabel van de experiabox naar je pc? Of zit hier nog een switch of iets dergelijks tussen.  Misschien de kabel vervangen/checken?

Op de experiabox zitten verschillende gele netwerkpoorten. Heb je al een andere poort geprobeerd?

Netwerkkaart van de pc? Is deze up to date? Is er software op de pc die de netwerkkaart aanstuurt? Soms zit hier een cap op.

 

De snelste manier om je pc als boosdoener uit te sluiten is tijdelijk met een bedrade laptop hetzelfde proberen. 

 

Als dit allemaal niks oplevert kunnen we ons meer gaan richten op de experiabox zelf.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.