Skip to main content

Ik heb begin deze maand mijn internet verhoogd naar 200 Mbps.  In verband hiermee is er door een KPN monteur het glasvezelkastje vervangen.  Voorts heb ik overstap gemaakt naar twee superwifi punten.

Als er verbinding is lijkt internet sneller maar sinds een aantal dagen valt deze tussentijds regelmatig kort uit. 

Ik heb het volgende tot op heden gedaan:

stekker eruit van glasvezelkastje

stekker eruit van experiabox V10

meerdere keren de wifi manager gedaan die dan aangeeft dat er wat met de experiabox is en dat dan gaat verbeteren.

Valt mij op dat bij speedtest het uploaden vaak twee keer hoger is dan downloaden

Het gekke is dat als het internet wegvalt het signaalteken aangeeft dat er verbinding is.

 

Ik hoor graag.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dag @Walter1967 Even om de makkelijkste stap eerst te zetten. Zou je de V10 eens een volledige fabrieksreset willen geven? Dus wel iets meer dan alleen de stekker er in en er uit. Vaak helpt dat, maar als het niet helpt kijken we uiteraard verder. 


Hallo Bart,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het internet na mijn bericht stabiel en niet meer weggevallen. Ik heb net de speedtest gedaan en die lijkt wel oke alleen uploaden is bijna het dubbele ten opzichte van het downloaden maar wellicht is dat normaal ?

Ik hou de fabrieksreset nog even in mijn achterzak voor het geval het probleem zich weer voordoet. Als ik die reset doe is dan mijn aangepaste gebruikersnaam en wachtwoord voor wifi en toegang wachtwoord tot de experiabox weg ?


Ha @Walter1967 Goed om te horen dat het één en ander nu stabiel is. Het komt wel vaker voor, maar ik vind het wel wat vreemd dat uploaden sneller is. Je hebt over je wifi-verbinding, vermoed ik? Met een fabrieksreset gaat je Experia Box terug naar de fabrieksinstellingen en dan vervallen al je aanpassingen inderdaad. 


Hallo Bart, Het verschil uploaden en dwonloaden zie ik als ik de speedtest doe op de app.


Reageer