Skip to main content

Ik heb sinds een aantal weken internet en tv plus (glasvezel). In het begin werkte alles prima maar na 2 dagen kwamen de problemen. Eerst bleef het beeld iedere keer vast lopen vooral NPO1 wat ik al niet snapte, na een nieuw ontvangen rode cat6 kabel die de verbinding maakt met het glasvezelkastje en het modem bleven de problemen, alles resetten gaf geen verbetering. Nu een nieuw modem aangesloten en het ging even goed tot ik gisteravond een programma aan het terugkijken was viel weer de internetverbinding weg wat te zien is door het het snel knipperen van het internet lampje op het modem na een seconde of 30 komt de verbinding weer tot stand wat ook te zien is op het modem box 12 door het constant branden van het internet lampje. Dit ging zo om de 10 minuten door wat zeer vervelend tv kijken is. Ik vind het zo jammer want als het werkt dan is het een geweldig systeem tv kijken zonder kabel met fantastisch beeld en snel internet zowel up als down. Ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb gewoon weg geen vertrouwen meer in het systeem. Ik lees hier dat vaak een monteur word ingeschakeld om de problemen op te lossen misschien zit het probleem wel buiten mijn woning. Ik wil het eerst hier eens proberen misschien heeft iemand de gouden tip.

Goedemiddag @Henk140 en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Heb je hier al eens contact over gehad met onze helpdesk (0800 0402)? Vanuit daar kunnen ze meteen je verbinding doormeten en kijken wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn. Mijn advies is om ons eens te bellen op het moment dat dit probleem zich voordoet. Het lijkt, afgaande op je beschrijving, alsof de lijn aan het 'klapperen' is. Om zoveel mogelijk zaken alvast uit te sluiten; zou jij het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 10 minuten stroomloos te maken? Ben benieuwd of dat verschil gaat maken.

 


Goede avond Jan, dank voor je reactie. Een aantal maal het glasvezelkastje 10 minuten stroomloos gemaakt zonder resultaat. Het beeld blijft nog steeds om de zoveel tijd vast lopen met op dat moment een snel knipperend internet ledje. Ik doe dan niets en na een 30 seconden komt de verbinding weer tot stand en heb ik weer internet het schiet niet op. Ik heb ook nog het modem dmv het resetknopje gereset gisteren maar dat helpt ook niet schijnbaar. Wat mij opvalt is dat ik alleen problemen heb tijdens tv kijken niet als ik met de laptop op internet zit dan lijkt de boel stabiel. Je hebt het over de helpdesk deze al diversen malen gebeld en contact gekregen als je weet hoe dit moet, deze hebben de boel al een aantal maal doorgemeten en het modem op afstand gereset. Ze kunnen wel zien dat er storingen zijn geweest maar weten het verder ook niet en sturen af op een monteur. Weet jij misschien of ik verder nog iets aan een klapperende internetverbinding kan doen? Alvast dank voor het meedenken.


Beste, dit kan erg goed kloppen. Een iTV moet een constante en stabiele verbinding hebben om te bufferen voor beeld. Bij een wegvallende verbinding is dit niet goed mogelijk. 

Metingen op het modem zijn altijd moment opnames, eigenlijk zou een KPN monteur de demping waardes moeten nakijken. Het kunnen erg veel oorzaken zijn buitenshuis die deze klachten kunnen veroorzaken. Bijvoorbeeld: slechte las, las die slecht geworden is door corosie, patchkabel (doorverbindkabel) defect geraakt in de centrale. Wellicht is er aan de kabel getrokken door een kraan perongelijk, misschien zit er een doorlas in van een oude schade en ga zo maar door.

Hoop dat er snel duidelijkheid komt


Goede avond Jan, dank voor je reactie. Een aantal maal het glasvezelkastje 10 minuten stroomloos gemaakt zonder resultaat. Het beeld blijft nog steeds om de zoveel tijd vast lopen met op dat moment een snel knipperend internet ledje. Ik doe dan niets en na een 30 seconden komt de verbinding weer tot stand en heb ik weer internet het schiet niet op. Ik heb ook nog het modem dmv het resetknopje gereset gisteren maar dat helpt ook niet schijnbaar. Wat mij opvalt is dat ik alleen problemen heb tijdens tv kijken niet als ik met de laptop op internet zit dan lijkt de boel stabiel. Je hebt het over de helpdesk deze al diversen malen gebeld en contact gekregen als je weet hoe dit moet, deze hebben de boel al een aantal maal doorgemeten en het modem op afstand gereset. Ze kunnen wel zien dat er storingen zijn geweest maar weten het verder ook niet en sturen af op een monteur. Weet jij misschien of ik verder nog iets aan een klapperende internetverbinding kan doen? Alvast dank voor het meedenken.

Nee, dat schiet zeker niet op @Henk140 en daarom kijk ik ook graag eens met je mee. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Goede avond Jan, ik heb zover ik kon het forumprofiel ingevuld. Geen idee wat je er mee kan ik hoor het graag van je. Inmiddels sinds een aantal dagen is de internetverbinding stabiel en niet uitgevallen tijdens het TV kijken. Mvgr

 


Goede avond Jan, ik heb zover ik kon het forumprofiel ingevuld. Geen idee wat je er mee kan ik hoor het graag van je. Inmiddels sinds een aantal dagen is de internetverbinding stabiel en niet uitgevallen tijdens het TV kijken. Mvgr

 

Dankjewel @Henk140. Handig voor mij zodat ik ook wat metingen kan verrichten en dat heb ik ook meteen gedaan; op dit moment lijkt je verbinding verder helemaal in orde te zijn en dat komt ook overeen met je bevindingen van de afgelopen dagen. Houd het natuurlijk wel even in de gaten; mochten de problemen onverhoopt terugkeren, laat dit dan vooral weten!


Hallo Jan, dank voor het doormeten. Het lijkt zich allemaal een beetje te hebben gestabiliseerd de internetverbinding is nog steeds niet uitgevallen en dus ook de tv box niet. Heb net een nieuwe 4K tv en het beeld is wel geweldig hoor zeker van de films. Hopelijk blijft het zo, zo niet dan bericht het weer aan je. Dank nog, mvgr.

 


Hallo Jan, dank voor het doormeten. Het lijkt zich allemaal een beetje te hebben gestabiliseerd de internetverbinding is nog steeds niet uitgevallen en dus ook de tv box niet. Heb net een nieuwe 4K tv en het beeld is wel geweldig hoor zeker van de films. Hopelijk blijft het zo, zo niet dan bericht het weer aan je. Dank nog, mvgr.

 

En hoe is het de afgelopen 2 weken gegaan @Henk140?


Hallo Jan, dank voor de interesse. Het gaat nog steeds goed, nog geen problemen tot nu toe. Ik heb alleen problemen met de ondertiteling bij een Nederlandse film kijken. Het gaat in het begin goed maar op een gegeven moment gaat de sub niet verder en toont hij telkens de laatste zin. Das jammer want ik kan zo'n film beter volgen met sub. Misschien weet je daar ook iets van. Gr, Henk


Nog ter aanvulling, ik bedoel sub bij een film op andere zenders dan NPO want volgens mij gaat dat wel goed. 


Hoi @Henk140, bedankt voor de terugkoppeling :)
Wat betreft de ondertiteling; kun je dit artikel op onze kennisbank eens doornemen en kijken of je hier wellicht wat aan hebt?


Beste Jan, ik heb gisteren de sub in het menu op aan gezet deze stond inderdaad uit. Heb het nog niet kunnen testen maar zal het hier melden als ik meer info heb. Ik heb toch nog wel soms dat het beeld blijft hangen een fractie van een seconde dit op diversen zenders, soms met een lange tussenperiode en soms tig keer achter elkaar. Ik durf het modem en het glasvezelkastje niet meer spanningsloos te maken want de laatste keer kwam de klapperende internet verbinding weer even terug. Ik moet zeggen merendeel is het beeld wel stabiel, maar dus nog niet helemaal 100% oke.


Beste Jan, ik heb gisteren de sub in het menu op aan gezet deze stond inderdaad uit. Heb het nog niet kunnen testen maar zal het hier melden als ik meer info heb. Ik heb toch nog wel soms dat het beeld blijft hangen een fractie van een seconde dit op diversen zenders, soms met een lange tussenperiode en soms tig keer achter elkaar. Ik durf het modem en het glasvezelkastje niet meer spanningsloos te maken want de laatste keer kwam de klapperende internet verbinding weer even terug. Ik moet zeggen merendeel is het beeld wel stabiel, maar dus nog niet helemaal 100% oke.

Bedankt voor de toelichting @Henk140 en ik zie je bevindingen ook graag tegemoet!


Jan, nu net op de NPO een Nederlandse docu gekeken. De sub gaat een kwartiertje goed daarna blijft hij constant dezelfde sub weergeven. Door de sub via de OK knop uit en en weer aan te zetten helpt helemaal niet meer want de sub komt er totaal niet meer in??


Goedemiddag @Henk140 en excuses voor de late reactie.

Hoe is het de afgelopen anderhalve week gegaan? Heb je inmiddels de nieuwste update al? En zo ja, merk je al verbeteringen?


Beste Jan, jammer dat je geen oplossing hebt voor het ondertitel probleem. Ik vraag me af welke updates er nu ten goede van wat geïnstalleerd zijn? Er gebeuren nog steeds vreemde dingen, het tv kastje start soms zomaar ineens opnieuw op, als je een opname aan het kijken bent mis je ineens een stukje van misschien een seconde en schiet het beeld door zoals bij het half acht RTL nieuws vanavond je mist dan soms net cruciale informatie dit gebeurd regelmatig. Soms heb je om de 10 seconde dat het geluid weg valt en dat minuten lang. Het internet blijft wel al een hele tijd stabiel waardoor op zich tv kijken minder stressvol is ondanks de zojuist genoemde storingen. Het systeem is voor mijn gevoel gewoon niet betrouwbaar genoeg om er zeker van te zijn dat je dag in dag uit probleemloos hier van kunt genieten. Ik kom van Ziggo en daar heb ik echt nog nooit zoveel vreemde dingen opgeteld bij elkaar meegemaakt dat was echt veel en veel stabieler en betrouwbaarder hier had ik maanden lang geen problemen nergens mee. Maar goed ik ben nou bij KPN en wat mij betreft moet het systeem echt stabieler en voor hele lange tijd fout lozer zijn mocht ik bij KPN blijven.


Nog iets wat mij zeer ergert is dat wanneer je voor de eerste keer naar de TV gids gaat je vast zit en niet kan kiezen uit de programma's maar je moet eerst weer uit de TV gids en weer naar de TV gids dan pas kan je met de pijltjesknoppen een programma kiezen om bijv. op te nemen. Dus je moet 2 keer naar de TV gids om wat te kunnen kiezen, zeer vervelend.

 


Hoi @Henk140, ik neem even waar voor Jan, we hebben hier ook handige Product updates over. Daar kun je alles over de laatste updates vinden!


Beste Thomas, dank voor je bericht. Ik heb een groter probleem het internet valt na een behoorlijke tijd stabiel weer steeds uit sinds gisteravond. Het internet ledje op het modem knippert weer als van ouds snel en dus geen tv en internet voor een korte periode. Jouw collega noemde het een klapperende internet verbinding, nou het is weer terug. Het gebeurde vandaag 27-07-2023 zo rond 17:40 terwijl ik een opgenomen programma aan het kijken was. Ik ga niets resetten of opnieuw opstarten wat telkens en alleen word geadviseerd want dan word het alleen maar erger. Ik zal er tot volgend jaar mee moeten leven helaas. Het is iedere dag weer een verassing wat voor storing krijgen we vandaag, het systeem is echt niet goed hoor. Ook het doorschieten van het beeld ik denk een seconde tijdens een opname kijken en via de tv gids terug kijken gebeurd nog zeer regelmatig. Het is vaak tandenknarsen en je geduld weten te bewaren met weer een verassende storing.


Goedemorgen @Henk140 en bedankt voor de terugkoppeling.

Ik heb ook de nodige metingen verricht maar zie op dit moment geen probleem met de verbinding. Daarom zou ik je willen adviseren om te bellen met het gratis nummer 0800 0402 zodra je weer tegen dit probleem aanloopt. Dan kunnen we een meting doen op het moment dat dit probleem speelt en op basis daarvan kijken wat er nodig is. Hoe is het de afgelopen week gegaan?


Hallo Jan, internet is behoorlijk stabiel de laatste tijd. Box start soms toch nog zomaar opnieuw op. Mijn grootste ergernis is op dit moment het doorschieten van het beeld. Bij het kijken naar een opgenomen programma en bij het terug kijken via de gids schiet het beeld om de 5 minuten een seconde door waardoor je vaak cruciale informatie mist. Wat kan dit toch zijn?? Weet je hier een oplossing voor en ben ik nou de enigste die hier last van heeft dat lijkt me sterk. Graag hoor ik weer van jou. Mvgr Henk.

 


Goedemiddag @Henk140 :)
Fijn om te lezen dat het internet de laatste tijd gewoon stabiel is, top. Dat doorschieten van het beeld dat speelt dus alleen bij het terugkijken van een programma uit de gids of wanneer je een opname terugkijkt? Bij live tv kijken ervaar je dit probleem dan niet? Kun je hier eens aangeven om welke programma's het precies gaat? En schiet dat beeld dan bij elke opname door of gaat het hier om specifieke programma's? Een oplossing heb ik niet meteen voor je maar stap voor stap is dat wel waar ik naar toe wil werken! 


Beste Jan, dank voor je vasthoudendheid.

 

Bij live tv kijken heb ik het probleem niet Jan. Alleen bij het genoemde opname terug kijken en via de Gids. Het gebeurd bij ieder programma, nu net bij het opgenomen eredivisie voetbal mis je een gemaakte goal gelukkig komt er dan nog een herhaling erg vervelend hoor. Misschien is het toch beter om tv bedraad te kijken ipv via wifi? Ik heb al een kabel vanaf het modem naar mijn smart tv. Kan jij misschien een ethernetkabel met de juiste Cat regelen (10 mtr) als je het met mijn eens bent om dit eens te proberen om te kijken of het probleem dan misschien word opgelost? Graag hoor ik weer van jou.


Goedemorgen @Henk140 :)

In dat geval zou ik je zeker adviseren om de boel eens bekabeld aan te sluiten. Een kabel is geen probleem, die heb ik meteen voor je aangevraagd en deze wordt (vermoed ik) morgen afgeleverd bij een servicepunt bij jou in de buurt. Hiervan krijg je nog een sms! 


Dank Jan voor de UTP kabel, ga het uitproberen met nieuwe verse opnames kijken of hij nog steeds stoort of dat het is opgelost. gr


Reageer