Skip to main content

Internet valt te pas en onpas uit voor enkele seconden. Zowel WiFi als bedraad. Al regelmatig de modem gereset maar zonder succes ! Tevens is hierna de WiFi ook weer heel traag. 

Hallo @Geurts12344321 

 

Heb je het glasvezelkastje al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald?

Wat doen de lampjes op het modem (welke heb je?) en op het glasvezelkastje op het moment dat de verbinding wegvalt?

Wat is er allemaal aangesloten op het modem, zowel bedraad als via Wifi?


Het glasvezel kastje heb ik al meerdere malen meer dan 2 minuten van de stroom gehad.  Ik zie geen verandering bij de lampjes plaatsvinden op het moment dat het gebeurt. Vandaag naar de streamers gekeken online en tot 9 keer opnieuw moeten aanmelden omdat verbinding wegviel in 1,5 uur tijd. Modem is een V10 aangesloten zijn 2 maal versterker bedraad 2 tv kastjes en een PS5. Tv via WiFi en 2 telefoons via WiFi. 

zowel de Tv als de telefoons maar ook de PS5 en de tv kastjes vallen allemaal tegelijk weg. 
 


PS5 zit trouwens ook op de WiFi. 


Wat zegt de speedtest vanuit een bekabelde verbinding? (Dus zonder wifi)

En wat via wifi?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


WiFi 15,7 down 14,8 Up.  Dit is ook niet beter te krijgen met de WiFi manager. 
 

bekabeld zal ik straks even proberen


Bekabeld 87.2 down  92.5 Up

wifi nogmaals gecontroleerd 19.6 down  2.5 Up


De overige apparaten gebruiken geen internet op het moment dat je die snelheidstest via Wifi of bekabeld doet?

 

Dan is de Wifi snelheid is behoorlijk laag, is dat via 2.4GHz of 5GHz?
Welke versterkers heb je, zijn dat SuperWifi's (wit of zwart) en hoever zit je daar vanaf met het apparaat waarmee je test?
De Wifi op de V10 is uitgeschakeld?
Bekabelde snelheid vind ik dan ook niet echt overhouden, ik neem aan dat je een 100/100Mbit/s glasvezel verbinding hebt?

Is alles rechtstreeks aangesloten op de V10 of zit er nog een switch of DVSsen (verbindingset via stopcontacten) tussen?

 

Heb je de kabel tussen het glasvezelmodem en de V10 al eens vervangen om te kijken of dat enig verschil maakt?

 

Je zou een keer kunnen bellen met de klantenservice en vragen of ze je verbinding kunnen nakijken, als ze aan hun kant ook die onderbrekingen zien en als dat voor het modem/glasvezelkastje zit dan kunnen ze een monteur inplannen.


Er is geen apparaat wat internet gebruikt op dat moment

5 GHz

 

zwarte KPN (experia) versterkers bedraad

ongeveer 4 meter afstand tijdens de test.

we hebben idd 100/100

v10 staat WiFi ingeschakeld 

kabel is al eens vervangen

alles rechtstreeks op de v10

 


Dan kan je toch beter de KPN klantenservice bellen op 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00) zodat die je lijn kunnen doormeten.


Na de tests is het probleem van het wegvallen tot op heden niet meer voortgekomen.

helaas heb ik nog steeds geen dekking van de WiFi in de keuken ondanks de WiFi versterkers die zijn toegevoegd. 


Het probleem leek na het resetten weg maar is toch terug gekomen. Het internet valt weer zeer regelmatig voor enkele seconden weg om hierna weer gewoon door te gaan. Dit gebeurt momenteel ongeveer tussen de 20-50 keer per uur!