Skip to main content

Beschrijving:

Internet valt telkens na 10-15 minuten weg en komt na 2-5 minuten weer terug.

Dit is op alle apparaten in huis: TV, 1 computer, 1 labtop, mobiele telefoon en ook de vaste telefoon.

De Experia Box 12 lichtjes internet gaan uit als dit probleem optreedt en daarna weer aan.

 

Waarnemingen:

Internet signaal op mobiele telefoon wisselt tussen 78 en 390 MBps.

Toegang tot Experia Box 12 via Admin is geblokkeerd.

Het is niet mogelijk na resetten naar fabrieksinstellingen via het wachtwoord op de achterkant van de Experia Box 12 in te loggen.

KPN manager toont op de laptop dat wij verbonden zijn aan signaal IP adres ***********, Barendrecht met 121 Mbps terwijl wij in Zeist wonen.

 

Admin: IP-adres verwijderd i.v.m. privacy 
 

Heb je een xDSL koper aansluiting of een FttH glasvezelaansluiting @PTTforum .

Indien het laatste, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart de glaskast en geef daarna de modem/router een herstart.

Dat lokatieadres hoef je je niets van aan te trekken. KPN weet waar je woont en daar gaat het om.

 


We hebben glasvezel. Die reset van de glasvezel en ook van het modem heb ik al gedaan

 


Hi @PTTforum, welkom hier. 

Ik lees dat je een reset hebt uitgevoerd van je modem, wel de reset van de modem uitgevoerd zoals het hoort? Heb je ook de WIFI manager van KPN doorlopen?

Heb je dat ook gedaan en niet geholpen? Het handigste is dan om even met ons te bellen op het moment dat de storing plaatsvindt, het gratis nummer is 0800 0402. 


Beste Alex, ik heb het kunnen oplossen met de WIFI manager van KPN. Hele route afgelopen. De volgende dag was alles weer gewoon op alle apparatuur. Als hetzelfde probleem weer optreedt, het was namelijk al de derde keer, dan loop ik ook de hele route door van de WIFI manager. Dat lijkt te werken.

KPN zegt aan het eind van WIFI manager: We hebben je modem opnieuw opgestart

Je modem heeft een vrij wifikanaal opgezocht. De verbetering is soms niet direct merkbaar. Je netwerk blijft de komende 24 uur je wifi optimaliseren.

Het duurde inderdaad tot de volgende dag tot alles weer normaal was.