Skip to main content

Beste Kpn,

 

Sinds dit weekend is de experiabox 12 een eigen leven gaan leiden.

De glaskast brandje netjes groen dus dat functioneert.

Het internet lampje op het modem bepaalt zelf wanneer deze stabiel wil zijn of wil knipperen.

Als ie gaat knipperen is er dus geen internet.

 

Nieuwe kabel tussen het modem en de glaskast heeft het probleem niet opgelost.

Reset heeft het probleem tijdelijk opgelost.

Stroom er een tijdje af en weer op lost het probleem ook slechts tijdelijk op.

 

Meer mogelijkheden heb ik hier niet.

 

Graag hulp.

 

Hoi @Dikkedikkie reist 

Als het probleem optreedt, kijk dan eens naar de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode WAN netwerkpoort van het glasvezelkastje. Branden die dan nog wel? Heb jij dit volgende kastje?

Eind vorig jaar was er een productie batch van deze Genexis XGS-PON kastjes waarvan de ethernetpoort kapot ging bij een stroomonderbreking. Misschien heb jij ook zo'n kastje. In dat geval moet dit kastje door een monteur worden vervangen. Bel dan met 0800-0402 en geef duidelijk aan dat het een defecte WAN poort betreft, veroorzaakt door een stroomonderbreking.


Ik heb idd zon kastje.

Die doet het al een jaar prima naar mijn idee.

 

En dit is ook niet het kastje dat ik van de stroom haal he.

Het modem haal ik van de stroom. De v12.

Daarna werkt alles telkens weer.


Hoi @Dikkedikkie reist. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw internetverbinding soms wegvalt. We zijn al een aantal dagen verder. Is de verbinding nog weggevallen de laatste dagen en heb je op dat moment gecontroleerd of de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode WAN netwerkpoort van het glasvezelkastje branden, zoals RBxx hierboven al schreef? 


Hoi @Dikkedikkie reist. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw internetverbinding soms wegvalt. We zijn al een aantal dagen verder. Is de verbinding nog weggevallen de laatste dagen en heb je op dat moment gecontroleerd of de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode WAN netwerkpoort van het glasvezelkastje branden, zoals RBxx hierboven al schreef? 

Hi Vikash,

 

Bedankt dat je me na jaren welkom heet :P:P

ik heb de dns aangepast. Ik vermoed dat daar een probleem zat.
Die standaard dns van jullie heeft al wel vaker problemen gegeven.

Vooralsnog gaat het goed.

Wat ik hierboven ook al had aangegeven is dat er met de glasverbinding niets mis is.


ik heb de dns aangepast. Ik vermoed dat daar een probleem zat.
Die standaard dns van jullie heeft al wel vaker problemen gegeven.
 

Dat idee had ik ook al eens, ik zit al maanden op een andere DNS om die reden. Heb je daarna nog problemen gehad?


nope


Mooi dat het “opgelost” is, maar eigenlijk moet iemand van KPN hier wel echt naar kijken. Het gebeurde mij te vaak. Bij XS4All had ik dat probleem nooit.


@Vikash

Helaas, vanavond weer het internet uitgevallen.

Modem weer een herstart gegeven waarna de verbinding weer terug is. Eerder deze week al een reset uitgevoerd.


Beste kpn,

Zojuist gebeld met de klantenservice 

 

Weer het internetlampje uitgevallen, inloggen in het modem om een log te bekijken. Er is helaas geen log.

Wel zie ik disconnected staan.

Volgens jullie klantenservice moet ik mijn router en wifi punten uit zetten want dat kan storen als je het aansluit op het modem.

Sorry hoor…

Ps: de wifi van jullie modem zet ik altijd standaard uit.

Modem weer een herstart gegeven. Alles werkt weer.

Er werd bij de klantenservice zoveel mogelijk gestuurd op het feit dat het aan mn apparatuur ligt. Ik erger me daar wel een beetje aan. Ik ben niet van gister 😉.

Even schetsen, kpn modem zonder wifi hangt aan een Asus router. Aan de router hangen wat nassen en 5 deco5 mesh.

 

Mijn conclusie is een defect modem.…


Bij het zoeken naar mijn probleem, deze post gevonden. Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Alleen ik heb pas 1 week dit internet en bij mij valt hij ook telkens uit. Verbinding met Hengelo valt uit? Who cares. Alles losgekoppeld behalve 1 pc en nog steeds TR-069 connectivity closed. Blij dat ik nog steeds Ziggo niet opgezegd heb en dus weer snel terug kan 😅 Ongelofelijk is ook de problemen die ik heb moeten doorstaan totdat alles aangesloten was, daar ga ik niet eens op in. Succes 👍


@Dikkedikkie reist Ik heb het zelf even voor je uitgezocht. @RBxx had gelijk in zijn bericht hierboven. Je hebt inderdaad een Genexis XGS-PON kastje waarvan de ethernetpoort waarschijnlijk kapot is.

Eind vorig jaar was er een productie batch van deze Genexis XGS-PON kastjes waarvan de ethernetpoort kapot ging bij een stroomonderbreking. Misschien heb jij ook zo'n kastje. In dat geval moet dit kastje door een monteur worden vervangen. Bel dan met 0800-0402 en geef duidelijk aan dat het een defecte WAN poort betreft, veroorzaakt door een stroomonderbreking.

Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice om een afspraak in te plannen met één van onze monteurs. Wanneer de Experiabox toch defect lijkt te zijn zal de monteur deze ook vervangen, maar ik verwacht dat dit niet nodig is. Ik laat een notitie achter in jouw dossier hierover zodat mijn collega hiervan op de hoogte is. 


Goedemorgen @Vikash ,

Het pon kastje is 0 keer uitgevallen.
Geen stroomonderbreking geweest ook.
Maargoed, ik zal hem laten vervangen al heb ik er heel eerlijk gezegd een hard hoofd in dat dat het probleem is.
 

ik kan dat ding er ook prima zelf op klikken.
Dan hoef ik niet thuis te blijven, scheelt me weer een dag vrij nemen.


Alleen ik heb pas 1 week dit internet en bij mij valt hij ook telkens uit. 

Ik herken dit probleem, was bij me ook zo, zie mijn topic 

Maar na de monteurs weg zijn uit mijn straat, had ik geen enkele problemen meer, snelheid stabiel 960Mbs. Misschien wordt bij jou ook de hele wijk met glasvezel aangesloten?


@Dikkedikkie reist Ik heb het zelf even voor je uitgezocht. @RBxx had gelijk in zijn bericht hierboven. Je hebt inderdaad een Genexis XGS-PON kastje waarvan de ethernetpoort waarschijnlijk kapot is

@Vikash ikashj, je schrijft dat het kastje wss kapot is.
gister de klantenservice gebeld. Men kon het serienummer van mijn Genexis niet zien alszijnde dat deze bij de foute batch zou horen. Hoe kan jij dat dan zien?
Verder toch maar met ze afgesproken dat een monteur het ding moet komen klikken.

Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice om een afspraak in te plannen met één van onze monteurs. Wanneer de Experiabox toch defect lijkt te zijn zal de monteur deze ook vervangen, maar ik verwacht dat dit niet nodig is. Ik laat een notitie achter in jouw dossier hierover zodat mijn collega hiervan op de hoogte is. 

ik heb dus gister gebeld in de ochtend, ik zou de zelfde dag nog worden gebeld voor een monteursafspraak.
Niets vernomen. Geen gemiste oproep blablabla.

Vandaag zelf maar gebeld. 
Verhaal voor de zoveelste keer uitgelegd. De dame aan de lijn vraag op welke datum ik kan. Die geef ik dus door.
Daarna geeft ze aan het met een collega daadwerkelijk in te gaan plannen, of ik even kan wachten. Ja hoor dat kan wel even.

Nou…..ruim 15 minuten later was ze nog niet terug. Inmiddels is er ruim een half uur voorbij.
Ik heb de haak er maar opgegooid….

Krijg ik nu ineens een mail dat ik een storing zou hebben gemeld en dat KPN me eerdaags gaat terugbellen...
Waarom moet dit allemaal zo omslachtig en onhandig en kan er niet gewoon geregeld worden dat het ding wordt omgewisseld. 

 

 


@Vikash ik schrijf dit vanaf mn 4g van je raadt het nooit, de internetverbinding is weer weg.

Weer een knipperend internetlampje bij het modem. 

De glaskast brandt gewoon beide lampjes groen.

De stroom is nog nooit van de glaskast af geweest.

 

Dus maar weer het modem uit en aan, en jawel hoor...weer verbinding.

En nee, ik heb nu niet gebeld want nogmaals, ik kom niet verder met de helpdesk.

Graag een permanente snelle oplossing voor dit euvel want zoals je leest kom ik telefonisch geen stap verder 


@Vikash en we tellen er weer een bij....


@Vikash ik schrijf dit vanaf mn 4g van je raadt het nooit, de internetverbinding is weer weg.

Weer een knipperend internetlampje bij het modem. 

De glaskast brandt gewoon beide lampjes groen.

De stroom is nog nooit van de glaskast af geweest.

...

 

Ik heb in het hele topic nog steeds geen antwoord gezien op de volgende vraag:

Vikash schreef:
… heb je op dat moment gecontroleerd of de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode WAN netwerkpoort van het glasvezelkastje branden, zoals RBxx hierboven al schreef? 

Het gaat dus niet om de groene lampjes aan de voorzijde bij “Power” en “Connection”, maar om de twee lampjes bij de rode netwerkpoort aan de onderzijde.


Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen en dat de internetverbinding weer weg is. Ik zie dat mijn collega's meerdere keren hebben geprobeerd om contact met jou op te nemen, maar dat dit nog niet is gelukt. Mijn collega's bellen je binnen 1 werkdag terug, waarschijnlijk om een afspraak met één van onze monteurs in te plannen. Op kpn.com/volgjestoring staat de actuele status van je storing. Als ik jou zelf hierin verder kon helpen had ik dat natuurlijk gedaan. Ik hoop dat dit probleem zo snel mogelijk wordt verholpen.


ach het is bar en boos. sinds maandag al haperend internet. Bellen is echt nog erger dan met de belastingdienst bellen. Wat een muur waar je echt de grootste moeite moet doen om doorheen te komen.


Goed voorbeeld, ik gaf aan dat ik lastig bereikbaar ben om gebeld te worden door werk, of ze me niet gewoon de sms wilden sturen zodat ik kan bellen wanneer het mij uitkomt op dat moment.

Nee dat kan niet, we zijn verplicht 2x te bellen.
Mijn reactie was dat dat vergooide tijd is en je er beter aan doet om een andere klant blij te maken met de belletjes dan stug mij proberen te bellen als ik van tevoren al aangeef dat ik niet op kan nemen.
Nee meneer, procedures procedures. Meedenken was geen optie.

Vreselijk dit. Ik heb savonds vanuit de wagen nog maar eens gebeld en nog eens uitgelegd dat jullie mij overdag niet kunnen bereiken dus graag de sms zodat ik zelf terug kan bellen. Nou, er was eindelijk iemand zo aardig om de sms te sturen zodat ik in eigen tijd kan bellen en het jullie ook tijd bespaard=t.

Enfin, ik zit dus nog steeds met een verbinding die er continu uit klapt, ik ga geen moeite meer doen voor die lampjes. Laat de monteur het maar oplossen.

@Vikash je geeft aan dat er met een belletje vanalles mogelijk is en opgelost kan worden.
De praktijk is een stuk weerbarstiger. KPN, de nieuwe belastingdienst.

Er wordt genoeg verdiend bij KPN. Zelfs de inflatiecorrectie lijkt gewoon pure winst te zijn. Dan vind ik dat deze processen toch een stuk beter mogen in het voordeel van de inflatie betalende klant.

https://www.nu.nl/tech/6286755/inflatiecorrectie-stuwt-winst-van-kpn-maar-gaat-ten-koste-van-klanttevredenheid.html


Dat gaat inderdaad anders dan ik had verwacht, onze excuses hiervoor. Gelukkig is het inmiddels wel gelukt om een afspraak met één van onze monteurs in te plannen. Ik ga er vanuit dat hij/zij het probleem verhelpt. 


Dat gaat inderdaad anders dan ik had verwacht, onze excuses hiervoor. Gelukkig is het inmiddels wel gelukt om een afspraak met één van onze monteurs in te plannen. Ik ga er vanuit dat hij/zij het probleem verhelpt. 

Laten we het hopen. Zit sinds donderdag avond op 4g via mn eigen mobiel


@Vikash ik schrijf dit vanaf mn 4g van je raadt het nooit, de internetverbinding is weer weg.

Weer een knipperend internetlampje bij het modem. 

De glaskast brandt gewoon beide lampjes groen.

De stroom is nog nooit van de glaskast af geweest.

...

 

Ik heb in het hele topic nog steeds geen antwoord gezien op de volgende vraag:

Vikash schreef:
… heb je op dat moment gecontroleerd of de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode WAN netwerkpoort van het glasvezelkastje branden, zoals RBxx hierboven al schreef? 

Het gaat dus niet om de groene lampjes aan de voorzijde bij “Power” en “Connection”, maar om de twee lampjes bij de rode netwerkpoort aan de onderzijde.

Ik heb toch even gekeken. Ik zie alleen een oranje lampje bij de wan poort.

Die brandt. Geen groen lampje dus. Ook niet na herstart.

Nu ipv het modem toch de pon eens van de stroom gehaald. Alles werkt voorlopig weer even.

Dus het lijkt er toch op dat jullie gelijk hebben en ik (eigenwijs) niet ;)


Het issue is door monteur Marco (dacht ik) na een lekker kop koffie en wat plex gesprekken over en weer naar volle tevredenheid opgelost.
 


Heeft die monteur dus toch jouw Genexis XPS-PON ONT (glasvezelkastje) vervangen?


Het issue is door monteur Marco (dacht ik) na een lekker kop koffie en wat plex gesprekken over en weer naar volle tevredenheid opgelost.
 

Wat fijn! Ik duim voor je dat het probleem niet terugkomt!