Skip to main content

Gisteren stroom uitgevallen (kortsluiting, aardlekschakelaar uit).

sindsdien valt om de paar minuten internet weg en brandt dan het rode licht, service, op de router.

de “herstelknop “ en opnieuw opstarten al geprobeerd maar probleem niet opgelost. Wat kan ik nog meer doen?

Je hebt een Experiabox v10? Heb je glasvezel? Zoja, kun je dan het glasvezelkastje even een paar minuten stroomloos maken?

Als het daarna nog steeds gebeurt, wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? 

Ja inderdaad glasvezel. Laat ik straks mijn man proberen, aansluiting zit achter een kast. Ik zal nog laten weten of het gelukt is

Haal dan de glaskast minimaal twee minuten van de stroom ​@NinaMom 

Helaas, geprobeerd maar blijft wegvallen en nu met kortere tussenpozen 

Lampjes op kastje glasvezel beide groen

Hallo ​@NinaMom , zo te zien heb je een Genexis XGS-PON  glasvezelkastje.

Branden/knipperen de lampjes (groen/geel) bij de rode aansluiting aan de onderzijde nog?

Er is een productieserie geweest, waarbij die netwerkaansluiting defect raakt bij stroomuitval.
Dan branden die lampjes niet meer.

Alleen geel/oranje lampje brand

Dat lijkt me niet goed. Beide lampjes moeten branden.

Neem contact op met KPN klantenservice op 0800-0402 en spreek in dat je een storing hebt (geen internet) en dat je een medewerker wil spreken. Voor een storing is dat nummer 24/7 bereikbaar. 

Dankjewel, ga ik doen

Hoi ​@NinaMom. Welkom op de community! Wat vervelend dat je internet sinds de stroomstoring niet goed meer werkt en dat het rode service-lampje op je ExperiaBox brandt. Goed dat je al hebt geprobeerd om de modem opnieuw op te starten en de herstelknop te gebruiken.

Het rode lampje betekent meestal dat er een probleem is met de verbinding tussen je modem en het netwerk. Misschien is er iets misgegaan tijdens de stroomstoring. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Zij kunnen op afstand met je meekijken en eventueel een lijnmeting uitvoeren of verdere stappen ondernemen als dat nodig is.

Het is inmiddels toch opgelost. Ik heb nogmaals alle adviezen opgevolgd en alles is nu stabiel en servicelampje blijft uit.

allemaal bedankt voor het meedenken!

@NinaMom Wat fijn om te horen dat alles inmiddels is opgelost en de verbinding weer stabiel is! 😊 Bedankt dat je even de moeite neemt om dat hier te laten weten.

Reageer