Skip to main content

Vanmorgen gooide ik mijn pc aan (zette de monitor aan omdat mijn pc altijd aan staat :)) en had een chrome pagina openstaan: 

Uw breedband IP connectie werkt niet.

Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

 

(http://192.168.2.254/pppoe_disconnect_t.lp)

 

Na controle bleek wel gewoon mijn internet verbinding te werken maar vanacht rond 2 uur is mijn modem herstart geweest toont de log. 

Nu deed ik even een speedcheck (op pc, via kabel verbonden) en deze toont dat ik 500 download heb, echter blijft mijn upload hangen op (maar) ong 250 Mbit.. 
nu is dat op zicht natuurlijk wel gewoon genoeg.. maar ergens lijkt het erop alsof mijn upload geknepen is naar 50% van het orgineel. 
Als dit gedaan is om ervoor te zorgen dat internet in deze tijden goed voor iedereen blijft werken heb ik hier natuurlijk geen probleem mee.. echter had ik wel verwacht dat er dan communicatie door KPN uitgegaan was. 

Iemand anders met glasvezel 500/500 in de mogelijkheid om is een speedtest te doen en te kijken of deze hetzelfde hebben? 

 

 

Alvast dank!

 

Hi Lunaminica, welkom op het forum. 

We hebben in ieder geval niets afgeknepen i.v.m. Corona. Met glasvezel is er voldoende capaciteit, elk huishouden is aangesloten op een 1 Gbps aansluiting in de meterkast. De kans dat iedereen op jullie meterkast nu non-stop maximaal aan het uploaden is lijkt mij klein. 

Hoe heb je deze meting gedaan? Zou je naast je Experiabox ook het glasvezelkastje ernaast 10 seconden stroomloos willen maken en daarna opnieuw willen testen? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 


Lunaminica, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.