Skip to main content
Beantwoord

Internet vertraagd tot stilstand bij uploaden

• January 5, 2025
  • 7 reacties
  • 178 keer bekeken

Al sinds de grote update in December, hebben wij problemen met ons internet. Zodra ik een bestand upload naar bijvoorbeeld, YouTube, Google Drive, etc… Loopt de snelheid van het internet bijna tot een stilstand, je kan praktisch niets meer doen, annuleer je de upload, dan werk alles weer. Dit uploaden doe ik op mijn pc, maar het internet doet het dan ook niet op bijvoorbeeld mijn smartphone. Ik heb toen in December al contact gehad met de klantenservice van KPN, die stelde voor om de modem uit te zetten, alle bedrading zoals de lan kabel voor mijn router boven en onze beveiligingscamera recorder eruit te halen, aan zetten na 30 seconden en weer alles aansluiten. Dit verhielp het probleem niet. Wel na drie keer de Herstel te gebruiken deed het het weer.

Nu kwamen wij 2 januari weer terug van vakantie en het internet deed weer raar. Nu heb ik alles geprobeerd, modem gereset, weer dezelfde oplossingen, internet direct aan de computer boven en het probleem bleef bestaan, ook alle andere kabels zijn uit de modem gehaald en ook toen bleef het probleem bestaan. dus het ligt niet aan de randapparatuur die aan de KPN modem is aangesloten. De modem heb ik twee keer gereset, 5x de Herstel knop geprobeerd. En nog blijft het probleem bestaan. Ik heb zelf een bedrijf op dit adres en zo kan ik nu slecht werken, want ik werk namelijk met grote bestanden die dagelijks geupload moeten worden. Als ik in de modem kijk, zie ik dat de modem op versie v10.c.24.10.03 zit.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jeffry83, welkom op onze community! 
Deze community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen. Als je liever contact hebt met de klantenservice kun je het beste even bellen of een belafspraak maken.

Dat gezegd hebbende helpen we je hier natuurlijk ook graag verder. Kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je precies gebruikt en hoe je alles op elkaar aangesloten hebt zitten?
Wat gebeurt er als je alleen je experiabox en het uploadende apparaat verbindt? Werkt het dan wel goed?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2025

*bump

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2025

bedankt voor de reacties, ik stap wel over naar Ziggo.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2025

Hoi ​@Jeffry83, welkom op onze community! 
Deze community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen. Als je liever contact hebt met de klantenservice kun je het beste even bellen of een belafspraak maken.

Dat gezegd hebbende helpen we je hier natuurlijk ook graag verder. Kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je precies gebruikt en hoe je alles op elkaar aangesloten hebt zitten?
Wat gebeurt er als je alleen je experiabox en het uploadende apparaat verbindt? Werkt het dan wel goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Ik heb contact gehad met de klantenservice, het komt er op neer, omdat KPN zo bezig is met glasvezel aanleggen zijn er dus problemen met het oude internet gebeuren, ze kunnen er niets aan doen om het te maken. Ik heb onder andere al contact gehad met Odido om compleet over te stappen. Anders zit ik nog twee jaar vast aan internet wat voor de helft werkt want dan pas sluiten ze pas hier in mijn wijk glasvezel aan.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

Ik heb contact gehad met de klantenservice, het komt er op neer, omdat KPN zo bezig is met glasvezel aanleggen zijn er dus problemen met het oude internet gebeuren, ze kunnen er niets aan doen om het te maken. Ik heb onder andere al contact gehad met Odido om compleet over te stappen. Anders zit ik nog twee jaar vast aan internet wat voor de helft werkt want dan pas sluiten ze pas hier in mijn wijk glasvezel aan.

Wat een mooie onzin toch weer 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is wel balen Jeffry, toch bedankt voor je terugkoppeling. Mocht je er toch samen nog eens naar willen kijken, we denken graag met je mee.

• Deelnemer
  • January 24, 2025

Heb (al maanden) hetzelfde probleem, met moeite Klantenservice aan de lijn gehad, nieuw (V12) modem geplaatst en monitor (via Home Assistant) de up-&download speed. Gisteravond bleken die naar 0 te zijn gezakt; na 2x reset van zowel modem als TN (glasvezel-unit) werkte het uiteindelijk (begint nu langzaam weer in te zakken). 

Overgang naar Odido is waarschijnlijk géén oplossing omdat die m.i. het KPN-netwerk gebruiken.

Zucht .....