Skip to main content

Ik heb internet via Kpn,een vaste lijn naar mijn computer maar ik heb al een jaar langzaam internet tot nog maar max 20mb/sec waar 1Gbit max normaal is..Ook heb/had ik een aantal disconnect vanuit Kpn per uur.

Ik kan via probleemoplosser niet wijzer worden want dat herkent mijn probleem niet.

Ik heb twee maanden geleden mijn probleem uitgelegt aan een helpdesk medewerker maar die kon niks vinden en had niet veel kijk op dit onderwerp behalve hesrstart je glasvezel en bla bla,terwijl het aan Kpn moet leggen.

Ik heb veel geprobeerd en uitgezocht maar kom hier niet uit..

Hoe kan Kpn mij garanderen dat dit niet hun probleem is..Het loopt al bijna een jaar..

Dag ​@Slachtkip de medewerker kan gewoon meten wat er bij jou binnenkomt aan snelheid. Heb je al getest met een andere kabel?

Heb je ook al je modem terug naar fabrieks instellingen gezet. Zodat mogelijk de juiste settings geladen worden.

tevens al een andere kabel geprobeerd. Heb je het probleem ook met andere apparaten binnen het netwerk 

Hallo,ja dat is gebeurd maar het blijft het zelfde.

Maar ik heb een netwerkbeheerder over de vloer gehad die gebruik maakte van mijn netwerk en zei dat het Kpn is..hij deed wat testjes en zei Kpn bellen en uitleggen maar de jonge dame snapte niet zoveel buiten het standaard verhaal..

Eigenlijk kan ik uitsluiten dat het na het modem is..

Heb je toevalling ook je glasvezel module er afgeschoven en er weer op gedrukt.

kabel tussen glasvezel module en modem ook vervangen. 

Beste ​@Slachtkip, Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend om te horen dat je maar 20 Mbps haalt terwijl je een 1 Gbps verbinding hebt. Haal je op andere apparaten wel een hogere snelheid? Laten we samen kijken naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Wellicht heb je sommige oplossingen al geprobeerd, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid. 

1. Netwerkkabel: Zorg ervoor dat je een UTP-kabel van minimaal CAT5e gebruikt, omdat lagere kabels geen gigabitsnelheden ondersteunen.

2. Netwerkadapter: Controleer of je netwerkadapter 1 Gbps ondersteunt. Dit kun je vinden in de instellingen van je apparaat.

3. Test een andere poort: Probeer een andere poort op de ExperiaBox of een andere kabel, want soms kan een poort defect zijn.

4. Andere apparaten: Controleer of andere apparaten in je netwerk veel bandbreedte gebruiken.

Als je na deze stappen nog steeds problemen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice voor verdere ondersteuning.

Ik hoor graag of het helpt!

Reageer