Skip to main content

Hallo allemaal 

Ik blij dat ik met alles overgestapt ben naar KPN, TV de deur uit en lekker Netflix kijken… 

maar nee…  hele trage verbinding en GEEN Netflix. 

Bel ik KPN “Ik heb toch 50MB pakket” (klein zakelijk) 

KPN” JA dat heeft u inderdaad maar dat kunnen we bij uw bedrijf niet leveren”

Een sneller 4G modem ertussen helpt ook niet. Ik de test gedaan met nieuw modem: weer niet! 

En nu vind KPN dat ik niet op kan zeggen…  hoe ga ik hier nu mee om? Iemand nog een slim idee? 

Dank je wel voor je moeite! 

 

 

 Vreemd dat er betaald moet worden voor een dienst welke niet kan worden geleverd. Indien je de Speedtest hebt gedaan alvorens de bestelling te plaatsen, wat gaf deze aan? Hier naar gekeken?

 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://netco-fpi-info.fourstack.nl


Dank je Joep. Weet je ook wat het betekent? Dat 50MB niet beschikbaar is? 


Dank je Joep. Weet je ook wat het betekent? Dat 50MB niet beschikbaar is? 

Hallo @MH de Haan , dat betekent dat je een xDSL-verbinding hebt TOT 50 Mbit/s, dat je dat volgens KPN niet kunt krijgen, maar wèl ongeveer 35Mbit/s komt omdat je dan wat verder van de centrale zit en zakt je snelheid.

Ik neem aan dat je de speedtest bekabeld met 1 computer en alle overige (draadloze) apparatuur uit meet?

Draadloos meten is zinloos en meet 3x achter elkaar en neem daar het gemiddelde van voor een objectief resultaat. Netflix zou ik ook alleen bekabeld kijken voor een stabiele verbinding en moet met jouw snelheid gemakkelijk kunnen.

 


35 mb moet nog wel genoeg zijn om Netflix te kijken toch?


Netflix lukt een beetje op mijn laptop maar niet op TV, is dat raar? 


Voor normaal gebruik is het een prima snelheid. Netflix kan geen probleem zijn.


Hoe kijk je Netflix op je tv dan?


Op TV lukt niet. Die staat eindeloos te draaien totdat er niets komt...:-) 

 


Dank je Joep, dan ga ik eens even naar mijn TV kijken, misschien ligt het daar dan aan. Super! 

 


Hallo @MH de Haan , heb je de tv wel bekabeld aangesloten of kijk je draadloos naar Netflix?

 


Op TV lukt niet. Die staat eindeloos te draaien totdat er niets komt...:-) 

 

Ja... met zo'n reactie zeg je dus niets. Hoe is die tv verbonden? Hoe oud is dat ding? Merk? 


 Vreemd dat er betaald moet worden voor een dienst welke niet kan worden geleverd. Indien je de Speedtest hebt gedaan alvorens de bestelling te plaatsen, wat gaf deze aan? Hier naar gekeken?


dat had ik waarschijnlijk eerst moeten doen maar ik heb nooit bedacht dat iets niet is wat je denkt te kopen… 😊

 


Vertel nou eerst eens wat je allemaal hebt en hoe het is aangesloten. Welke experiabox? Is je tv aangesloten op de experiabox?


Ach, als Internet niet aan je verwachting voldoet kun je toch een boek gaan lezen? Of een keer lekker op het strand wandelen of zo. Het leven biedt zoveel kansen.


Met 35 Mb/s zou Netflix echt geheel probleemloos moeten gaan.

HD is 5 Mb/s, UHD = 25 Mb/s bij Netflix


Ach, als Internet niet aan je verwachting voldoet kun je toch een boek gaan lezen? Of een keer lekker op het strand wandelen of zo. Het leven biedt zoveel kansen.

 

en zo is het! En op de laptop gaat en ik ga naar de TV kabel kijken. Dank allemaal!! 💖💖

 


Met 35 Mb/s zou Netflix echt geheel probleemloos moeten gaan.

HD is 5 Mb/s, UHD = 25 Mb/s bij Netflix

Dank je wel, dan ga ik het in de TV en de kabel zoeken. Fijn!!

🙏🏻😀


Allemaal heel erg bedankt voor de relativerende, steunende en hulpvaardige antwoorden. Super!! Ik weet wat ik moet doen. Mooie Zondag allemaal en veel mooie films toegewenst!!

🙏🏻💖


Graag gedaan.


Hoi @MH de Haan, ik zie dat iedereen al netjes heeft meegedacht. Je geeft aan er mee bezig te gaan. Is het inmiddels gelukt om op de TV Netflix te kijken?