Skip to main content
Vraag

Internet weg na in gebruik name nieuwe stroomadapter

• December 26, 2025
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Na de installatie van mijn nieuwe stroomkabel die ik heb opgestuurd gekregen bij KPN werkt mijn internet niet meer op telefoon (WiFi) of PC (Ethernet) ik heb ook al troubleshooting via de app geprobeerd, maar niks werkt

8 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • December 26, 2025

Je hebt een nieuwe adapter gekregen van kpn.

heb je toevalling aan de aan/uit knop gezeten achterop het modem.

waarom moest deze adapter vervangen worden

Leen59
Wijsgeer
  • December 27, 2025

Sluit anders de oude adapter weer eens aan en kijk wat het dan doet.

Je hebt een nieuwe adapter gekregen van kpn.

heb je toevalling aan de aan/uit knop gezeten achterop het modem.

waarom moest deze adapter vervangen worden

Iets over een meer stabiele connectie van de KPN Box 12, is volgensmij naar een heleboel mensen gestuurd.

De modem staat wel aan, alle lichten behalve "phone" zijn groen.

Sluit anders de oude adapter weer eens aan en kijk wat het dan doet.

Heb ik gisteravond ook nog geprobeert, de connectie deed het nog steeds niet.

Nu in de ochtend heb ik nog even rond proberen te kijken, en wat ik nog heb kunnen vinden is dat ik wel kan Googlen of YouTube kijken (WiFi en Ethernet) maar niet andere dingen zoals een Discord gesprek of via de browser naar een speedtest website gaan.

Ik ben de enige die dit netwerk gebruikt en dingen kan wijzigen.

• December 27, 2025

Heb je op de bekabeld aangesloten pc ook geen internet? Is die pc rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? Of op een WiFi versterker? 

Hij is direct op de modem aangesloten, mijn PC werkt alleen maar met ethernet en kan niet op WiFi. Ik heb geen WiFi versterkers.

• December 27, 2025

Hij is direct op de modem aangesloten, mijn PC werkt alleen maar met ethernet ...

Aha. Dat werkt dus gewoon. Log op die pc in op http://192.168.2.254 en stel je WiFi opnieuw in. Want de WiFi naam/wachtwoord zal nu anders zijn. Waarschijnlijk gereset naar default waarden ofzo.

Hij is direct op de modem aangesloten, mijn PC werkt alleen maar met ethernet ...

Aha. Dat werkt dus gewoon. Log op die pc in op http://192.168.2.254 en stel je WiFi opnieuw in. Want de WiFi naam/wachtwoord zal nu anders zijn. Waarschijnlijk gereset naar default waarden ofzo.

Sorry ik denk dat je me verkeerd heb begrepen, hij doet gek met ethernet ook, maar de computer heeft geen WiFi kaart en kan dus niet met dat werken, hij doet het zelfde gedrag als ik eerder heb uitgelegd 

• December 27, 2025

Sorry ik denk dat je me verkeerd heb begrepen, hij doet gek met ethernet ook

Wat bedoel je met "gek"?

maar de computer heeft geen WiFi kaart ...

Dat hoeft ook helemaal niet. Nergens voor nodig.

Vergeet WiFi. Zorg dat het eerst bekabeld werkt.

Heb je tv van KPN? Werkt dat?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Goedemorgen ​@Anna_Ankiemankie , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Enorm balen dat je problemen ervaart met je verbinding nu je een nieuwe adapter hebt, uiteraard is dat niet de bedoeling. Als alle lampjes (uitgezonderd van Phone) groen branden en ook YouTube en Google werken, dan is er wel sprake van een internetverbinding. Nu vind ik het op afstand lastig om te zeggen waar dit precies fout gaat maar dit moet echt wel op te lossen zijn. Ik weet niet wat de stand van zaken nu is en of het probleem ook nog actueel is maar mocht dat het geval zijn, dan zou ik je vanaf hier willen adviseren om een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk zodat we je hier direct bij kunnen ondersteunen. Op die manier kunnen we dit probleem denk ik het snelst voor je oplossen. Laat je ons weten of dat voor jou een optie is?