Skip to main content
Antwoord

Internet werkt alleen op de benedenverdieping

• July 7, 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Hallo ,

ik heb thuis wat problemen met internet. Ik heb alleen op de benedenverdieping internet maar dat is ook niet al te best… 

als ik op de 2de en 3de verdieping ben heb ik totaal geen internet. Er is al eerder gezegd dat ik een wifi versterker zou krijgen , maar deze heb ik nooit gekregen.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Jannemarie, welkom bij onze community. frustrerend dat je internetverbinding niet goed werkt op de andere verdiepingen. Ik lees goede tips hier, en vooral de WiFi manager

Heb je dit al geprobeerd? Nee vooral ook ons Kennisbank artikel door over het oplossen van slechte wifi.

Hou je ons op de hoogte? 

3 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Hallo ​@Jannemarie , ik ga er nu even van uit dat je het over internet via wifi hebt.

Het berlangrijkste voor een goed bereik is de plaatsing van je wifi-router (of versterker), en de afstand plus eventuele obstakels tussen je apparaten en de router.

Als de router in de meterkast voor in het huis staat, maar je zit zelf achterin het huis, met nog een keuken ertussen, kan je inderdaad slecht bereik ervaren.

Heb je al eens de wifi-manager van KPN geprobeerd?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@Jannemarie heb je koper of glasvezel?

Welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en waar staat/hang deze, in de metewrkast of anderszins?

KPN geeft geen versterkers cadeau, of je koet het zwart-op-wit hebben, maar dat zou zeer uitzonderlijk zijn.

Je kunt ze het voordeligst kopen of huren in de KPN-winkel of via MijnKPN.

Niet in de KPN-webshop, want dan betaal je de hoofdprijs.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Hi ​@Jannemarie, welkom bij onze community. frustrerend dat je internetverbinding niet goed werkt op de andere verdiepingen. Ik lees goede tips hier, en vooral de WiFi manager

Heb je dit al geprobeerd? Nee vooral ook ons Kennisbank artikel door over het oplossen van slechte wifi.

Hou je ons op de hoogte?