Skip to main content

Hallo,

Sinds een tijdje werkt mijn internet niet op mijn PC. Wanneer ik dit via windows troubleshoot wil oplossen geeft hij aan dat de DNS sever niet kan verbinden. Als eerst heb ik alle drivers opnieuw ingesteld, heb de dns cashe verwijderd en gereset via cmd maar dat werkte ook niet, daarna heb ik windows compleet opnieuw geinstaleerd en dat werkte ook niet. daarna heb ik een wifi dongel gekocht om te kijken of het via daar wel werkt maar dat werkt ook niet. de enige manier hoe ik internet kan krijgen is door mijn telefoon te verbinden met een kabel en USB-tethering te gebruiken.

 

In de instelling van windows staat dat hij verbonden is met het internet maar wil niks laten zien, het zelfde geld als ik het wil proberen met wifi. niks wil laden.

 

Ethernet verbonden maar wil geen internet geven

 

Op al de andere apparaten werkt het internet perfect alleen mij PC niet, ook met de zelfde kabels.

Krijgt de PC wel een IP-adres van modem? Druk op Windows-R en type cmd /k ipconfig. Laat de IP-adres van modem via DHCP toewijzen (of vast met 192.168.2.xxxx, subnet mask 255.255.255.0, gateway 192.168.2.254)  en bij DNS servers kan je Cloudfare (1.1.1.1) en/of Google (8.8.8.8) gebruiken, deze zijn veel sneller dan van KPN

Hetzelfde kan je ook voor IPv6 instellen


Ik krijg wel een Ipv4 adres, maar met die andere dns server werkt het ook niet.


@karin17736362 heb je deze stappen van Windows voor het oplossen hiervan al geprobeerd? 


@karin17736362 heb je deze stappen van Windows voor het oplossen hiervan al geprobeerd? 

Ja heb ik geprobeerd maar niks werkt


@karin17736362 als alle apparaten verder internet krijgen maar de PC niet, lijkt het me beter naar de PC te laten kijken. Ik ben bang dat ik vanuit KPN niet veel meer voor je kan betekenen om het op te lossen. 🙁