Skip to main content

Sinds 2buur geleden werkt me internet niet meer dacht eerst een storing van kpn maar bij de buren werkt kpn prima na wat rond snuffelen merk ik dat de lampjes van de netwerkpoort van Genexis XGS-PON niet meer Branden terwijl power en connection wel groen Branden wan poort Branden groen maar geen oranje data klantenservice uiteraard dicht want ik werk van 7 tot 19.00

Voor storingen is de klantenservice 24/7. Dan kan er voor volgende week (overdag) een monteur ingepland worden om de defecte NT te komen vervangen.

Van 7 tot 19 uur? Dat zijn werkdagen van 12 uur. Want vind de werknemersvereniging daarvan?

Bel gratis 0800-0402  en zeg “de netwerkpoort van mijn NT werkt niet meer”.

In plaats van NT kan 'glasvezelkastje’ ook. Genexis NT kan ook.

Via de telefonische helpdesk kun je ook een nood weekbundel van 100 GB op je mobiel krijgen, mits dat een kpn abonnement betreft. Voor de wifi hotspot om je apparaten mee te verbinden.

De levensduur van die Genexis, dan m.n. de utp poort, is vaak maar tot 2 jaar. Ik dacht dat al die zwakke broeders al pro actief vervangen waren. Helaas dus niet.

werknemersvereniging heb ik vrij weinig mee te maken 😉 leven is duur dus werk je harder rusten doe je in je graf. ik ga ze morgen bellen en een wifi adapter ergens vandaan toveren want het moet uiteraard in het weekend gebeuren met koningsdag 

Wifi adapter?

Als je thuis bent de hotspot op je telefoon aan zetten; telefoon via 4G/5G.

Sterkte. Hopelijk ben je dinsdag alweer online. Maandag is te kort dag.

Vandaag is kpn blijkbaar ook gesloten lekker weer ja wifi adapter voor de PC 

Goh tis Koningsdag een officiële feestdag

Oh, bij is is de computer al jaren standaard via wifi. Scheelt met weer een kabel door de kamer. Dus sta er nooit bij stil dat iemand met een computer uit losse delen geen wifi verbinding erop heeft. Sorry.

Gebeld moet eerst een nieuwe modem ophalen want mevrouw geloof niet dat het glasvezel kastje kapot is dus weer onodig extra dagen er bij mevrouw begon er zelf over dat ik de monteur zelf zou moeten betalen.... kan niet wachten tot ik kan overstappen 

Goh tis Koningsdag een officiële feestdag

Weer lekker nuttig bezig niet 

Oh, bij is is de computer al jaren standaard via wifi. Scheelt met weer een kabel door de kamer. Dus sta er nooit bij stil dat iemand met een computer uit losse delen geen wifi verbinding erop heeft. Sorry.

Ja heb w10 nog op me computer krijg wifi niet werkend om een of andere reden verbonden heeft internet maar het internet werkt gewoon niet via telefoon hotspot of wifi van buren 2 nieuwe wifi afapters gekocht snap er niks van 

moet eerst een nieuwe modem ophalen want mevrouw geloof niet dat het glasvezel kastje kapot is

OMG!😮 Weten ze het nou nog niet bij de helpdesk over de Genexis. Ik stuur wel even een bericht over je topic naar de moderators.

Zou je hiervoor je NAW + klantnummer in je PROFIEL willen invullen?

Ja heb w10 nog op me computer krijg wifi niet werkend om een of andere reden verbonden heeft internet maar het internet werkt gewoon niet via telefoon hotspot of wifi van buren 2 nieuwe wifi afapters gekocht snap er niks van 

Heeft niks met W10 te maken. Is het nog een stand alone computer met losse componenten als kast, toetsenbord, muis en scherm?

Je hebt wel de internet kabel uit de pc gehaald?

En hoe oud is de hardware zelf? Een vriend van me had uiteindelijk W10 op een als XP gestarte “personal computer”. Het ding werd er wel trager van.

Ja standalone pc ryzen 3800 rtxv3080 32gb ram 

Naw nummer is de Serienummer op het kastje?

moet eerst een nieuwe modem ophalen want mevrouw geloof niet dat het glasvezel kastje kapot is

OMG!😮 Weten ze het nou nog niet bij de helpdesk over de Genexis. Ik stuur wel even een bericht over je topic naar de moderators.

Zou je hiervoor je NAW + klantnummer in je PROFIEL willen invullen?

Heeft niks met W10 te maken. Is het nog een stand alone computer met losse componenten als kast, toetsenbord, muis en scherm?

Je hebt wel de internet kabel uit de pc gehaald?

En hoe oud is de hardware zelf? Een vriend van me had uiteindelijk W10 op een als XP gestarte “personal computer”. Het ding werd er wel trager van.

Duh internet kabel dus helemaal vergeten er uit te halen 😙 nu internet via buren 

Moet ik modem Serienummer of glasvezel kastje nummer op me profiel doen?

Alles helpt.

Ik heb op de achtergrond even snel overleg gehad met de moderator die nu in dit feestdagen weekend dienst heeft. 

Die adviseert mij je te vragen contact op te nemen via X of Facebook. Diegenen zijn beter op de hoogte van zaken die er spelen dan die achter de telefoon (vaak werkstudenten).

Alles helpt.

Ik heb op de achtergrond even snel overleg gehad met de moderator die nu in dit feestdagen weekend dienst heeft. 

Die adviseert mij je te vragen contact op te nemen via X of Facebook. Diegenen zijn beter op de hoogte van zaken die er spelen dan die achter de telefoon (vaak werkstudenten).

maar morgen nog wel een modem halen in de kpn winkel?

Morgen? Op zondag?

Je kunt het doen en daarna weer bellen dat het niet helpt 😉. Hopelijk …. helpt dat. Ahum. Amen.

Je hebt wel fijne, lieve buren hoor.

Morgen? Op zondag?

Je kunt het doen en daarna weer bellen dat het niet helpt 😉. Hopelijk …. helpt dat. Ahum. Amen.

Je hebt wel fijne, lieve buren hoor.

ja zijn van 12 tot 5 open in den haag stad heb ze ook een bericht gestuurd op facebook

Tja, dan dat nieuwe modem installeren. Wat natuurlijk niet helpt. Daarna gewoon direct nogmaals bellen met het (korte) verhaal. Anders X of Facebook. Dan wordt er vast een monteur ingepland. Soms krijg je een NT toegestuurd; je schijnt 'm ook zelf te kunnen verwisselen namelijk. Bij mijn bovenburen en later bij mij kwam een monteur langs. Bij mijn bovenburen zelfde situatie als bij jou. Ik heb toen voor hun gebeld, meisje zei ook eerst dat ze mat dat modem het niet deed. Ik kon haar overtuigen dat dat kwam omdat de poort van de NT het niet deed. Zij hadden op maandag (het was op een zaterdag) al een monteur. 

Ondertussen had ik hun tablet (enige apparaat waar ze internet voor hebben) via mijn wifi. En voor de KPN TV had ik ze m'n Digitenne geleend. 

Helpt nogmaals bellen, of anders X en Facebook, morgen ook niet dan trekken we de moderators weer aan hun jasje. En ze komen hier normaliter ook vanzelf langs, maar de wachtrij is normaliter zo'n 48 uur, maar nu ietsje langer i.v.m. koningsdag (bezetting).

Oh, en breng het eens ter sprake in de winkel als je er toch bent. Misschien kunnen zij wel een monteur inplannen voor de vervanging van je NT! Niet geschoten…🙂

dankje ga ik morgen ff langs kpn

Hallo ​@Pino255, een storing zoals deze is natuurlijk nooit leuk. Ik zie dat de community al een goede hulp is geweest. Werkt het internet inmiddels al weer bij jou? 

Ik mág aannemen dat je inmiddels weer verbinding hebt ​@Pino255 ?

Ik heb een nog mooier verhaal over de genexis NT glasvezel kast. Werd vanmorgen wakker, niets meer. Geen enkel lampje doet het meer ding helemaal dood. 

Ja, van stroom gehaald. Evenals modem meerdere malen. Als ik de stekker erin doe hoor ik de stroom coil licht zoemen, maar aangaan ho maar. 

Woensdag komt een monteur, niet dinsdag, woensdag. 

De mensen van de helpdesk zijn heel lief hoor maar die genexis bende moet er echt een keer uit. 

Ben ik naar de kpn winkel gegaan voor een nieuwe power adapter. Hebben ze niet, krijg ik een nieuwe glasvezel kast mee, heel lief, maar die past natuurlijk niet. Althans niet "even eroverheen schuiven" aangezien het een heel ander model is. 

Alles kan gebeuren natuurlijk, maar met alle storingen die er zijn moeten ze echt eens gaan nadenken over weekend diensten. Ik betaal 130 euro per maand. Maar dat is besides the point. Hell, I'll pay 25 euro tot 30 euro voor een zaterdag/zondag fee als geld het probleem is. 

Zelfde met een nood loodgieter die moet je ook extra betalen. Prima, maar zorg dan dat er ook mensen zijn. 

End rant. 

Fijne zondag en Bevrijdingsdag en ik ga denk ik maar 2 dagen op vakantie. 

Reageer