Skip to main content

De afgelopen 2 weken valt het internetsignaal vaak enkele seconden/minuten weg. In deze periode heb ik geen andere dingen aangesloten of gewijzigd als voorheen. Bekabeld internet+tv en de Wifi doen het dan allemaal niet. In deze periode van thuis werken en videobellen erg vervelend.

Ik heb vanuit de Experiabox één directe kabel naar een tv ontvanger en één kabel richting een switch die het e.e.a. verdeeld. Ook wanneer ik alleen de kabel richting tv ontvanger erin heb en verder niets geeft het problemen.

Modem diverse malen gereset en ook volgens de servicetool zou alles moeten werken.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

Welk modem heb je en heb je glasvezel of koper?


Experia V10, koper.


Heb je de kabel tussen het modem en israpunt al gecontroleerd en/of vervangen?


Wel gecontroleerd, nog niet vervangen. Zou het hieraan kunnen liggen dat de verbinding onstabiel is?


Zelf ik dat weleens gehad ja maar ik kan je geen garantie geven. Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Zal ik doen als ik thuis ben. Thanks alvast!


 


Nou aan je snelheid ligt het in ieder geval niet. Die is prima.  Kijk vanavond nog even naar het kabeltje. Anders zal er een medewerker aan te pas moeten komen.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je eerste bericht maar het is druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Zal ik doen, thanks Joep!


 


 


Met de snelheid zit het dus wel goed maar de vraag is waar de onderbrekingen vandaan komen. En je hebt het modem terug gezet naar fabrieksinstelling?


Alles gereset naar fabrieksinstellingen en het kabeltje vervangen. Helaas zonder resultaat… TV blijft haperen en wifi en bekabeld internet valt regelmatig seconden/minuten weg (20 á 30x per uur). 


Vandaag weer hopeloos, tv kijken/netflix gaat niet en wifi ook om de haverklap eruit… 😠


Hoi @Pb86. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw verbinding vaak wegvalt. Gebeurd dit op alle apparaten in huis en maak je gebruik van een switch of draadloze verbindingsset? Vindt je het goed dat ik jouw verbinding doormeet, dat betekend ook dat jouw ExperiaBox nogmaals gereset zal worden. Ik hoor graag van je!


Hoi Vikash,

Dit gebeurd inderdaad op alle apparaten: tv, laptop bekabeld en Wifi op mobiele devices. Ik hebvanuit de Experiabox een directe kabel naar een tv ontvanger en een kabel richting een switch die weer het e.e.a. verdeeld. Ik maak geen gebruik van draadloze verbindingssets.

Je mag zeker mijn verbinding doormeten!

 


Welke switch gebruik je ?


Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en zie dat er vandaag (nog) geen verbrekende verbindingen zijn geconstateerd. Ik zie dat je twee tv-ontvangers in huis hebt. Éen ontvanger is direct aangesloten op de ExperiaBox en de andere op jouw switch. Heb je op beide ontvangers problemen met de verbinding? Heb je de mogelijkheid om de switch er tussen uit te halen om te bekijken of de apparaten achter de switch dan wel goed werken? 

Krijg je een foutcode te zien op de tv-ontvanger. Zo ja, welke?


Hoi Vikash,

Ik heb inderdaad problemen bij beide ontvangers. Het beeld valt bij beide weg en er staat dat ik moet zappen naar een andere zender  met “Zender niet beschikbaar”.

Ik heb ook de kabel richting switch er een tijdje uit gehad om te kijken of de tv ontvanger die direct verbonden is met de Experiabox dan wel goed werkt, dit was echter niet het geval.


Ik gebruik de TP-Link TL-SG108 (switch).


Als het ook gebeurd wanneer de switch er tussen uit is, dan kan dat de reden niet zijn. Ik heb jouw ExperiaBox gereset en dit probleem intern doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op als dat nodig is. Ik heb het mobiele contact telefoonnummer dat bij ons bekend is doorgegeven. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Doe ik! Alvast bedankt!


Graag gedaan @Pb86. Ik hoop dat het probleem snel wordt verholpen. Helemaal in deze tijden. :relaxed:


Ik zie dat mijn collega's de ExperiaBox hebben vervangen, is het probleem daarmee verholpen? 


Yes, Experiabox vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad. Thanks voor de hulp!!


Reageer