Skip to main content

Hallo,

 

We willen dadelijk achter in de tuin tv kijken. De plek van de tv zal ongeveer 30 meter van de experiabox staan. 

Moet dit gebeuren doormiddel van het trekken van een kabel of is dit ook op te lossen met WIFI?

 

Ik hoor graag wat we het beste kunnen doen. :)

Tv van KPN kan niet over WiFi. Dus ja, kabel trekken. Of kijkt alleen naar Netflix / NLziet en dergelijke? 


Ook voor Netflix e.d. maar gewoon TV moet ook kunnen. 

Maakt het verder niets uit dat het 30 meter kabel is? 

Ik heb namelijk een tijdje geleden naar KPN gebeld en toen kreeg ik het antwoord dat het gewoon niet mogelijk is om op die afstand tv te kijken. (kabel en/of wifi)


De kabel mag 100 meter lang zijn. Daar boven word het pas een probleem.


Dankjewel voor de reacties!

We gaan er mee aan de slag. 

 


Hey @Lianne65, leuk dat je hier terecht bent gekomen en de community van KPN om hulp vraagt, welkom op het forum! 

Het klopt wat Nick zegt: voor een stabiele verbinding op internet en tv (met tv-ontvanger) in de tuin is een kabel nodig. De kabel mag maximaal 100 meter zijn, dan werkt het perfect.
Wel een kleine aanvulling om volledig te zijn in het advies en informatie: je kunt ook gebruik maken van KPN iTV Online webpagina of de iTV app via wifi. Het is dan nog steeds wijs om een kabel te trekken in de tuin en dan een acces point te installeren. Let er daarbij wel op dat deze goed beschut staat en niet te veel last krijgt van de weersomstandigheden in de buitenlucht. Of kijk voor een speciale acces point voor buiten.  

Jammer dat je via de klantenservice niet het juiste advies hebt gekregen, ik zal het doorgeven.

Succes met de aanleg en geniet van lange zomerse dagen in de tuin!


Bij ingraven wel een mantelbuis cq slang gebruiken.

Op een bekende website met veel spullen is er vast een mooi reststuk  te vinden.

Ook waar de zon er op kan schijnen is een bescherming zeker aan te raden.


Bij ingraven wel een mantelbuis cq slang gebruiken.

Op een bekende website met veel spullen is er vast een mooi reststuk  te vinden.

Ook waar de zon er op kan schijnen is een bescherming zeker aan te raden.

https://www.raintechshop.nl/tyleenslang-rol-25-meter.html


Goeie aanvulling van Kees! Om de UTP-kabel te beschermen is een mantelbuis nodig :)


Reageer