Skip to main content

Geachte,

 

Ik heb een camerasysteem op de wifi aangesloten. En ook op bedrading.
Nu is het zo. Wij worden getreiterd door onze oude buren op 35 km afstand verhuist. En op het moment dat hun langs komen met de auto kunnen ze onze internet plat gooien zodat er niks opgenomen kan worden. Ook kunnen ze onze beelden wissen uit de harde schijf met 1 of ander apparaat. Ik heb al div keren het wachtwoord veranderd. De politie doet niks zonder harde bewijzen. Maar als deze beelden gewist kunnen worden vanuit buitenaf hoe kan ik dan iets aantonen? Niet dus. Is er een noodvoorziening die het internet toch kan laten door draaien zonder dat hun dit kunnen zien of weten.. om deze varkens geen kans te kunnen geven? Ik heb een Kpn router box 12 zwart met 2 tv ontvangers draadloos.

Dus op de een of andere manier hebben ze toegang tot Box 12, moet je dus het wachtwoord veranderen in deze box. Waarschijnlijk meen je met “draadloos” powerline adapters. Dat loopt gewoon via de electriciteitskabel in je huis dus daar komen ze normaliter niet bij.

 https://www.kpn.com/zakelijk/service/internet/netwerknaam-en-beveiligingssleutel.htm#/zm-ser-router/zm-ser-router-v12

Het standaard door KPN afgegeven wachtwoord moet op de achterkant van de box 12 staan. 


Klopt.

Ik heb een app van kpn dat ik de netwerknaam en het wachtwoord kan veranderen.
Als ik dat doe valt ook meteen het wifi op mijn telefoon weg en moet er opnieuw contact gemaakt worden. Ik heb een wachtwoord met 18 div tekens er in toegevoegd en nog lukt het ze.
In huis kunnen ze inderdaad niet komen en de router is niet te zien van buiten af. (meterkast)
die codes kunnen ze niet weten. Maar ik heb deze box 12 pas 2 maanden en heb van deze router totaal geen verstand van dingen veranderen of net wat. Alles heb ik door de monteur van kpn laten aansluiten dat ik er zelf niet uit kwam.


Klopt.

Ik heb een app van kpn dat ik de netwerknaam en het wachtwoord kan veranderen.
Als ik dat doe valt ook meteen het wifi op mijn telefoon weg en moet er opnieuw contact gemaakt worden. Ik heb een wachtwoord met 18 div tekens er in toegevoegd en nog lukt het ze.
In huis kunnen ze inderdaad niet komen en de router is niet te zien van buiten af. (meterkast)
die codes kunnen ze niet weten. Maar ik heb deze box 12 pas 2 maanden en heb van deze router totaal geen verstand van dingen veranderen of net wat. Alles heb ik door de monteur van kpn laten aansluiten dat ik er zelf niet uit kwam.

Ze kunnen dat niet vanaf het netwerk (of mogen dat niet) doen bij KPN. 

Als de telefoon wegvalt kan je gewoon weer op Wifi zoeken en dan komt de router weer in beeld en moet je het nieuwe wachtwoord intijpen. Het is heel helder aangegeven in de link die ik in het vorige bericht heb gegeven. Kan je het zelf niet (en ken je niemand die het voor je wilt doen) dan kun je altijd een servicemonteur laten komen. Kost 50 Euro.

https://www.kpn.com/service/monteur.htm 


Oke . Hartelijk dank voor u snelle info!  Top!

 


Hoi @Jeffrey-S, wat een verhaal zeg. Hopelijk stopt het snel. Want ik begrijp dat je verder kunt. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten.


Hallo allemaal.

 

Ik ben er achter gekomen wat het probleem is. Die varkens maken gebruik van een WiFi Jammer. Met dat kleine gekke ding koop je voor 6.74,- euro op ali exspres. En kun je iemands netwerk volledig plat gooien. Ook je mobiel is dan niet beschikbaar. Ook waar het signaal uit komt kun je niet achterhalen / traceren omdat hij ze eigen ook plat gooit. Maar ook uitbreidbaar tot 400 euro of hoger tot complete router met div antennes voor nog meer signaal. Het is illegaal en logisch. Toch zijn er genoeg te koop online. Ongelooflijk.. 

 

Kijk maar eens op YouTube of Google! 

Bedankt voor jullie antwoorden. 

 

Order gesloten.


Dat wist niks hoor.

 

Bedraad wordt ook niet verstoort.

 

Maar meteen de politie bellen en hopen dat ze op heterdaad worden betrapt want die boetes (ook bezit van) zijn niet mis.


Als ze die gebruiken zou ik inderdaad de politie bellen. Want als je dus al het verkeer plat legt, dan leg je ook 112 plat. Dat kan hele nare gevolgen hebben. Hopelijk kappen ze er snel mee, of beter worden ze gepakt.