Skip to main content

In ons nieuwe huis zit de internetaansluiting in de woonkamer, in de verste hoek van de deur af. Ik wil boven op de computer gaan werken. Kunnen wij zelfs iets doen om dit te bewerkstelligen of moet er een monteur komen en moet ik eerst in de woonkamer internetten? Het gaat om zo'n stopcontact met vier gaatjes.

Dat lukt niet via WiFi? Anders een kabel over de muur naar boven leggen, bij het plafond een gaatje naar boven boren.


Ik ben een beetje achterlijk op computergebied. Ja, natuurlijk kan het per WiFi, daar had ik niet eens aan gedacht. Maar ik wil het liever per kabel, dus ik begrijp dat je dat zelf kunt doen? En in ieder geval bedankt voor je snelle antwoord!


Hoi @Amalianneke, dat kan inderdaad met een kabel. Je kunt daarvoor een ethernetkabel gebruiken, in de Experia Box (met modem) kan je die in een van de gele poortjes aansluiten en de andere kant van de kabel kan je boven in de computer aansluiten. De Experia Box zelf hoeft daarvoor niet te verplaatsen, die kan op dezelfde plek blijven staan. Wifi is ook mogelijk zoals Nick al voorstelt, dan hoef je minder te doen.


Nou, ik ben heel blij met jullie. Meteen geheel naar genoegen opgelost.