Skip to main content

Internetabonnement bij verhuizing onmogelijk op te zeggen terwijl ik ga samenwonen

• December 3, 2025
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

In september telefonisch en per mail aangegeven dat ik per 1-11 ga samenwonen en verhuis naar een adres met bestaande internetaansluiting. Ik moest bewijs van verhuizing BRP aanleveren maar dat kon nog niet, want ik was nog niet verhuisd. Mij is toen verzekerd dat als ik na 1-11 bewijs zou aanleveren, mijn contract met terugwerkende kracht per 1-11 opgezegd kon. Aangezien alle gesprekken worden opgenomen en alles wordt genoteerd, is dit vast terug te vinden.

Na 1-11 bewijs BRP aangeleverd, krijg ik DAN PAS te horen dat ik ook bewijs andere internet aansluiting moet aanleveren. 

Vandaag bewijs andere internet aansluiting geleverd, krijg ik NU PAS te horen dat mijn contract niet opgezegd kan. Waarom is mij dat in september niet gezegd? 

-Op 15 december wordt op mijn andere adres een nieuwe aansluiting gedaan door de nieuwe bewoners. Ik ben verhuisd naar een woning met een al langer bestaande aansluiting. 

-Inmiddels heb ik minstens 6 mails gestuurd naar opzeggen@kpn.nl en daar precies nul keer een schriftelijke of telefonisch antwoord op gehad. Na elke mail heb ik zelf nagebeld, hang je een uur in de wacht, word je tig keer doorverbonden en wordt bij elk gesprek weer een andere reden verzonnen waarom ik niet kan opzeggen. Vandaag was het toppunt, want er KON ineens niet meer worden doorverbonden. Echt ALLES wordt uit de kast getrokken om maar onrechtmatig abonnementskosten te kunnen blijven innen. 

-Ik ben precies nul keer door KPN teruggebeld als ze dit beloofden. Alleen door 088 nummers waar na opnemen niets gezegd wordt. 

- KPN is meermaals nalatig geweest door het verstrekken van foutieve info. 

- Ik kan fysiek geen 2 aansluitingen op een ander adres hebben dus deze moet gewoon opgezegd. Er staat ook gewoon op de site dat als je naar een woning verhuist met een andere aansluiting, het contract wordt opgezegd. Dus ik begrijp niet wat in mijn geval het probleem is.

- KPN heeft mij meermaals verzekerd dat het contract wordt opgezegd, dus ik ga er vanuit dat dit zsm gebeurt en dat ik de gemaakte kosten vanaf 1-11 vergoed krijg. 

Als dit niet deze week wordt opgelost, schroom ik ook niet om dit bericht op openbare forums en sociale media te plaatsen. Als KPN mensen die al tientallen jaren klant zijn, zo schandalig behandelt, zorg ik er graag voor dat dit wanbeleid van KPN andere mensen bespaard blijft. 

7 reacties

• December 3, 2025

Je moet gewoon een verhuizing doorgegeven. Als er dan op het andere adres geen KPN aansluiting is, of deze is al in gebruik, dan belt KPN je vanzelf op. En dan krijg je te horen hoe dat opgelost gaat worden. 

• December 3, 2025

En gesprekken worden lang niet altijd opgenomen. De stem aan het begin van het telefoongesprek zegt: "dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden". Dat gebeurt niet altijd dus. En ze worden anoniem opgeslagen heb ik hier wel eens gelezen op dit forum. Dus ook al is het opgenomen, dan kan het nog niet teruggevonden worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

@Marlon92 Precies wat ik heb gedaan, ruim een maand van tevoren verhuizing doorgegeven en gemeld dat het nieuwe adres al een aansluiting heeft. Ik begrijp niet wat ik anders had moeten doen en waarom KPN het niet gewoon afhandelt ipv zo moeilijk doen en nooit reageren.

• December 3, 2025

Heb je via de email een bevestiging van de verhuizing gekregen? 

Even voor de duidelijkheid: je hebt nog een contract? Wat is de einddatum van dat contract? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 3, 2025

Wat een leuke stap in je leven 😃

Hier staat alle informatie die je nodig hebt, lijkt mij.

http://kpn.com/samenwonen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

@Marlon92 ik heb alleen maar die automatische mails gekregen dat je binnen 2 weken bericht krijgt. Mijn contract loopt nog tot ergens in ‘26. Ik ben niet gebeld en als ik zelf bel krijg ik elke keer een ander verhaal te horen, zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@PeetjevK, welkom op de KPN Community!

Wat leuk dat je gaat samenwonen, zeg. Dat lijkt me een hele stap. Logisch dat jullie niet 2 abonnementen willen houden. Naast dat het duur is, heeft het ook helemaal geen zin. Ik begrijp daarom goed dat je jouw abonnement graag wilt opzeggen, ook al zit je nog binnen contract.

Eerst wil ik even inhaken op een aantal dingen uit jouw bericht die me opvallen. Zoals:

Aangezien alle gesprekken worden opgenomen en alles wordt genoteerd, is dit vast terug te vinden.

Niet alle gesprekken worden opgenomen. Ze kunnen worden opgenomen, maar alleen voor trainingsdoeleinden. Opgeslagen gesprekken worden niet geraadpleegd voor ‘bewijs’. Maar als het goed is, hebben mijn collega's wel gewoon netjes een notitie in het systeem gezet.

Inmiddels heb ik minstens 6 mails gestuurd naar opzeggen@kpn.nl en daar precies nul keer een schriftelijke of telefonisch antwoord op gehad.

Heb je naar dit e-mailadres gemaild? Dan klopt het dat je geen antwoord krijgt, want dit is geen bestaand e-mailadres van ons. Onze e-mailadressen eindigen allemaal op @kpn.com.

Echt ALLES wordt uit de kast getrokken om maar onrechtmatig abonnementskosten te kunnen blijven innen.

Jammer dat je dit zo ziet, want dit is absoluut niet het geval. Als jouw abonnement inderdaad opgezegd kan worden, dan helpen we je daarbij. Maar het is wel afhankelijk van de situatie. Die zal ik hieronder toelichten.

Het is me uit jouw berichten niet duidelijk om wat voor abonnementen het precies gaat. Ja, ik weet dat jouw abonnement een KPN Thuis is. Maar wat voor abonnement er al op het adres zit, weet ik niet. Waarschijnlijk is dit in september ook niet duidelijk geweest voor mijn collega. Vermoedelijk is er toen vanuit gegaan dat het om 2 KPN abonnementen gaat en dat een van de 2 gewoon opgezegd kon worden. Maar dat durf ik je nu dus niet te zeggen, omdat ik het niet weet. Daarom geef ik je informatie voor verschillende scenario's:

1. Is het bestaande abonnement op jouw nieuwe adres een KPN abonnement? Mooi! Dan kunnen we een van de abonnementen opzeggen. Daarvoor hebben we dan wel van jouw nodig: een kopie van het bewijs van inschrijving bij je gemeente of een uittreksel uit het gemeenteregister bij je gemeente. Met deze informatie kan je dit online formulier invullen: Samenwonen doorgeven. Onze klantenservice neemt vervolgens contact met jou op om de opzegging af te ronden.

2. Is het bestaande abonnement op jouw nieuwe adres een niet-KPN abonnement? Dan wordt de situatie anders. We kunnen het abonnement dan niet zomaar opzeggen in verband met samenwonen als je nog binnen contract zit. Je zult dan moeten kiezen voor een reguliere opzegging. Hierbij brengen wij een afkoopsom in rekening voor de resterende maanden van jouw abonnement. Het opzeggen van jouw abonnement kan je regelen via de afdeling Opzeggingen, welke te bereiken is via de telefonische klantenservice. Maak hiervoor een belafspraak, dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt. Wel goed om te weten, trouwens, is dat zo'n opzegging niet met terugwerkende kracht kan. Je hebt dan alsnog een maand opzegtermijn. Dus als je het vandaag regelt, stopt het abonnement 5 januari 2026.

We kunnen jouw abonnement dus sowieso wel opzeggen. Maar of dit kosteloos kan of gepaard gaat met een afkoopsom, is echt afhankelijk van de situatie. Hopelijk heb je zo voldoende informatie om verder te kunnen.