Skip to main content

Ik wil vanuit ethernet 1 (in 't modem) een kabel trekken van de begane grond naar de eerste verdieping. Daar wil ik deze splitten (switch), maar een kabel naar TV ontvanger, een kabel naar pc 1 en een kabel naar pc 2. Is dit mogelijk? Het zou fijn zijn dat dit wil, dan hoef ik maar 1 kabel te trekken ipv drie 1xtv en 2x pc). 

Ik heb twee kabels, een TIA/EIA at.5e 4PR UTP kabel en een cat 6 U/UTP Patch cord kabel. Zijn beide kabels geschikt? En welke is het beste om te gebruiken voor het internet en de tv? 

Ik beschik overigens over glasvezel. 

De kabels zijn prima. Wel deze switch gebruiken https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2736


Hi Joep, dank je voor de terugkoppeling. Echter heb ik een TP-Link TL-SG105 - Switch liggen. Deze moet toch ook kunnen? 


De switch moet igmp snooping ondersteunen anders werkt de tv ontvanger niet goed. Let daar dus goed op :wink:


Hi Joep, dank je voor de terugkoppeling. Echter heb ik een TP-Link TL-SG105 - Switch liggen. Deze moet toch ook kunnen? 

Er moet een "e" achter staan.

Dan ondersteund die IGMP snooping. 

 


@Jan0591 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!