Skip to main content
Antwoord

Internetlampje brandt rood bij nieuwe aansluiting en de alcatel wifi link app voor mijn noodpakket werkt niet

• September 8, 2025
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Danielle Kamp
Nieuwkomer

Hi,

Wij zouden glasvezel krijgen van jullie. Alles in aangelegd, dus overstappen zou makkelijk moeten gaan zeiden jullie. Maar het lampje brand nu rood.

Als oplossing een Alcatel kastje van jullie gehad, maar die app waarop je gebruik kan zien is verouderd. Jullie kunnen wel zeggen dat dat een probleem is van alcatel, maar jongens, jullie sturen zelf dat kastje op als oplossing. Niet echt handig.

Pas na 1 week (woensdag) heeft de monteur tijd voor ons. Ik vind dit nou niet echt reclame voor glasvezel of voor KPN.

Hoe kan ik nu het verbruik zien? Of regelen dat het wordt opgewaardeerd als jullie klantenservice dicht is?

Hoor het graag,

Danielle

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Danielle Kamp. Welkom op de KPN Community en leuk dat je bent overgestapt naar KPN! Jammer alleen dat de activatie van glasvezel de mist in gaat. Heb je niet gekozen voor de overstapservice, zodat je oude verbinding actief blijft tot het moment dat je modem op glasvezel actief wordt? 

Het duurt wel even met de monteur moet ik zeggen, maar gelukkig heb je wel een noodpakket gekregen begrijp ik. Vroeger zat er een displaytje op en kon je daarop het verbruik mooi zien, maar op de Alcatel ziet dat geloof ik niet meer. Als de app dan niet meewerkt, dan heb je nog de webinterface van de Mifi router zelf. Je kunt inloggen daarop via 192.168.1.1 of 192.168.0.1 als je verbonden bent met de Mifi. Dan verwacht ik dat je daar ergens ook het verbruik kunt zien. 

En het zou zo moeten zijn dat je zelf via het belmenu van 0800-0402 je noodpakket kunt opwaarderen zonder tussenkomst van een medewerker. Je hoeft enkel ‘noodpakket opwaarderen’ in te spreken en dan is het geregeld. 

En ik hoop ten zeerste dat de monteur volgende week woensdag je alsnog kan aansluiten!

2 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Je kunt de klantenservice bellen 0800 0402  als je dat nog niet gedaan hebt

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Hoi ​@Danielle Kamp. Welkom op de KPN Community en leuk dat je bent overgestapt naar KPN! Jammer alleen dat de activatie van glasvezel de mist in gaat. Heb je niet gekozen voor de overstapservice, zodat je oude verbinding actief blijft tot het moment dat je modem op glasvezel actief wordt? 

Het duurt wel even met de monteur moet ik zeggen, maar gelukkig heb je wel een noodpakket gekregen begrijp ik. Vroeger zat er een displaytje op en kon je daarop het verbruik mooi zien, maar op de Alcatel ziet dat geloof ik niet meer. Als de app dan niet meewerkt, dan heb je nog de webinterface van de Mifi router zelf. Je kunt inloggen daarop via 192.168.1.1 of 192.168.0.1 als je verbonden bent met de Mifi. Dan verwacht ik dat je daar ergens ook het verbruik kunt zien. 

En het zou zo moeten zijn dat je zelf via het belmenu van 0800-0402 je noodpakket kunt opwaarderen zonder tussenkomst van een medewerker. Je hoeft enkel ‘noodpakket opwaarderen’ in te spreken en dan is het geregeld. 

En ik hoop ten zeerste dat de monteur volgende week woensdag je alsnog kan aansluiten!