Skip to main content
Vraag

Internetproblemen bij gamen: slechte wifi, wegvallende snelheid en lage uploadsnelheid

• July 22, 2026
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

hoi Kpn 

thuis problemen met het internet 

zoal met download zo al wifi  downloaden van games en live gaan 

van een game de game zegt steeds check your internet connection wifi staat gewoon aan 

de kabel zit gewoon in de pc als ik live gaat en denk dat tie het wil doen 

gaat de game niet lekker battlefield 2042 die is gewoon online.

als ik op bezoek ga bij een andere persoon dan doet de game het gewoon plus

loop de game gewoon goed en als ik thuis kom niet ik denk gewoon dat er iets met het internet is 

ik heb al een andere modem gekregen omdat die andere modem daar voor download is wel goed alleen upload zit ver naar beneden.

normaal als ik download zit het ver boven de 1000 bijna 2gb 

maar steeds zakt het en je zit niet meer boven de 1000 mb download snelheden 

en dan zegt kpn dat het aan mij apparten ligt en daar ligt het al helemaal niet aan want als ik bij een andere persoon komt en daar loop het als een tierelier en bij mij doet de game het niet of wel maar dan 

niet flexsiepel dan loop het popentje wel maar dan stop tie even en dan loopt tie weer en stop weer dus het is niet flexiebel.

kpn kan mij wel een monteur sturen maar dat kost geld en dat vind ik belachelijk 

ik heb het bij de meterkast toen aangesloten de modem en de spel gestart 

maar daar is het ook zelfde probleem kpn heeft met mij alles uitgevoert via telefoon 

en zegt dat ze verder niks kunnen betekeken omdat hun zien dat het interent gewoon goed is 

in hun systeem voorheen heb ik nog nooit problemen mee gehad en nu al weken maande dat dit zo doet haal ik niks uit mijn abbonoment alles doet vaag zoals op de pc en laptop kpn laat mij gewoon zitten 

kan wel janken 

de piek van de game is 2gb 

en netwerk is bijna 600 mb op steam voor een spel te downloaden 

en valt ook steeeds lager of geeft vaak 0mbs aan 

snap hier geen bal van normaal lag dit veel hoger en kwam dan bijna tegen de 2gb aan 

en nu is het totaal niet goed merkt gewoon dat er gekloot is is toch niet normaal dat ik 

bij andere mensen moet gaan om daar wel vlekken loos te kunnen gamen dit is gewoon absurt 

7 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Hoi ​@simon404 , wat voor specs heb jij in je PC/laptop? Welke videokaart, geheugen, harde schijf (ssd?), vrije ruimte, welke netwerkkaart (ik lees twee dingen: wifi en stekker, welke is het?).

1: Als je bij een vriend bent doet-ie het wel vlekkeloos, dan doe ik de aanname dat je een laptop hebt?

2: Welk abonnement heb je bij KPN?

3: Wat doet een speedtest (de officiële via speedtest.net)? 

4: Wat draait er allemaal nog meer in je netwerk? Zijn er meelifters op de wifi?

5: Hoe is de bekabeling?

Als je de vragen puntsgewijs beantwoordt, dan hebben we een iets gestructureerder overzicht 🙂

JanD
Wijsgeer
  • July 22, 2026

Beste ​@simon404 voor optimale prestaties, snelheid en veiligheid game je natuurlijk uitsluitend bekabeld.😎

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@simon404 . Welkom hier.

Vervelend om te lezen dat je issues met gamen hebt.  Kun je de vragen van ​@XS4-Arjan beantwoorden?  En mijn advies luidt, net als dat van ​@JanD : gamen, indien mogelijk bekabeld. Dat scheelt veel ellende 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2026

ik heb alles geprobeerd en ik kom er gewoon niet uit op online game is hier geen optie 

normaal werkte dit uitstekent maar nu al maand of zo werkt het bacher.

gebelt met kpn maar die kunnen niks voor me betekeken ze hebben aan hun kant 

bekeken maar ze zeggen dat het goed is de verbinding. 

ik zij waarom kan ik thuis dan niet meer gamen en waarom 

is het download zn klote terwijl dit zo gedaan is heb internet van 4GB 

de pc haalde bijna 2gb aan constanten download binnen van een game 

en nou duurt het ook hardstikken lang en zit ver onder de 1000 gb 

200 300 mb of het geeft ook wel vaak 0 mb/s aan op steam battlefield 2042 werkt niet 

zegt dat ik niet connect ben en als ik dan erin komt dan loop het poppentje even en dan staat het stil 

en dan loopt het even en dan staat het weer stil het is echt niet om te gamen zo maar nu ook weer getest

en de game doet het gewoon niet online bij mij thuis omdat er dikke issues zijn met het internet 

als ik naar een andere persoon toegaat en ik neem me laptop mee dan is er niks aan de hand 

en dan kan ik gewoon zonder moeite game normaal heeft dit gewerkt op game pc en game laptop 

en dan zegt kpn dat het aan me apparten ligt nou echt niet 2 aparaten die zelfde problemen 

concenteren  ze hebben mij al een nieuwe modem gestuurd maar aan de pc en laptop ligt het niet

want als ik de laptop mee neemt naar andere persoon doet het daar gewoon uitstekent 

dus wie kan mij verstellen wat ik moet doen mijn haar staat inminddels al tot plafon 

ik kan zelf wel janken en als kpn mij een monteur stuurt kost het mij ook nog is geld 

echt schandalig ze hebben geen monteurs gerantie dat ze gratis komen kijken 

nee moet gelijk geld kosten en ze zij dat ik dan even te wil dan zn ict student of zo kan vragen 

dat ze naar hier me internet kunnen kijken.

ik wil gewoon hulp dit kan zo niet ik betaal voor jandoedel.

en dat ze zeggen ja je internet werkt toch gewoon pfff

nou dan had het gamen ook gewoon gestart zonder pardon 

maar als ik naar andere toe moet gaan en daar doet het super

zonder problemen dat er aan gegeven wordt dat er geen internet is 

of dat de boel hapert vast lap en dan weer door gaat en dan wil stil staat van vast lopen

en weer door loopt en iritant maar kom ik elders werkt het super 

dus wie kan mij vertellen wat de problemen dan zijn want 

ik trek dit gewoon niet meer  en ik vind raar dat ik geen klant gerantie heb 

plus overgaan naar ander previder kan niet zolang ik nog zoveel maanden 

moet waar ik over wil is gewoon omdat de boel niet werkt hier niet meer 

het werkte eerst als een speer en nu lokt het naar problemen tot te met en ja ik heb internet ik kan gewoon interneten maar er is iets wat ik ook niet weet en ik wil er van af 

JanD
Wijsgeer
  • July 27, 2026

Beste ​@simon404 game je nu bekabeld of niet?

Om te gamen heb je geen 4Gbit/s-verbinding nodig, dat werkt al perfect met een 200Mbit/s verbinding cie KPN nu minimaal aanbiedt en zoals je als ‘ervaren?’ gamer zelf misschioen ook weet, is snelheid niet de bepalende factor bij gamen, maar de reactietijd.

Verder betaal je voor internet met de afgeproken snelneid op 1 bekabelde pc en niet voor meerdere aansluitingen en/of wifigebruik, dat is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Alhoewel KPN er veel aan doet om klanten te helpen om goede wifi te hebben.

Daar is echter geen algemene richtlijn voor te geven, omdat iedere wifi-omgeving anders is.

Zie onderstaande links voor hulp en advies indien je er toch in wilt volharden draadloos te gamen:

en

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2026

game lukt niet normaal is mij download gewoon hoog bij het binnen halen van een game 

en dat kan het wel is lager vallen onder de 1000 maar al gauw is het weer recht getrokken 

dat de snelheid weer omhoog gaat nu is het ook zo dat ik geen game kan spelen dat zegt de game 

dat er geen internet is zoal op de game pc en de game laptop en dit moet recht getrokken worden 

er zijn issues met het netwerk dat ik niet normaal mijn diensten kan gebruiken want de speed test kan wel hoog aan geven alleen werkt het nu de laatste weken niet meer naar de behoren hoe het toen was 

ik baal er van want nu komt het er op neer dat ik geen kant op kan kwa internet ik kan wel surfen 

maar dat is het probleem niet het gaat er om de downloaden van de game en zelf op een game gaan wilt het niet door starten omdat het aan geeft dat er geen internet is 4GB heb ik ook niet nodig maar 

had het genomen omdat het me wel wat leek maar sowiso haalde ik 2gb en toen weer minder maar wel boven de 1gb het internet doet gewoon vreemd en dat mag niet ik maak me nu gewoon zorgen omdat ik niet normaal me internet kan gebruiken het is zo verandert dat ik niet weet wat het is maar ik kan hier niet mee door blijven gaan want ik wil wel gewoon normaal me internet kunnen gebruiken zo als het hoort en dat ik gewoon op een spel kan komen zonder problemen en dat de spel ook niet raar doet 

normaal heeft alles gewerkt zo al het hoort ik zit via Kabel en via wifi werkte het ook picobello dus 

aan mij kant snap ik niet wat de problemen zijn en dat moet nagekeken worden zodat ik weer normaal mijn dienste kan gebruiken wanneer ik ze gebruiken wil zoals het moet werken en dat gaat nu al weken maand plus weken niet zo meer.

Erwin van KPN
Moderator

Ik begrijp dat je hier flink van baalt, zeker als gamen voorheen wel probleemloos werkte.

Als je echt optimaal wilt gamen, dan blijft een bekabelde verbinding de beste keuze. Wifi is gevoelig voor invloeden uit de omgeving en kan daardoor nooit dezelfde stabiliteit bieden als een netwerkkabel. Goed om te lezen dat je inmiddels bekabeld test, want dat sluit een hoop mogelijke oorzaken uit.

Vanaf de Community kunnen we helaas alleen algemene tips en adviezen geven. We hebben geen mogelijkheid om je verbinding op afstand door te meten of je lijn uitgebreid te onderzoeken.

Als je vermoedt dat er iets mis is met de internetverbinding zelf, dan raad ik je aan om een terugbelafspraak met de technische helpdesk te maken. Een collega kan dan één op één met je de verbinding doormeten en verder onderzoeken waar het probleem zit. Mocht daaruit blijken dat er daadwerkelijk iets niet in orde is, dan kan de helpdesk ook bepalen welke vervolgstap nodig is.

Ik hoop dat er op die manier snel duidelijk wordt waar de oorzaak zit.