Skip to main content
Beantwoord

Internetproblemen niet erkend, alleen betaalde monteur als optie

• August 1, 2026
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Vandaag contact gehad met KPN, over het feit dat mijn internet zowel bedraad  en wifi niet goed werkt. Ik ben mega tevreden met KPN en raad het altijd iedereen aan!  Ik was er voor de volle 100% van uitgegaan dat mijn probleem zou worden opgelost. Maar wat schetst mijn verbazing? Na lang wachten en zoeken door iemand van KPN kon zij het probleem niet oplossen.
om de doodeenvoudig reden dat bij metingen blijkt dat er geen problemen zijn, oftewel ik lieg!?

Er werd me aangeboden een betaalde monteur te laat te komen om het probleem op te lossen, en dat is nou precies wat ik niet ga doen, ik vind dat KPN mijn probleem moet oplossen daar hoef ik toch niet voor te betalen? Dit heb ik aangegeven en toen kwam het….

ze zei “ Aangezien je abonnement het toelaat, kun je ook overstappen naar een andere provider” . Ik was werkelijk met stomheid geslagen nog nooit eerder zo slecht geholpen door KPN. Ik heb het probleem vooralsnog zelf opgelost, maar ben bang dat dat niet lang zal  duren eer de problemen er weer zijn. Ik ben benieuwd of KPN alsnog met een passende oplossing komt, want dit kan echt niet!

Beste antwoord door RFranke010

Inmiddels heb ik contact gehad met je collega, en die gaf aan dat na de meting blijkt ik ook een vierkante zwarte wifi versterker heb.

Volgens je collega ondersteund KPN deze niet meer, via dit kastje werd het internet en wifi gebruikt, op de 1e verdieping 

Deze afgekoppeld en vervangen door een superWifi.

Afgelopen maandag al afgehandeld samen met je collega, blijkbaar niet gecommuniceerd?

mvg Richard Franke 

4 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@RFranke010, hoewel de aanleiding minder leuk is, Wat ontzettend jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad met onze klantenservice 🙁

Ik wil het graag wel nuanceren; als ons technisch systeem geen enkele fout detecteert, dan weten we niet wat de problemen veroorzaakt en kunnen we er vanaf afstand dus ook geen oplossing voor bieden. Dit betekent niet dat we vinden dat je liegt, het betekent enkel dat vanaf onze kant alles in orde lijkt te zijn. Wij kunnen de lijn totaan je modem volledig doormeten, en daarnaast een beperkt de apparatuur die je thuis aan hebt gesloten. Als we met de metingen die wij kunnen doen géén oorzaak kunnen vinden, dan weten we ook niet wat een bijbehorende oplossing zou moeten zijn. 
Aangezien jij toch wel problemen ervaart, is de volgende stap dan dat er iemand ter plaatse komt om de situatie te bekijken. Mocht blijken dat er toch iets mis is met onze infrastructuur of met de KPN apparatuur die je in bruikleen hebt, dan worden er geen kosten gerekend door de monteur.

Dat je het zelf op hebt weten te lossen, geeft in ieder geval aan dat er niks mis is met de infrastructuur totaan de woning, dus dat scheelt! Mag ik vragen wat je precies gedaan hebt om het weer goed werkend te krijgen? Dat kan mij een beeld geven van wat er precies aan de hand is bij jou thuis. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 5, 2026

Inmiddels heb ik contact gehad met je collega, en die gaf aan dat na de meting blijkt ik ook een vierkante zwarte wifi versterker heb.

Volgens je collega ondersteund KPN deze niet meer, via dit kastje werd het internet en wifi gebruikt, op de 1e verdieping 

Deze afgekoppeld en vervangen door een superWifi.

Afgelopen maandag al afgehandeld samen met je collega, blijkbaar niet gecommuniceerd?

mvg Richard Franke 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah kijk aan, heel fijn dat een upgrade van je apparatuur er voor zorgt dat alles weer goed werkt nu ​@RFranke010 😊

Dit zal ongetwijfeld duidelijk in je dossier vermeld staan, maar aangezien je geen gegevens in hebt gevuld in je profiel hier, weet ik niet met wie ik te maken heb en heb ik dus ook je dossier niet kunnen raadplegen 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 6, 2026

Dat is waar. 😉