Skip to main content
Beantwoord

Internetradio hapert

• January 6, 2025
  • 35 reacties
  • 1321 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 11, 2025

Mijn radio valt ook steeds weg met radio 10 etc maar nu sinds vandaag geeft hij ineens aan bufferen 50 procent ipv 25 procent eerder.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 11, 2025

Vanmorgen mijn John Lewis Cello Internet radio (via LAN) op Radio 10 gehad, geen haperingen waargenomen…

• Auteur
  • Topper
  • January 11, 2025

Radio is terug naar winkel.

• Topper
  • January 15, 2025

Ben ook actief met dit probleem op dit forum. Ik had eerst een Denver radio met dit probleem. Omdat ik die niet met kabel kon aansluiten heb ik een Dabmani205 gekocht. Zowel de Wifi als met bekabeling kan ik maar twee zenders ontvangen. 

Ben niet technisch genoeg om meer te doen.

Groet,

Steef

• Nieuwkomer
  • January 16, 2025

Ik heb het vermoeden dat de problemen hier beschreven mogelijk te maken hebben met de overgang van mediaU naar airable zoals beschreven op https://www.airable.fm/mediau?source=website

Of een stukje van de tabel op die pagina

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Zie ook topics op Ziggo forum:

Ziggo Community: Uitval internetradio
Ziggo Community: Internetradio valt regelmatig weg (via netwerkkabel)

Videopionier schreef:

Dit heeft niets met Ziggo te maken, in ieder geval je probleem met de Dabman.

Ik heb dezelfde radio en ervaar het zelf. Ook via een 4G verbinding, dus via KPN.

Zodra een station (b.v. NPO Radio2) een graphic (album hoes o.i.d.) vertoont i.p.v. het logo, gaat de Dabman in de fout. Het kan geen contact maken met de site die de graphics levert (dat doet niet het station, het is een externe service) en onderbreekt tijdens het zoeken de audiostream.

Het speelt al enige weken en er is niets aan te doen, een oplossing moet van de fabrikant komen. Dat was Telestar (www.telestar.de) maar dit product is niet meer op die site te vinden.

• Nieuwkomer
  • January 16, 2025

En de oplossing die daar staat werkt ook voor mij. Ik heb de aanvragen voor cover art die naar musicbrainz.org gaan omgeleid naar mijn Raspberry Pi webservertje (via Pi-hole) en geef dan niets terug. De haperingen zijn nu weg. Wellicht te technisch voor de meesten, maar het geeft wel aan dat het probleem in de cover art zit.

In principe biedt het de mogelijkheid om de juiste coverart (resolutie?) te genereren door de query naar musicbrainz.org aan te passen, maar dat is nu even teveel werk.

Overigens is de stream van Radio 10 nu niet Radio 10, maar een andere zender. De meeste zenders kloppen echter, dus dan maar een andere zender.

• Topper
  • January 18, 2025

Ik heb de Dabman inmiddels geretourneerd. Ik luister nu Internetradio via mijn iPad op mijn geluidsbox.

• Nieuwkomer
  • February 13, 2025

Lang dit probleem gehad met Dabman 205i CD en lang gezocht.

Ik heb de volgende oplossing gevonden:

Gebruik opendns en zet de juiste IP4 adressen in je kpn modem (V12).

Helaas ondersteunt opendns (nog) geen IP V6, dus heb ik mijn modem IP v6 uitgezet (op de achtergrond gebruikt KPN toch stiekem IP v6).

In opendns de volgende url geblokkeerd;  https://coverartarchive.org deze site wordt vanaf nu geblokkeerd.

Sindsdien geen problemen meer.

Succes

Kees.

• Topper
  • February 13, 2025

Hartelijk dank voor de reactie. Klinkt te technisch voor mij. Doch het probleem is opgelost. De Dabman geretourneerd en via iPad en geluidsbox internetradio luisteren.