Skip to main content

Vandaag nieuw modem geinstalleerd ivm verhogen internetsnelheid van 100 naar 200mb. Alles doet het maar als ik een snelheidstest doe gaat de teller niet hoger dan 100 en haal ik ongeveer 94. Klopt dit? 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Die snelheid meet je met een bekabelde pc of laptop?


Wat ik de laatste tijd lees op het Telfort forum dat er in sommige gevallen iets moet worden omgezet door een kpn monteur


Ik heb een  bekabelde pc

 


Hoi @Theschout, welkom,

Heb je het modem ook gereset? Helpt dat nog? En zit er wellicht nog een switch tussen die maar 100 Mbit/s aan kan? Heb je dal allemaal uitgevoerd en nagekeken en is het nog steeds geen 200 Mbit/s, dan kijk ik graag mee. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode  + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 


Hoi Bart, Dank voor je reactie. Er zit inderdaad nog een switch tussen. Ik ga het morgen even uitproberen…… Ik laat het je weten.

 


ik ben benieuwd. 


Ik heb een nieuwe switch besteld, huidige ging tot 100mbs

Ik verwacht hiermee het probleem te hebben opgelost

Dank allen

 

groet


Let op!! Als je de switch ook gebruikt voor de kabel naar de tv ontvanger MOET de switch igmp snooping ondersteunen. Ander kan je geen tv kijken.


Dat verwacht ik ook. Zo niet, dan horen wij het wel. 


Nu met nieuwe switch welke gaat tot 1000MBps kom ik bij speedlink niet verder dan Download 108 en Upload 100. Met VPN aan ligt het op 66 en 72. Naar mijn mening veel te laag.


Gebruik de Ookla Speedtest app uit de Windows Store om de snelheid te meten en kies daarbij voor de server van RoutIT B.V. uit Ede of die van XS4ALL.

Hoeveel Mbps meet je dan?

Dat je met een VPN verbinding lagere snelheden meet is volstrekt normaal.

 


De Ookla gedownload. De resultaten blijven nagenoeg hetzelfde, ook bij de genoemde servers. Hoogstens de upload ws een paar punten hoger max 113


Wat meet je via 5GHz wifi het liefst op een meter of twee van het wifi toeganspunt?

Ook dan zou je de maximale snelheid van jouw abonnement moeten kunnen halen.

 


En als je de snelheid meet rechtstreeks op de Experia Box? Hoe is deze dan? 

En zou je ook jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


De snelheid rechtstreeks bij de Experia Box is uitstekend.

Ik denk dat het aan mijn ethernetkabel ligt.

Die ga ik vervangen