Skip to main content

Ik ben erover aan het denken om over te stappen van Ziggo Internet en TV. Nu staat er dat de maximale haalbare internetsnelheid 12 Mbit/s down en 1 Mbit/s up is. Ik heb het opgezocht en dit is veel te laag. Hoe komen ze op deze informatie en kan ik er iets aan doen?

Je kunt op https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl kijken. 12 mbit is inderdaad erg weinig. Dan kun je beter naar Ziggo gaan.


12 Mbit/s is erg weinig, wat geeft Fourstack aan? Want als je bij Ziggo meer bandbreedte hebt dan zou ik mooi bij hun blijven.

@Xavi van Weert wat is de reden om weg te gaan bij Ziggo? Is daar de snelheid ook bagger?


@Dennis Schreve 

Bedankt voor uw antwoord.

Ik wil bij ziggo weg gaan omdat daar inderdaad de internetsnelheid ook heel laag is en de helft van de tijd kan ik niet op netflix op de televisie door de internetverbinding. Ook werkt de Philips Hue de meeste tijd niet.


@Dennis Schreve

Bedankt voor uw antwoord.

Ik wil bij ziggo weg gaan omdat daar inderdaad de internetsnelheid ook heel laag is en de helft van de tijd kan ik niet op netflix op de televisie door de internetverbinding. Ook werkt de Philips Hue de meeste tijd niet.

Hallo @Xavi van Weert , wel vreemd dat de internetverbinding bij Ziggo laag is, het basisabo is 25Mbit/s, het standaardabo is 60Mbit/s en 1 van die 2 snelheden haal je niet met 1 computer bekabeld aangesloten rechtstreeks op het modem?

Dat zou dan vreemd zijn, want bij Ziggo is de snelheid niet afhankelijke van de afstand tot de centrale, zoals bij KPN wèl het geval is.

 


Goedemiddag @Xavi van Weert en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en dat je ook aan ons hebt gedacht bij de keuze voor een nieuwe provider. Jammer dat er zo weinig snelheid haalbaar is op je adres en ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij wat de community al aangeeft. Hoe graag ik je ook zou wille verwelkomen als klant, anno 2020 is 12 Mbit/s eigenlijk te weinig om alles te doen wat je zou willen doen. Wie wat er in de toekomst mogelijk is maar voor nu zou ik kijken naar andere alternatieven!


Reageer