Skip to main content

Ik meet met de KPN speedtest een belachelijk lage internetsnelheid.

Download is tussen 6 en 8 Mbs (hoogste gemeten waarde om 22.00 uur en om 07.00).

Test is gedaan op een bekabelde verbinding (via WiFi niet anders omdat de WiFi snelheid niet bepalend is in deze).

Ik heb eergisteren contact gehad met de helpdesk en eigenlijk zeiden die dat desnelheid laag was tgv drukte op "de lijn". Ik vertelde dat ik een internet instap abonnement had waarvoor ik €40 in de maand betaal (wat eigenlijk natuurlijk belachelijk veel is). Vroeg of als ik dan de Kpn hussel zou nemen de snelheid veel hoger zou worden. Antwoord was datik beter aan Ziggo kon gaan.

Mijn 2 vragen zijn nu:

Ervaren anderen ook zo'n extreem lage snelheid en 

Wordt dat beter bij het upgraden van instap naar Hussel?

U zit gewoon aan het einde van het koperdraadje. Bij u is waarschijnlijk niet meer mogenlijk dan 8 mbit. Welk abonnement u heeft maakt niet uit. Een hogere snelheid is technisch gewoon niet mogenlijk waarschijnlijk. 


Ik zit in het midden van een straat die hemelsbreed minder dan 100 m van de telefooncentrale zit.

Ik hoop dus niet dat iedereen die op aan het koper hangt nog verder van debron zit.

KPN moet dan blij zijn dat dit forum niet overbelast wordt met snelheidsklachten.


Wat is de snelheid hier:?

 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=✓&address=&commit=Zoek


Geeft voor mijn postcode  huisnummer, koper snelheid 46 mbs, bonded  koper 92 mbs


Nou dan is er nog hoop:wink: welk type modem heb je en wat is er aangesloten qua randapparatuur?


Ik zit in het midden van een straat die hemelsbreed minder dan 100 m van de telefooncentrale zit.

Ik hoop dus niet dat iedereen die op aan het koper hangt nog verder van debron zit.

KPN moet dan blij zijn dat dit forum niet overbelast wordt met snelheidsklachten.

Ja, ik ook. Herkenbaar. Dan bent u rechtstreeks verbonden met die centrale. Dat lijkt goed, maar is het niet. Je kan beter verbonden zijn met een actieve straatkast. Want daarop zijn veel nieuwere verbindingstechnieken op beschikbaar dan rechtstreeks op de centrale. Zo ongeveer is het mij wel eens uitgelegen.


Xperia 10 A , heb gemeten met een laptop via een kabel in de modem. Normaal gebruik ik alleen wifi.


Xperia 10 A , heb gemeten met een laptop via een kabel in de modem. Normaal gebruik ik alleen wifi.

Je kan dat ding nog een opnieuw starten. Of resetten. Of andere kabel proberen. Testen met een andere laptop of pc.

Heeft u ook tv van KPN?


 


Xperia 10 A , heb gemeten met een laptop via een kabel in de modem. Normaal gebruik ik alleen wifi.

Je kan dat ding nog een opnieuw starten. Of resetten. Of andere kabel proberen. Testen met een andere laptop of pc.

Heeft u ook tv van KPN?

Nee geen tv van KPN. 

Heb andere zaken al geprobeerd. Ook speedtest met elk willekeurig wifi apparaat geeft ongeveer zelfde snelheid.


Toch voor de zekerheid reset en herstart  modem gedaan. Ook idd andere laptop eraan gehangen.

 


 


Oostenrijk. Resultaat niet echt leesbaar denk ik.

Hieronder beter. Beeld bedoel ik, niet de resultaten. 

 


Kijk eens op de DSL statuspagina in de ExperiaBoxV10a wat daar staat aan lijnsnelheid. Dat moet ongeveer 42000 kbit/s zijn.


Goedendag,  bedoel je dinsdag?

 


Ja dat is wat ik bedoel. Je kan meer detail uitleg van wat het allemaal voorstelt lezen op:

Je lage internet speedtest is dus wel verklaarbaar, gezien de lijnsnelheid van 8002 kbps.

MAX Rate 25420 kbps is dan wel geen 42000 kbps (42Mbps) wat volgens de xs4all link mogelijk zou moeten zijn, maar in werkelijk maar 8Mbps dan is er wel iets aan de hand. Kan iets met de kwaliteit van de telefoonlijn zijn, kon onderweg in de grond zijn, of misschien bij het aansluitpunt bij je thuis of in de centrale. Kan ook zijn dat jouw aansluiting op een oudere/slechtere poort in de centrale zit. Dat laatste is gok ik aan de hand, gezien de SNR van 24dB wat heel goed is.

Hoe dan ook, iemand van de netwerkpartij (KPNnetwerkNL) zal er mee aan de slag moeten en ik denk dat de klantenservice ook wel weet dat dat trekken een oud paard is. Kost veel tijd/geld (en corona beperkingen), die besteden ze liever aan telefoonlijnen vervangen door glasvezel. In maart dit jaar begint men al met een pilot om telefoonlijnenen uit te zetten op plekken waar ook glasvezel is. Dus naar Ziggo is misschien wel de beste oplossing. Dat kun zelf regelen, onafhankelijk van KPN, je hoeft geen overstapservice te gebruiken. Ze willen tussen de regels door toch niks voor je doen eigenlijk, dus jij ook niet meer die 40 euro per maand neertellen.


Ja dat is wat ik bedoel. Je kan meer detail uitleg van wat het allemaal voorstelt lezen op:

Je lage internet speedtest is dus wel verklaarbaar, gezien de lijnsnelheid van 8002 kbps.

MAX Rate 25420 kbps is dan wel geen 42000 kbps (42Mbps) wat volgens de xs4all link mogelijk zou moeten zijn, maar in werkelijk maar 8Mbps dan is er wel iets aan de hand. Kan iets met de kwaliteit van de telefoonlijn zijn, kon onderweg in de grond zijn, of misschien bij het aansluitpunt bij je thuis of in de centrale. Kan ook zijn dat jouw aansluiting op een oudere/slechtere poort in de centrale zit. Dat laatste is gok ik aan de hand, gezien de SNR van 24dB wat heel goed is.

Hoe dan ook, iemand van de netwerkpartij (KPNnetwerkNL) zal er mee aan de slag moeten en ik denk dat de klantenservice ook wel weet dat dat trekken een oud paard is. Kost veel tijd/geld (en corona beperkingen), die besteden ze liever aan telefoonlijnen vervangen door glasvezel. In maart dit jaar begint men al met een pilot om telefoonlijnenen uit te zetten op plekken waar ook glasvezel is. Dus naar Ziggo is misschien wel de beste oplossing. Dat kun zelf regelen, onafhankelijk van KPN, je hoeft geen overstapservice te gebruiken. Ze willen tussen de regels door toch niks voor je doen eigenlijk, dus jij ook niet meer die 40 euro per maand neertellen.

Hartelijk dank voor deze info. Maakt begripvorming makkelijker.

Vervelende met overstappen is dat je je e-mail adressen ook allemaal moet veranderen. Je kunt die bij kpn wel laten bestaan, kost je dan weer wel €7.50. Verder zal glasvezel van kpn voorlopig voor mij nog geen optie zijn. Dus betalen prima maar leveren en/of onderhouden homaar.


Het zou KPN sieren om iig de makkelijk te onderzoeken oorzaken te bekijken en ofwel te corrigeren of te communiceren.


Het zou KPN sieren om iig de makkelijk te onderzoeken oorzaken te bekijken en ofwel te corrigeren of te communiceren.

Ik ben opzich ook wel benieuwd naar de achterliggende oorzaak, maar KPN is gewoon een commercieel bedrijf met aandeelhouders.

Als je vanwege je emailadres niet ‘kan’ overstappen dan doe je in mijn ogen iets verkeert (al jaren); Simpelweg nooit afhankelijk worden van een emailadres van een je provider. Is al heel vaak op internetproviderfora ter sprake gekomen. KPN heeft je zo mooi bij de kladden, 7,50 per maand is ook nog eens een keer 2x zo duur als bij diverse losse email providers. En je maakt met hun naam in jouw adres ook nog eens reclame voor de internetprovider.