Skip to main content

ik heb een 1GB abonnement maar de snelheden komen niet boven de 250 up en 150 down uit.
dit lijkt me niet de bedoeling.

Meet u dat met een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


met een kabel aan de pc

 


Zie onderstaande link voor hulp @matthieu77 :

 

 


Welkom op de community @matthieu77. Het artikel wat N. N. noemt kan je hierbij op weg helpen. Heb je alles wat daar wordt beschreven al kunnen proberen? 

Hou er rekening mee dat wij alleen weten wat jij vertelt, wij zien niet wat jij ziet. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Welkom op de community @matthieu77. Het artikel wat N. N. noemt kan je hierbij op weg helpen. Heb je alles wat daar wordt beschreven al kunnen proberen? 

Hou er rekening mee dat wij alleen weten wat jij vertelt, wij zien niet wat jij ziet. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

 

ik heb geprobeerd wat er stond voor zover ik er verstand van heb, ben niet erg handig in bepaalde zaken.
het enige wat ik nog niet geprobeerd heb zijn andere kabels, maar ook daar heb ik weinig verstand van, en ik weet niet eens welke ik momenteel tussen het kastje in de meterkast en modem, en tussen de modem en pc heb zitten.

dit is het enige wat ik op dit moment kan bedenken waar het aan kan liggen.
maar zoals gezegd, ik heb er weinig verstand van.


Dan is het het verstandigste om toch telefonisch contact met ons op te nemen, zodat de verbinding samen met jou kan worden nagekeken. Dat gaat telefonisch makkelijker dan via deze weg. 


inmiddels ben ik er achter dat de boosdoener zowel mijn VPN is ( Nord VPN of als ik de VPN van mijn virusscanner inschakel ) die een enorme klap geeft op de snelheid.
nou wist ik dat dit wel een invloed zou hebben, maar dat dit zoveel zou zijn had ik niet verwacht.

ook de webprotectie van Nord VPN geeft een enorme klap op de snelheid van het internet.

met de VPN uitgeschakeld ( hetzij nord, hetzij van norton ) en met web protectie uitgeschakeld is de down/up snelheid 805/825, wat wel een heel verschil is.

wat dan inhoud dat ik mijn vpn alleen kan gebruiken als ik hem ook daadwerkelijk nodig heb, wat dan weer zonde is van het geld dat ik er voor uitgegeven heb.

maar goed, dat is dan maar zo.
feit is dat ik inmiddels weet waar het probleem ligt.

iig bedankt voor de adviezen en tips.


Reageer