Skip to main content

Internetsnelheid is maar 250 mbps van plaats 1gb dit betreft alleen de download en de upload is rond de 920 mbps. 

mijn internet wordt nog geknepen door kpn. want hij spring eert ff naar de 300 en loopt dan terug. wat kunnen we hier aan doen !?

 

Heb je dit met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem gemeten? Hen je al een andere kabel geprobeerd?


Dit was een nieuwe patch kabel 10gbit kabel, rechtstreeks op me modem.

 


mijn xbox haalt de snelheid wel zou me poort van me pc defect zijn dan ?

 


Hi @Christiandb , denk eerder dat het aan de netwerkkaart van je pc ligt die de snelheid niet aan kan.


Hi @Christiandb , denk eerder dat het aan de netwerkkaart van je pc ligt die de snelheid niet aan kan.

dan zou de upload toch ook niet zo hoog zijn

 

of denk ik verkeerd @Ik_Combineer @NHendriks 


Netwerk kaart ff een rotschop gegeven incl. me pc. en opeens weet die wel hoe die er mee om moet gaan. was lui geworden na al die jaren 200 mbps nu moest die opeens gaan werken. maar hebben nog niet de behaalde snelheid maar het ligt wel aan de pc. heeft wel een 1000mbps poort 


Meneer of mevrouw geeft nadrukkelijk aan dat het een 10gbit netwerkkabel is. Het is een aanname maar ik ben bang dat meneer in marketing is getrapt en een dure cat7 of cat8 kabel heeft aangeschaft. Dit zijn kabels die officheel niet bestaan (Niet gestandariseerd door de IEEE) en de ervaring is dat niet alle apparaten daar even goed mee om gaan. Verder durf ik met bovenstaande meting me hand wel in het vuur te gooien dat het een probleem na het modem is. (Kabel, hardware, testserver, vpn, etc)


Meneer of mevrouw geeft nadrukkelijk aan dat het een 10gbit netwerkkabel is. Het is een aanname maar ik ben bang dat meneer in marketing is getrapt en een dure cat7 of cat8 kabel heeft aangeschaft. Dit zijn kabels die officheel niet bestaan (Niet gestandariseerd door de IEEE) en de ervaring is dat niet alle apparaten daar even goed mee om gaan. Verder durf ik met bovenstaande meting me hand wel in het vuur te gooien dat het een probleem na het modem is. (Kabel, hardware, testserver, vpn, etc)

Cat 8 is the latest category of Ethernet cable officially recognized by the IEEE and EIA, which can be seen as a giant leap in the development of copper wire. The international standard ISO/IEC 11801 defines two classes of Cat 8: Class I and Class II. Cat 8.1 is compatible with RJ45 connectors, while Cat 8.2 is not designed for RJ45 connectors (usually compatible with GG45).  


Open taakbeheer eens op de prestaties tab en doe dan nog eens de speedtest. Als iets de 100% raakt weet je genoeg.


blijft gek de download blijft hangen rond de 300 en de upload 900 


Wat betreft de kabel, deze heb ik gewoon van het werk mee genomen en is Leviton cat6a
wat betreft de spec, moet deze kabel makkelijk 1gbit aan kunnen, was meer te verduidelijking dat het niet aan de kabel ligt, maar ergens in me laptop.
aangezien me xbox x de snelheid makkelijk haalt.
​​​​​​​


@Christiandb Upload is 900 dus het ligt niet aan de kabel, modem of verbinding naar centrale.

Probeer in netwerk instelling de snelheid op 1gbs en full-duplex vast te zetten. Deactiveer de instelling "Large Send Offload” in IPv4 en IPv6.

Misschien is de laptop zelfs of een ander apparaat toch bezig met andere downloads. Je kan beter alleen de laptop met de modem verbinden en controleer voor speedtest of hij aan het downloaden is.


Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @Christiandb :

 


 

 

we komen er wel ligt wel bij de laptop, maar waar het nu echt aan ligt durf ik niet te zeggen. netwerk ff aan en uit gezet en laptop opnieuw opgestart. 


Zit er nog een HDD in je laptop? Wat voor processor zit erin? Bij HDD moet je rekening houden met verschil in lees- en schrijfsnelheid door de techniek die gebruikt wordt bij HDD’s.

 

Heb je nog taakbeheer geopend zoals ik eerder vroeg? Zo ja, wat waren de bevindingen?


Laptop bevat een ssd schijf. 

taakbeheer gaf netjes 99 % op de gb dus alles werkt naar behoren. 

de snelheid wordt gehaald. Na opnieuw starten van laptop en een reset van de modem. Werkt alles naar behoren. 
 


Doe je de speedtest via de website van KPN ? Probeer een de speedtest van Ookla te downloaden, dus niet via de speedtest op de website. 

Te downloaden op: https://www.speedtest.net/nl/apps/windows

Bij mij zit er dan een behoorlijk verschil in snelheid (vooral down):
 

 


Reageer