Skip to main content

Volgens mijn abonnement zou ik een internetsnelheid moeten hebben van 200/200.

Maar volgens speedtest van KPN kom ik niet hoger dan 61.8 Mbps/94.8 Mbps. (bekabeld)

Is dit normaal? en zo niet wat is er aan te doen.

 

*Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

Heb je glasvezel of koper?


Ik heb glasvezel.


Ik ga er vanuit dat je bekabeld hebt gemeten. Heb je het glasvezelkastje al een keer 2minuten van de stroom gehaald?


Ja al meerdere keren en tv ontvanger gereset.


Maar dat heeft te maken dat de tv gids zo traag reageert.


Hi @FerdiB! Dat is nogal een behoorlijk verschil. Ik kan me voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt! Welk merk en type modem heb je in huis? En wil je toelichten wat voor apparaten je allemaal hebt aangesloten op het modem? Verder ben ik benieuwd of je met een ander apparaat wel een hogere internetsnelheid haalt, of dat je daarmee dezelfde snelheid meet. Let er wel op dat je, ook op een ander apparaat, met een bekabelde verbinding de snelheidstest uitvoert. Mocht je gebruik maken van een laptop, schakel dan voor de zekerheid de wifi van de laptop volledig uit tijdens de meting. 

Wil je verder je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik vanuit deze kant ook even een meting doen. 

 


Hallo Danny,

Volgens de monteur kan mijn de laptop die snelheid niet aan. Die kan tot max 100. Hij heeft wel het modem vervangen waardoor de wifi een stuk sneller is geworden. Ik ga ervan uit dat het goed is.

gr. FerdiB

 


Ah, dat kan het inderdaad verklaren. Fijn dat het nu opgehelderd is, dankjewel voor het terugkoppelen! 


Reageer