Skip to main content

Hallo,

Ik betaal voor een abonnement met extra internetsnelheid en telkens is mijn snelheid weer laag (ongeacht het omzetten naar andere frequenties, positie in het huis etc). De KPN speed test geeft slechts 0,5 MBps download aan bij wel een vrij hoge upload snelheid van 59 MBps. Ik heb 

Hoe kan dit en betaal ik niet te veel voor wat ik krijg.

Hallo @AntoineBr heb je een koper (xDSL) of glasvezel (FttH) abonnement @AntoineBr ???

Wat is je overeengekomen internetsnelheid up/down volgens je contract?

Snelheid meten doe je altijd bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan de modem/router gekoppeld en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Draadloos meten is zinloos en niet relevant.

Hallo Jan,

Ik heb glasvezel en een 200/200 abonnement.

ik meet wel via wifi, de meeste devices die in huis gebruikt worden zijn draadloos. De KPN sperrtest geeft aan 0,5 MBps download en 59 MBps upload, een gigantisch verschil. De meeste behoefte heb ik aan download, niet aan upload. Langer geleden ben ik naar dit abonnement gegaan vanwege snelheids problemen. Korter geleden is super wifi geadviseerd. Ik had het gevoel dat er weer een duurdere oplossing geadviseerd werd wat even werkt waarna de snelheid weer terug valt. Af en toe van kanaal wisselen helpt wat, maar niet structureel.

Klaarblijkelijk gaat er echt iets niet goed. Je behoort in ieder geval met een bekabelde verbinding de overeengekomen snelheid te krijgen. Ook met wifi mag je meer verwachten. Kan je iets vertellen over wat er zoal aangesloten is op het modem en waar je wifi allemaal voor gebruikt?

@AntoineBr . Het heeft pas zin om dit analyseren als we weten wat je via de kabel haalt. 

We moeten namelijk eerst checken of er voldoende bandbreedte binnenkomt. Heb jij de mogelijkheid om tijdelijk een ethernetkabel te gebruiken?

Reageer