Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid maximaal 235 Mbps met KPN abonnement van 1Gbps

• February 22, 2026
  • 28 reacties
  • 168 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Benvan68, zoals je merkt denkt de KPN Community flink met je mee 💪. Fijn om te lezen dat het inmiddels allemaal werkt. 

Benvan68
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2026

ik heb inderdaad verzuimd UPnP in de schakelen, dat heb ik nu gedaan. Vervolgens ben ik gaan kijken hoe de poorten te forwarden in de configuratie van KPN Box 12 onder Beveiliging. Dit is nu gelukt door het ip adres van mijn NAS in combinatie met de poortnummers Http (5000) en Https (5001) toe te voegen. 

Op zich hoef je maar 1 van de twee methodes te gebruiken. Of UPnP (waarmee de NAS zelf zijn poorten ‘prikt’ in de router, wat andere apps/devices nu ook kunnen doen) of port forwarding (waarbij jij zelf bepaald welke poorten geforward worden).

In ieder geval fijn dat het inmiddels werkt.

@rvk01 , wellicht nog één detail vraag nav de oplossing. Ik kom erachter dat bijna mobile apps van synology extern benaderbaar zijn op Photos Mobile na, ik kan deel van de foto's zien maar wanneer ik erop klik en doorblader blijven deze draaien, wellicht met openzetten van een ander poortnummer? Ik heb UPnP (ivm gebruik beide methodes) disabeld. dank en groet, ben

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 25, 2026

@rvk01 , wellicht nog één detail vraag nav de oplossing. Ik kom erachter dat bijna mobile apps van synology extern benaderbaar zijn op Photos Mobile na, ik kan deel van de foto's zien maar wanneer ik erop klik en doorblader blijven deze draaien, wellicht met openzetten van een ander poortnummer? Ik heb UPnP (ivm gebruik beide methodes) disabeld. dank en groet, ben

Hier staat een vergelijkbaar iets (waarbij Photos een andere poort zou gebruiken)
https://community.synology.com/enu/forum/20/post/139261

Ik zou verwachten dat 5000/5001 voldoende zou moeten zijn. Maar misschien is voor Photo’s simpelweg ook 443 (HTTPS) nodig. Ik heb geen Synology dus kan dat niet controleren.