Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteravond mijn internetsnelheid gewijzigd van 200mb/s naar 500mb/s.

De status van deze 'bestelling’ is ook al doorgevoerd (er staat alles is aangesloten).

 

Echter haal ik nog steeds dezelfde snelheden op de speedstest als voor deze wijziging (down 170 mb/s en up 160 mb/s).

Kan het zijn dat ik toch nog ergens iets gemist heb waardoor mijn internetsnelheden nog niet gewijzigd zijn?

 

Bij voorbaat dank

Mark

Hallo @Demarkie , heb he die snelheid wèl bekabeld gemeten rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

 


Hallo Jan,

 

Ik heb nog helemaal niks bekabeld gemeten (ook niet toen ik de speedtest afnam gisteravond voor de wijziging), is het mogelijk dan dat na deze wijziging mijn WiFi mb/s ongewijzigd blijft en dat ik alleen bekabeld de 500 mb/s kan halen?

 

Ik heb de glasvezelkast nog ongemoeid gelaten, en de router enkel en alleen van het stroom gehad en geen fabrieksreset.

Wel heb ik de router laten updaten doormiddel van de 'tool’ op de website van KPN.


Na de glasvezelkast van het stroom te hebben gehad, en de router gereset te hebben is er nog steeds vrijwel niks gewijzigd in mijn internetsnelheden (up is 18 mb/s meer) .

Helaas was dat niet het euvel.


Na de glasvezelkast van het stroom te hebben gehad, en de router gereset te hebben is er nog steeds vrijwel niks gewijzigd in mijn internetsnelheden (up is 18 mb/s meer) .

Helaas was dat niet het euvel.

Hallo @Demarkie , bekabeld gemeten?

Draadloos zou je theoretisch 500Mbit/s kunnen halen via de 5.0-band over korte afstand.

 

 


Ik heb hem zojuist bekabeld gemeten,

Nu zie hier wel enige progressie t.o.v. de hierboven genoemde 170 vs 160.

bekabeld geeft die nu down 180 vs up 230,

Echter komt dit helaas nog niet in de buurt.


Hallo @Demarkie , dan kan het zijn dat de verhoging nog niet doorgevoerd is.

 


Hoi @Demarkie . Welkom op het forum.

Fijn dat je het bekabeld hebt gemeten. Zo te lezen deugt er iets niet. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.