Internetsnelheid niet boven de 100Mbps bij 1Gb pakket
Ik ben nu 2 weken overgestapt van de welbekende provider Zi…. Met koper naar KPN 1Gb glasvezel. LET WEL: ER IS NIETS VERANDERD BIJ MIJ IN HUIS, ALLEEN DE KPN APPARATUUR.
ik kom van minimaal 600mbps met ziggo nu op nog geen 100mbps, WIFI EN bekabeld.
Verbinding valt uit of super traag, iPhone haalt krap 11mbps maar ook MacBook en Windows pc halen krap 90mbps. Met OOKLA Speedtest, snap er niets van.
Vanochtend met KPN medewerker gesproken, ze heeft alles met me doorgelopen zoals herstarten en resetten. Ik moest 2 uur wachten omdat het modem data moest laden…..
nu 3 uur later geen enkele verbetering
heb alles al 3-4 geprobeerd zoals herstarten, resetten naar fabrieksinstellingen, wifi verbeteraar, andere cat5 kabels tot 4 verschillende, kabels doorgemeten en alle contacten zijn verbonden………
niets heeft geholpen, ik weet het ook niet meer maar baal enorm, als ik dit had geweten was ik niet geswitcht, ik werk thuis en dit is niet te doen zo.
Bladzijde 1 / 2
Geen paniek want je hebt snelheidsgarantie !! Heb je het glasvezelkastje als twee minuten van de stroom gehaald?
Ja, samen met KPN medewerker vanochtend
Heb je al gemeten met alleen een bekabelde pc of laptop dus verder niets aangesloten om er zeker van te zijn dat niets de snelheid beïnvloed?
Ja ook geprobeerd, mijn wifi mesh uitgezet, rest ontkoppeld
Dan is kpn aan de beurt!! Je behoort een snelheid te hebben van ca 930/930. Bekabeld uiteraard!! Dring vooral aan op een monteur!!
Meet jij tegen de 94Mbps?
@Joep1965 - dank je wel voor je reacties, ga komende week actie nemen.
@wjb klopt, zo rond de 90mbps
@wjb klopt, zo rond de 90mbps
En nooit boven de 94Mbps?
Dan moet je toch gaan denken aan een ader van een netwerkkabel die geen contact maakt (aderbreuk of slecht contact in LAN poort).
Lees even mijn eerste bericht, staat er allemaal in, getest, andere kabels geprobeerd etc. Etc.
En toch moet je daar aan denken als je tegen de 94Mbps meet.
Wat is de linkspeed van de LAN verbinding op jouw MacBook/Windows PC?
Sluit die MacBook/Windows PC eens rechtstreeks op een andere LAN poort van de Experia/KPN Box aan met een korte kabel. Haal je dan hogere snelheden?
Vervang ook eens de kabel tussen Experia/KPN Box en de NTU/ONT. Wat is de linkspeed van die verbinding?
Als je een V12 hebt, zet IPv6 dan eens uit.
Heb je extra wifi toegangspunten in gebruik?
Ik waardeer al je suggesties, maar dit gaat mij iets boven mijn pet. Ik heb vandaag al een hele dag verspeeld om te zoeken naar de problemen en uitsluiten van zaken die ik kon terugvinden in dit Forum.
ik vind eigenlijk dat KPN nu aan de beurt is om dit probleem op te lossen. Nogmaals, ik had geen problemen toen ik bij Ziggo was en nu ineens na de overstap wel, dus ik kan niet anders concluderen dan dat dit aan de apparatuur van KPN moet liggen.
Nogmaals, ik had geen problemen toen ik bij Ziggo was en nu ineens na de overstap wel, dus ik kan niet anders concluderen dan dat dit aan de apparatuur van KPN moet liggen.
En toch mag je die conclusie eigenlijk niet trekken. De V12 (waarschijnlijk heb je die) is wel behoorlijk kritisch t.a.v. de kwaliteit van de netwerkkabels. Een kabel die een hoge weerstand heeft kan al tot problemen leiden.
Heb je de netwerkkabel tussen NTU/ONT en de Experia/KPN Box al een keer vervangen?
Als je die rode bedoeld, Ja die ook met 2 nieuwe kabels geprobeerd. Inderdaad heb ik de V12
Nu ben ik toch wel benieuwd naar linkspeed van de verbinding tussen V12 en NTU/ONT en tussen de V12 en jouw PC.
En hoe zou ik dat moeten doen met wat je zegt? Waar kan ik dat zien
Ik ben nu 2 weken overgestapt van de welbekende provider Zi…. Met koper naar KPN 1Gb glasvezel. LET WEL: ER IS NIETS VERANDERD BIJ MIJ IN HUIS, ALLEEN DE KPN APPARATUUR.
Heb je ook een nieuw glasvezelkastje gekregen?
Ja
Log eens in op de V12 op http://mijnmodem.kpn. Welke versie van de firmware staat daar op?
Kan je daar de linkspeed van zowel de WAN poort (Internet verbinding) als de LAN poorten (thuisnetwerk) uitlezen?
Firmware: v12.c.24.05.08
wan en lan uitlezen moet je me even uitleggen. Geen idee waar ik dat kan inzien
Bij Internetverbinding - Informatie zie je het onderstaande.
Wat staat daar bij jou bij "Link snelheid" en bij "Huidige bitrate"?
Bij ThuisNetwerk - Ethernet poorten zie je het onderstaande de.
Wat staat er als "Link snelheid" en "Huidige bitrate" bij de poort waar jouw MacBook / Windows PC op aangesloten is?
Laptop is aangesloten op poort 1, poort 2 is aangesloten op de KPN settop tv box
Je hebt toch een glasvezelkastje wat op 100 mbit draait. Of de kabel is niet goed.
Kabel nog eens lostrekken en opnieuw in pluggen. Of omdraaien. Of andere kabel proberen.
De tv ontvanger doet 100 mbit. Dat klopt.
Kun je een foto plaatsen van het glasvezelkastje?
Die is in orde en kan de 1gb aan.
Wat voor kabels heb je ipv de rode getest? Minimaal cat5e? Cat5 kan maar 100mb aan, dus cat5e of cat6 enz moet ertussen.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.