Skip to main content

Wij hebben alles-in-een interactieve tv en willen een derde toestel aansluiten. Ik belde KPN voor een extra kastje. Deze kan niet toegestuurd worden omdat volgens KPN bij ons maximaal 12 MB internet binnenkomt en er per tv 4 MB snellheid wordt gereserveerd: er zou dan geen internet meer beschikbaar zijn. Wanneer ik een speedtest doe via de website van KPN kom ik rond de 90 MB downloadsnelheid uit. Toch is het niet mogelijk een derde TV aan te sluiten, behalve met Digitenne (geen interesse). Medewerker 1 adviseert te gaan ‘shoppen’ (ik verstond: ‘stap over naar Ziggo’) en de tweede adviseerde een klacht in te dienen zodat de backoffice misschien een monteur stuurt. Voor de volledigheid: wij wonen tegen het centrum van een kleine stad in het midden van het land en komen niet in aanmerking voor de 4G buitengebied  aanvulling omdat we niet in een buitengebied wonen. Wat een frustratie. Wat kunnen we doen? De snelheid is er maar ik kan geen derde tv aansluiten, dat is toch niet van deze tijd? P.s. Lange tijd hadden we inderdaad zeer slecht internet, daar was niets aan te doen volgens KPN tot er voor iets anders een monteur langskwam en ontdekte dat de instellingen in de KNP kast aan de weg al jaren daarvoor aangepast hadden moeten worden. Sindsdien hebben we nooit problemen gehad met internet en kunnen we makkelijk met 2 tv’s tegelijk kijken terwijl twee pubers Netflixen, Youtuben of gamen. Wat kan ik doen?

 

*Admin: tekst uit ander topic gehaald i.v.m. technische fout aan onze kant. Excuses.

 

Hi! Ik heb me even ingelezen in de situatie. Het is een administratieve fout ergens in de achterliggende systemen. Klinkt simpel, maar is niet zo even aangepast.

Jij woont op huisnummer 5. Elke aansluiting heet een soort code, zodat wij weten waar welke aansluiting zit. Nu is het zo dat de code voor jouw aansluiting niet overeenkomt met jouw huisnummer. Die staat op 3 B om de één of andere reden. Je ziet dat wel eens gebeuren bij grote verbouwingen en eventuele bijbehorende kadastrale aanpassingen. Daar is dan iets niet goed doorgegeven of aangepast.

Ik hoop dit dat hier geen monteur voor nodig is (om het uit te zoeken op locatie), maar we gaan hiermee aan de slag. 

Je kan eventueel alles alvast klaarmaken zodat er, zodra we het hier voor elkaar hebben, je alleen nog de tv-ontvanger eraan hoeft te koppelen..? Dat heb je dat gedeelte al geregeld in ieder geval.

Je hoort van ons!

 

@Cr3s: heeft heeft “even” geduurd, maar inmiddels heb ik bevestiging dat de wijziging erdoor is. Je zou dus nu ook een extra tv-ontvanger moeten kunnen aanvragen.

 


Nou.. Het heeft even geduurd, maar we zijn er inmiddels! Jouw snelheid is administratief inmiddels aangepast en je moet nu een 3e (4e, 5e, 6e.. ;-)) ontvanger aan kunnen vragen. Je kunt dit het beste gemakkelijk via MijnKPN doen. Laat je het even weten als wij nog iets voor je kunnen betekenen?