Skip to main content

Toen de KPN monteur bij ons het internet aansloot inclusief de wifi punten ging alles helemaal prima. Hij liet me daarna een programma op mijn laptop downloaden zodat ik kon zien hoe snel het internet was. Dit kwam toen iets lager uit als 500MB op beide meters. Als ik nu naar dezelfde meters kijk kom ik bij de 1 rond de 100 uit en bij de ander rond de 50. Er is in de tussentijd niks veranderd dus ik vraag me af waarom ik niet meer de 500MB binnen krijg die ik zou moeten krijgen (en waar ik uiteindelijk dus ook voor betaal).

Dat klinkt niet goed. Wat is de snelheid als je met een bekabelde pc of laptop meet op www.speedtest.net


Goedemorgen @Revo en welkom op het KPN forum :)

 

De snelheid waarvoor je betaalt heeft betrekking op de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt. Zodra je draadloos gaat werken, lever je snelheid in omdat het Wi-Fi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Net als @Joep1965 ben ik benieuwd wat voor snelheid je haalt wanneer je een bekabelde speedtest doet. Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s en daar zit je ook nu gelukkig nog ruim boven!


Hoi @Revo , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen!