Skip to main content
Antwoord

Internetsnelheid van mijn abonnement is lager dan die van nieuwe klanten

• October 13, 2025
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik heb een tweejarig abbonement op glasvezel internet van 200 mb

ik betaal hiervoor 51,65.

nou zie ik dat er overal op google bij kpn het veel snellere 500 mb internet abbonement voor 50 euro aangeboden wordt?

dus ik betaal als klant dus nu meer en heb een veel lagere snelheid ter beschikking🤬🤬

dit is eigenlijk toch niet eerlijk t.o.v mij als vaste klant.?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Tweetypaay. Welkom op de community! Goed dat je hier je vraag stelt. Ik snap heel goed dat dit niet eerlijk voelt. Je betaalt nu meer voor een langzamer abonnement, terwijl je online ziet dat nieuwe klanten minder betalen en meer snelheid krijgen. Dat is frustrerend, zeker als je al een trouwe klant bent.

De aanbiedingen die je op internet ziet, gelden meestal voor nieuwe klanten of zijn acties die tijdelijk zijn. Als bestaande klant kun je soms ook overstappen naar een ander abonnement, maar dat hangt af van je huidige contract.

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan je doen door een terugbelafspraak in te plannen. Een collega belt jou dan terug op een moment dat goed uitkomt om de mogelijkheden te bespreken.

4 reacties

• October 13, 2025

Dit is altijd zo. Ook bij mensen die nu klant worden is dat over een paar jaar zo. De prijs gaat bij vaste klanten elk jaar door inflatiecorrectie iets omhoog. Terwijl de prijs voor nieuwe klanten veel minder hard stijgt. Dus als je niet doet, dan ga je steeds meer ... "uitlopen" op nieuwe klanten. 

Dat is ook bij mobiele abonnementen zo. En ook de meeste andere providers gebruiken dit trucje.

Als je contractvrij bent, dan kan je overstappen op de nieuwste abonnementsvorm. Dan betaal jij nu weer even een paar maanden 50 euro voor 500 mbit. Tot de inflatiecorrectie volgend voorjaar...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Wel raar eigenlijk

ik had vroeger een tweak abbonement voor 35 euro per maand en dat is in 10 jaar niet veranderd

ik betaalde 35 euro elke maand zonder van deze rare verhogingen

de snelheid ging gewoon omhoog als dat mogelijk was

dat was nog eens klantenbinding👌👌👌

nu betaal ik gedwongen meer,door eerst van de koperleiding gedwongen afscheid te moeten nemen om vervolgens dan weer een stuk meer te gaan betalen omdat tweak door kpn is overgenomen🤪🤪🤪

ergens wordt je gemanipuleerd in een duurdere richting en heb je er zelf weinig of geen vat op.

Niet zo netjes eigenlijk😡😡

• October 13, 2025

ik had vroeger een tweak abbonement voor 35 euro per maand en dat is in 10 jaar niet veranderd

Die provider bestaat nu niet meer. Hoe zou dat toch komen? 

Als je baas je 10 jaar lang hetzelfde loon zou betalen zonder loonsverhoging, wat zou je daar van vinden?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Hoi ​@Tweetypaay. Welkom op de community! Goed dat je hier je vraag stelt. Ik snap heel goed dat dit niet eerlijk voelt. Je betaalt nu meer voor een langzamer abonnement, terwijl je online ziet dat nieuwe klanten minder betalen en meer snelheid krijgen. Dat is frustrerend, zeker als je al een trouwe klant bent.

De aanbiedingen die je op internet ziet, gelden meestal voor nieuwe klanten of zijn acties die tijdelijk zijn. Als bestaande klant kun je soms ook overstappen naar een ander abonnement, maar dat hangt af van je huidige contract.

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan je doen door een terugbelafspraak in te plannen. Een collega belt jou dan terug op een moment dat goed uitkomt om de mogelijkheden te bespreken.